Toon posts:

Livebox en QOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al sinds ik voip heb genomen bij online het probleem dat de telefoon soms overgaat en ik opneem en ik niets hoor van de andere kant. Die andere kant hoort mij wel.

Het probleem lijkt te maken te hebben met nntp downloads die ik soms doe, ik gebruik dan newsleecher en heb 8 threads open. Ik haal tegen de 10 mbits met mijn afstand tot de centrale, en ik heb geprobeerd newsleecher te cappen op de helft maar het probleem bleef. Vervelend detail is dat ik soms het modem moet resetten voordat de telefoon weer werkt.

Nu ben ik hier al een tijdje met online over in gesprek, ze hebben me al een nieuw modem gestuurd wat niet veel lijkt te hebben geholpen.
Een eerdere medewerker vertelde mij dat de livebox een QOS heeft, nu echter wordt me weer verteld dat de livebox die online verstrekt dat weer niet heeft.
Tegenwoordig blijven ze hameren dat ze er niks aan kunnen doen en dat het aan mijn download ligt. Mijn argument is dat ik zowel voor download betaal (ze adverteren niet voor niks met 20 mbit) als voor telefonie en als die elkaar uitsluiten is het een oneigenlijk produkt.

Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat te doen, op zich is online namelijk best goedkoop qua snelheid/prijs en de voip is ook een stuk minder duur als een zelfstandig abo elders, maar dat ik na een download soms geen gesprekken meer kan ontvangen zonder het modem te moeten resetten is toch ook wel heel lastig.

Goede tips van harte welkom.
Jean.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hah, deze volg ik even met grote interesse. Ik heb hier ook wel eens last van, maar dacht dat het aan mijn telefoon lag. Zal vanavond eens kijken wat er aan QoS config in die livebox staat, nooit naar gekeken.

En je hebt gelijk dat dit gewoon behoort te werken, anders moeten ze het niet in één pakket aanbieden.

[ Voor 20% gewijzigd door Vicarious op 03-06-2009 10:45 ]

Vicariously I live while the whole world dies

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tips:
probeer is te telnetten naar je livebox (
default user:root
password: 1234 of 12345
ga eens met ls spelen en je komt IPQOS tegen.

Je kan ook eens kijken naar het aantal threads verminderen (probeer eens 5 of 6).
Zelf heb ik hier namelijk ook heel af en toe problemen mee (haal zo een 10 Mbit met mijn wanadoo livebox) maar ik gebruik sabnzbd+ heb je toevallig geen torrents open of andere down/up -load programma's

Pas wel op bij QOS dat je de h323 traffic hoogste prio geeft.

ROFL ik neem het nu eens door als je in IPQOS zit en je doet "attack list"
zie je al de firewall dingen die leuk zijn op disabled staan denk aan :
port scans
tcp scans
tcp floods
smurfscan

[ Voor 16% gewijzigd door LuckY op 03-06-2009 10:53 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mjah ik was al van plan om idd even naar mijn livebox te telnetten en te gaan kijken, maar de vraag is of je daar iets aan hebt. Jouw livebox kan het verkeer wel op de juiste manier taggen, maar als er daarna niets mee gedaan wordt in het Online (Orange?) netwerk heb je er nog geen klote aan.

• LuckY
  • Niet online
Vicarious schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:54:
Mjah ik was al van plan om idd even naar mijn livebox te telnetten en te gaan kijken, maar de vraag is of je daar iets aan hebt. Jouw livebox kan het verkeer wel op de juiste manier taggen, maar als er daarna niets mee gedaan wordt in het Online (Orange?) netwerk heb je er nog geen klote aan.
Dat is zeer zeker waar, maar 9/10 keer gaat het toch fout bij de livebox (uit ervaring) want na een reset van de livebox werkt het allemaal weer.

Verwijderd

Topicstarter
Goh wat een reacties, ben dus niet de enige die hier mee zit.

