[OFF]Word opstarten in Viewer mode

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik ben al weer even opzoek, maar buiten de stand alone 'word viewer' ben ik nog verder niets tegengekomen.

Op dit moment maken we van een Word document een PDF bestand om het zo 'alleen kijken' te maken. Nadeel is dat elke keer je het document aanpast, je opnieuw een PDF moet maken.

Via de Word Viewer kan je .doc documenten openen maar verder ook helemaal niets doen. (buiten kopieren van tekst), niet typen, opslaan etc, enkel printen. Maar is het ook mogelijk het gewone Word programma (van office) op te starten in deze 'viewer mode', zodat we niet op elke PC die Word Viewer moeten installeren? Op zich maakt het niet of het nu office 2003 of 2007 is, we gebruiken beide.

Via macro's alle menu's uitschakelen (en shortcuts) werkt deels, zet je de veiligheid omhoog blokkeert hij automatisch macro's en kan je het document weer gewoon bewerken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

word zodanig dichttimmeren dat het qua functionaliteit gelijk wordt aan de viewer is erg complex imo. misschien volstaat het om een alleen-lezen wachtwoord op het document te zetten? (dat bellemert de gebruiker er echter niet van het document onder een andere naam op te slaan en dat vervolgens te bewerken).
de pdf bekijken lijkt me toch de betere oplossing.