Via printserver ofwel geen afdrukken ofwel blijft printen

Pagina: 1
Acties:

• Haaikneuter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik heb 3 PC's in netwerk en 1 printer HP5100.Geprobeerd om via Sweex TA200010 netwerkprinter te maken.
Via reguliere weg, instellingen etc. nieuwe printer toegevoegd. Gekozen voor 'lokale printer' en 'Create new port' en daarbij 'HP standard TCP/IP port'. IP adres van printserver ingevuld en bij volgend venster op 'Standard' laten staan en 'HP jetdirect', dat leek me de meest logische uit het lijstje. Vervolgens zag je de juiste printer staan en de daarbij behorende driver laten installeren. Dat ging allemaal prima. Ik zag de nieuwe printer bij de printers verschijnen en toen geprobeerd een test pagina af te drukken. Er gebeurde niets, nog eens geprobeerd en zag toen dat in de wachtrij van de printer de opdracht stond en daarbij stond 'bezig met afdrukken'. Er gebeurde weer niks maar ik zag wel de regel in het afdrukvenster verdwijnen net alsof de afdruk afgewerkt was. Toen bij het lijstje van printers met rechtermuisknop gekozen voor eigenschappen en toen tabblad poorten en gekozen voor het configueren van de desbetreffende poort. Ik heb toen in plaats van RAW toen LPR protocol gekozen en bij Queue Name 'p1' ingevuld. Het gevolg was dat er wel geprint word maar deze opdracht word steeds maar herhaald tot ik zelf de afdrukopdracht handmatig annuleer.
Ik heb dit forum nagepluist maar nog geen soortgelijk probleem gezien of ik vergis me sterk.
Wat doe ik verkeerd of vergeet ik, heeft iemand raad? Alvast bedankt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Welke manier van printer toevoegen staat er in de handleiding?
Kiezen voor jetdirect is namelijk sowieso niet goed, aangezien je sweex geen jetdirect is.

• Haaikneuter
job schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:07:
Welke manier van printer toevoegen staat er in de handleiding?
Kiezen voor jetdirect is namelijk sowieso niet goed, aangezien je sweex geen jetdirect is.
Bij de Sweex handleiding http://www.sweex.com/documents/TA200010/2/TA200010_NED.pdf
staat dat je moet kiezen voor 'Network Print Port' maar probleem is dat die niet in het lijstje staat.

• job

job

Welke staan dan wel in het lijstje?
In de engelse windows heet het standard tcp/ip port, die zou je moeten hebben.

• Haaikneuter
job schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:43:
Welke staan dan wel in het lijstje?
In de engelse windows heet het standard tcp/ip port, die zou je moeten hebben.
Die standard tcp/icp staat in de eerste wizard van printer toevoegen. Ik weet even niet hoe een schermafdruk toe te voegen aan dit forum.
De andere keuzes in de wizard 'Add standard TCP/IP printer port wizard' zijn:
Canon Network printer
Emulex Internal MIO card
Emulex Netque
Hewlett Packard Jet Direct( de wizard had bij deze zelf al de voorkeuze gemaakt)
Hewlett Packard Jet Direct Ex (multi port)
Hewlett Packard Jet Direct Ex (single port)
IBM Network printer
Intel Netport Pro (3 port)
Intel Netport Pro (single port)
Lexmark External Print server ( 1 port)
Lexmark External Print server ( 2 port)
Lexmark External Print server ( 3 port)
Lexmark Network printer
Xeros DCS

Wat u bedoelt staat er niet tussen.

• job

job

Volgens mij ben je dan alweer een stap te ver.
Als je windows xp gebruikt (ik weet niet wat je hebt, dus ga daar maar even vanuit)

start > control panel > printers > nieuwe printer toevoegen.
Kies daar de optie lokale printer..
het hokje plug en play devices zoeken vink je uit.
creeer nieuwe poort, en kies daar voor tcp/ip
Klop bij ip het ip adres in en dan zou je al een stuk verder moeten komen.

Dat is de manier hoe je een printer in een netwerk meestal aan de praat krijgt.
Het is niet de manier hoe de handleiding van sweex het uitlegt.. die werkt weer met hun eigen crappy software.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 03-06-2009 14:36 ]

• Haaikneuter
Dat is de manier hoe je een printer in een netwerk meestal aan de praat krijgt.
Het is niet de manier hoe de handleiding van sweex het uitlegt.. die werkt weer met hun eigen crappy software.
[/quote]

Job bedankt, de procedure die jij beschrijft is de juiste en heeft de oplossing gebracht. In de tweede wizard heb ik nu gekozen voor 'generic network card' die tussen een heleboel andere stond. Wel heb ik op het eind het protocol moeten veranderen van RAW in LPR want bij RAW gebeurde er weer niks en bij LPR print hij nu gelukkig maar een keer.
Dit Topic mag afgesloten worden
:)
Pagina: 1