@BOFH Ik heb alleen een franse handleiding over livebox telnet kunnen vinden en die legt niks uit over IPQOS, en ik ga liever niet klooien voordat ik een beetje vertrouwen heb dat daar ook wat uitkomt. Een lijst met commando's voor IPQOS zou handig zijn. Torrents doe ik zeer zelden. In totaal heb ik op beide pc's samen tijdens spitsuren maximaal rond de 22 tcp/ip threads (browser, msn, newsleecher en nog wat) en meestal dus veel minder.
Je tip met threads verminderen ga ik wel meteen doen, thx.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 11:12 ]

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:08:
Goh wat een reacties, ben dus niet de enige die hier mee zit.

@BOFH Ik heb alleen een franse handleiding over livebox telnet kunnen vinden en die legt niks uit over IPQOS, en ik ga liever niet klooien voordat ik een beetje vertrouwen heb dat daar ook wat uitkomt. Een lijst met commando's voor IPQOS zou handig zijn. Je tip met threads verminderen ga ik wel meteen doen, thx.
De livebox is "iets" linux of unix.
met ls krijg je een list (lijst met mogelijke commando's)
met ? krijg je een Engelse hulp.
En een Factory reset is zo gebeurd :+ tevens heb je veel list opties... wat ik wel raar vond is dat ik bij IPQOS firewall regels tegen kwam (en portforwards / nat dingen).Heb je trouwens ook al je telefoon toestel getest/ een harde reset gegeven op de livebox :+
En met een reset bedoel ik dus niet even stroom eraf en erop.

[ Voor 9% gewijzigd door LuckY op 03-06-2009 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die livebox is net nieuw toegestuurd dus...
Telefoon toestel is al vervangen geweest.
Ik zit met telnet te spelen, ik ken ls wel, ik heb 1 jaar linux gedraaid hier. :) Maar zonder goede handleiding wat ik precies moet doen met ipqos gaat het me niet lukken.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:33:
Die livebox is net nieuw toegestuurd dus...
Telefoon toestel is al vervangen geweest.
Ik zit met telnet te spelen, ik ken ls wel, ik heb 1 jaar linux gedraaid hier. :) Maar zonder goede handleiding wat ik precies moet doen met ipqos gaat het me niet lukken.
Op de achterkant van dat ding staat wat voor apparaat het is, vermoedelijk iets van Sagem. Misschien kun je daar een handleiding van opzoeken :)

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

LuckyY schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:03:
[...]

Dat is zeer zeker waar, maar 9/10 keer gaat het toch fout bij de livebox (uit ervaring) want na een reset van de livebox werkt het allemaal weer.
Mjah maar dat heeft weinig met de QoS te maken. De reset helpt alleen om al je threads te sluiten en je NAT tabellen leeg te halen etc.

• LuckY
  • Niet online
Vicarious schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:46:
[...]

Mjah maar dat heeft weinig met de QoS te maken. De reset helpt alleen om al je threads te sluiten en je NAT tabellen leeg te halen etc.
Gij zalt niet dubbelposten :+

maar reset is niet gelijk aan powercycle/restart/stroom eruit ik heb het over een factory reset. Dus terug naar de standaard instellingen, standaard firmware :> en dan laten updaten en kijken of het nog zo is :)

Verwijderd

Topicstarter
@Vicarious Ik heb een pdf over de sagem livebox van 4mb, daar komt het woordje qos 2 keer in voor met 1 regel uitleg maar daarmee heb je het gehad.
Verder heb ik nog een franse pdf over telnet en de sagem livebox waarin oa te vinden is:
13) A <LIST> ipqos
A <cmd> attach
Syntaxe:
attach <interface_name> -o linkspeed <kbps> admission <yes/no> borrow <yes/no> ackpriority <enable/disable>
Default link speed: Baud rate of the interface
Default admission: no
Default borrow: yes
Default ackpriority: Disable

etc.

Voor de geintereseerden heb ik hem hier
http://rollsoft.mine.nu/livebox_telnet.pdf online gezet. Zoals gezegd ga ik daar zelf niet mee klooien zonder richtlijnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had online dus verteld over deze thread..
Ik kreeg net onderstaande mail van hen.

-----------------
Online gaat verder niet in op meningen op tweakers omdat naast
goedbedoelde tips en trics er tussen de goede ook heel vaak foute
adviezen staan.
De Livebox zal wellicht net als veel andere modems Qos voorbereid zijn,
maar elke provider regelt de modeminstellingen middels eigen Firmware en
Online heeft ervoor gekozen om deze niet te kunnen laten aanpassen door
haar klanten.
----------------

Vreemde mail... Bij mijn vorige livebox heb ik de instellingen van de dhcp server al eens veranderd, dus dat wat in die mail staat klopt gewoon letterlijk niet.
Verder hebben ze blijkbaar geen interesse in naar oplossingen zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 15:34 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Al eens aan gedacht zelf een (goede) VOIP ADSL2+ router aan te schaffen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eens gezocht ja, ze zijn alleen nogal prijzig.
Exorcist schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:36:
Al eens aan gedacht zelf een (goede) VOIP ADSL2+ router aan te schaffen?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:57:
Ik heb al eens gezocht ja, ze zijn alleen nogal prijzig.

[...]
Mwa, prijzig..voor een Euro of 60/70 heb je al een aardige in huis hoor. Of via V&A van Tweakers, een Zyxel ofzo. Kun je denk ik al vinden vanaf 20 Euro.

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:32:
Ik had online dus verteld over deze thread..
Ik kreeg net onderstaande mail van hen.

-----------------
Online gaat verder niet in op meningen op tweakers omdat naast
goedbedoelde tips en trics er tussen de goede ook heel vaak foute
adviezen staan.
De Livebox zal wellicht net als veel andere modems Qos voorbereid zijn,
maar elke provider regelt de modeminstellingen middels eigen Firmware en
Online heeft ervoor gekozen om deze niet te kunnen laten aanpassen door
haar klanten.
----------------

Vreemde mail... Bij mijn vorige livebox heb ik de instellingen van de dhcp server al eens veranderd, dus dat wat in die mail staat klopt gewoon letterlijk niet.
Verder hebben ze blijkbaar geen interesse in naar oplossingen zoeken.
Hey je zorgt toch niet dat ik afgesloten wordt he ;)
Volgens mij kunnen er wel aanpassingen in doen via telnet wat niet supported is door de helpdesk.
En ze hebben wel degelijk gelijk 6/10 dingen zijn niet altijd even goed :+
Kijk je kan het zelf proberen niet geschoten is altijd mis :+

Exorcist schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:00:
[...]

Mwa, prijzig..voor een Euro of 60/70 heb je al een aardige in huis hoor. Of via V&A van Tweakers, een Zyxel ofzo. Kun je denk ik al vinden vanaf 20 Euro.
En heb je dan ook H323 en geen sip meuk.... tenminste als je van je orange nummer gebruik wilt maken.

[ Voor 14% gewijzigd door LuckY op 03-06-2009 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mwa, prijzig..voor een Euro of 60/70 heb je al een aardige in huis hoor.
Ik was alweer aan het zoeken, heb je misschien wat links voor me?
Of via V&A van Tweakers, een Zyxel ofzo. Kun je denk ik al vinden vanaf 20 Euro.
Ik ga eens kijken, bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Hey je zorgt toch niet dat ik afgesloten wordt he ;)
Welnee, we blijven tot nu toe toch vriendelijk hier. :)
En heb je dan ook H323 en geen sip meuk.... tenminste als je van je orange nummer gebruik wilt maken.
Ja precies, het moet wel met online (vroeger orange) blijven werken.

Verwijderd

Topicstarter
Wacht even.. Kun je eigenlijk op de livebox wel een losse router aansluiten?

Verwijderd

Is het niet mogelijk om DDWRT in dat ding te flashen?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:25:
Wacht even.. Kun je eigenlijk op de livebox wel een losse router aansluiten?
IPV je Livebox dus..

Deze zou kunnen:

http://tweakers.net/aanbo...00mbps-voip-analoog).html

Allied Data Copperjet 816 (ADSL2+, 1x10/100Mbps, VoIP, Analoog) aangeboden
Aangeboden door Xueg0i, zondag 31 mei 2009 20:30, 104 views
Laatste wijziging op zondag 31 mei 2009 20:58

Vraagprijs gratis
Actuele prijs onbekend
Ouderdom -
Verzendkosten exclusief
Hoogste bod -
Nieuwprijs -
Staat
Garantie / bon nee
Omschrijving
Voor wie er nog een nodig heeft, bij mij staat hij stof te vangen. Voldoet prima als ADSL 2+ modem met VOIP.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist bedankt, ik heb meteen mailtje gestuurd.

Edit: ow jammer, die is al weg..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 16:45 ]

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-03 12:20
Alhier exact hetzelfde progleem.
Ik wil graag over naar een ander modem, maar helaas gebruikt Online (voorheen Orange) een andere VOIP standaard (geen SIP maar h.323 oid) en geeft de connectiegegevens daarvan niet vrij.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Even wat anders: ik probeer naar dat ding te telnetten, maar met wat voor user/pass moet ik daar inloggen? De admin account heeft geen telnet rechten, de root account wel. Nu vind ik overal root//1234, maar daarmee lukt het mij niet.

edit: laat maar, zelfs in 1234 kun je blijkbaar een typfout maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Vicarious op 03-06-2009 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bekend probleem, ik heb al vaker 1234 'niet goed getypt'.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg deze mail van online:

---
Wellicht is een router achter uw Livebox een mogelijke oplossing, ook
kunt u een ander modem kopen, maar Online Telefonie werkt alleen met
door Online geleverde modems.
---

Het is me niet helemaal duidelijk wat ze bedoelen, kan het nou wel of niet met een andere router. Dit zal wel het sip / h232 verhaal waar JapyDooge het over had zijn.

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:35:
Ik kreeg deze mail van online:

---
---

Het is me niet helemaal duidelijk wat ze bedoelen, kan het nou wel of niet met een andere router. Dit zal wel het sip / h232 verhaal waar JapyDooge het over had zijn.
offtopic:
Aan het begin gebruikte je die edit knop zo goed :+ ga dat weer is doen en niet dubbel/ trippel posten.

Tja, als het in het aantal connecties zit dat naar het internet gaat, gaat die extra router het niet oplossen.
Die router gooit nog steeds zijn verkeer door de livebox heen, dus dat lost het niet op.
Over het H323 verhaal, tja dat was al bekent maar er zitten ook andere diensten aan gekoppeld. Hun telefoonnummer, hun voicemail dienst voor je email.
Wat wel een oplossing zou kunnen zijn is een andere router met SIP te nemen en dan telefonie bij orange opzeggen en ergens een SIP abonnement af te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat aantal connecties kwamen ze zelf ook al mee, maar de meningen waren verdeeld over hoeveel dat er konden zijn en wat voor soort connecties, ik kreeg het idee dat het niet om gewone tcp/ip threads ging die je met netstat kan zien.

En waar past nu het niet ingesteld staan van Qos op de livebox in het verhaal?

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:18:
Dat aantal connecties kwamen ze zelf ook al mee, maar de meningen waren verdeeld over hoeveel dat er konden zijn en wat voor soort connecties, ik kreeg het idee dat het niet om gewone tcp/ip threads ging die je met netstat kan zien.

En waar past nu het niet ingesteld staan van Qos op de livebox in het verhaal?
Nou het voorang geven van h323 verkeer dat het prioriteit heeft ik jou netwerk dat het niet verstikt wordt door ander verkeer.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-03 12:20
Maar, is het abbo zonder h.323 niet duurder dan met? En ik kan dan ook m'n nummer niet houden afaik.
Dus voorlopig heb ik nog een probleem. :P

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 21:47

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:35:
---
---
En toch is het waar. We hebben exact hetzelfde probleem gehad als de TS. Heb zelf ook newsleecher en de telefoon valt soms weg zodat wij de andere kant niet horen, maar zij ons wel.

We lieten toen de LB als router fungeren en hadden een switch staan om onze 6pc's van internet te voorzien.

De telefoon ging toen 3 tot 4 keer per week stuk. Mail naar de Online/Orange/Wanadoo leverde niets op. Wordt uw adapter warm? Nee, oh dan is er niets mis. Fijne avond.

Enfin. De switch was ik beu en schafte een WRT160N aan, flashte er DDWRT in, liet de WRT het hele net werk routen en de livebox was alleen nog maar een modem (router als soort van DMZ ingesteld). NOOIT meer last gehad van falende telefoon!!

Beetje jammer, WRT160N sterft binnen de garantie, we krijgen een nieuwe, helaas alleen een v2.0 (waar geen DDWRT in kan) en we laten de WRT nog steeds met stock FW het netwerk routen, maar de LB - telefonie blijft stuk gaan.

Het is dus wel mogelijk dat een andere/nieuwe router erachter met puike Firmware zijn werk gewoon goed doet. Linksys en/of Livebox firmware slopen de telefonie.

Beetje jammer!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• LuckY
  • Niet online
Matis schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:33:
[...]

En toch is het waar. We hebben exact hetzelfde probleem gehad als de TS. Heb zelf ook newsleecher en de telefoon valt soms weg zodat wij de andere kant niet horen, maar zij ons wel.

We lieten toen de LB als router fungeren en hadden een switch staan om onze 6pc's van internet te voorzien.

De telefoon ging toen 3 tot 4 keer per week stuk. Mail naar de Online/Orange/Wanadoo leverde niets op. Wordt uw adapter warm? Nee, oh dan is er niets mis. Fijne avond.

Enfin. De switch was ik beu en schafte een WRT160N aan, flashte er DDWRT in, liet de WRT het hele net werk routen en de livebox was alleen nog maar een modem (router als soort van DMZ ingesteld). NOOIT meer last gehad van falende telefoon!!

Beetje jammer, WRT160N sterft binnen de garantie, we krijgen een nieuwe, helaas alleen een v2.0 (waar geen DDWRT in kan) en we laten de WRT nog steeds met stock FW het netwerk routen, maar de LB - telefonie blijft stuk gaan.

Het is dus wel mogelijk dat een andere/nieuwe router erachter met puike Firmware zijn werk gewoon goed doet. Linksys en/of Livebox firmware slopen de telefonie.

Beetje jammer!
Hij route nog steeds evenveel traffic naar het internet, hij hoeft het nu alleen niet meer naar meerdere hosts te verspreiden.
Ik heb ook wel eens periode's last van dit probleem, ik gebruik zelf dan sabnzbd+ maar het probleem is hetzelfde ik hoor niks over vorige keer hoorde ik allien (hoog/wazige)achtige tonen.
Maar ik heb ook periodes dat ik er totaal geen last van heb. Dus wat jij had kan 2 oorzaken hebben: Of je had er gewoon geen last van... of het loste het daadwerkelijk op.
maar welke aanpassingen had je aan de livebox gedaan hiervoor?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

LuckyY schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:45:
maar welke aanpassingen had je aan de livebox gedaan hiervoor?
Niets, gewoon geleefd met het feit dat he zo was. Ik word toch nooit gebeld over de vaste lijn :) Alleen mijn ouders vonden/vinden het lastig. En omdat ik computers snap moest ik dat ook maar fixen. Niet gelukt dus. Lijkt gekut bij/van Online!

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van een schakelaar die de livebox bv 's nachts even uit en weer aan zet? Dan begin je in ieder geval elke dag weer vers. :)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:15:
Wat vinden jullie van een schakelaar die de livebox bv 's nachts even uit en weer aan zet? Dan begin je in ieder geval elke dag weer vers. :)
Je kan mss ook een cronjob schrijven, maar dat zou sws geen kwaad kunnen, tenzij je server flink loopt te downloaden natuurlijk 's nachts O-)

Verwijderd

Topicstarter
Een cronjob die de livebox reset? Hoe gaat dat dan? Via telnet? Overigens gebruik ik zelf linux niet meer als os.

Edit: newsleecher gaat trouwens gewoon door met downloaden als de livebox weer aangaat dus daar geen probleem.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 19:31 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:59
Ik heb hier al een tijdje over gebeld naar Online omdat mijn hele internet uitvalt als ik tegen 18Mb/s aan het downloaden ben met SABnzbd+... Nu schijnt het dat de nieuwe router van Online (een speedtouch) dit niet meer heeft, alleen die willen ze niet aan huidige klanten geven :( Ze hebben me al 3 nieuwe Liveboxen gestuurd maar ja dat helpt niet want het probleem is juist de Livebox.. Kortom de enige oplossing is telkens de Livebox resetten bij een fout of blijven vragen om de Speedtouch... Ander modem kopen gaat niet want telefonie is gekoppeld aan het serienummer + IP van het modem...

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:15:
En jij denkt dat het goed is voor het apparaat, ik zou het risico niet willen nemen vooral niet stroom onderbreken maak dan een cronjob als dat kan of gewoon een cmdfile/telnet script......
login met die en die credentials voer dat commando uit (bevestig als het nodig is) en exit :)
maarud schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 19:36:
Ik heb hier al een tijdje over gebeld naar Online omdat mijn hele internet uitvalt als ik tegen 18Mb/s aan het downloaden ben met SABnzbd+... Nu schijnt het dat de nieuwe router van Online (een speedtouch) dit niet meer heeft, alleen die willen ze niet aan huidige klanten geven Ander modem kopen gaat niet want telefonie is gekoppeld aan het serienummer + IP van het modem...
Tja, of een speedtouch nou altijd beter is.... het liefst zet ik er een cisco/juniper/zyxel neer, VPN'en e.d. maar me ouders hebben liever deze telefonie... Dus ja, gewoon af en toe dat ding resetten is het beste... ook al haal ik uptimes van boven de 3 maanden :+

Verwijderd

Topicstarter
En jij denkt dat het goed is voor het apparaat, ik zou het risico niet willen nemen vooral niet stroom onderbreken
Ja dat gevoel had ik ook al wel. Toch doen we dat nu regelmatig als ik dat hier zo lees, stroom onderbreken dus.
maak dan een cronjob als dat kan of gewoon een cmdfile/telnet script......
Ik heb even gekeken maar ik heb zo geen reset command gevonden, wel resetuser en pppreset.

Wie wil eens proberen of de lb gereset kan worden via telnet...

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

met het commando erase wis je de config, met reboot herstart je hem daarna

Verwijderd

Topicstarter
Thx. Ja reboot werkt inderdaad. Alleen hangt telnet.exe hier dan, niet handig om te scripten. Ik zal morgen eens met netcat proberen.

De config wissen, waarom zou je dat willen, dan ben je toch firewall instellingen kwijt?

Edit:

Ik kreeg deze mail nog van online:
-----
Online Telefonie is niet mogelijk via een ander modem/router, wat wij
bedoelen is een losse router zonder modemfunctie achter de livebox om
het inkomende en uitgaande dataverkeer beter te kunnen begrenzen en
monitoren.
Online Telefonie is gekoppeld aan het MAC adres van het door Online
geleverde modem en ook de de software van het Telefonie config.file is
alleen voor dit modem beschikbaar.
------

Maar ik vraag me af of een extra router wel een oplossing is voor de qos van telefonie, de livebox blijft toch de zwakke schakel in het geheel?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 12:23 ]

Pagina: 1