Geen contact tussen 2 computers in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03 16:44
Hoi

Weet echt niet meer waar te zoeken. FAQ en van alles doorgelezen, kom er niet uit.

Situatie;
thuisnetwerk (bedraad en onbedraad) met NAS, xbox, xbox 360, MediaPal en 2 pc's (beiden XP-Pro). PC-A zit bekabeld op mijn router/ PC-B zit via een home-plug op mijn router.

Vanaf beide pc's kan ik pingen naar elke apparaat, behalve de andere PC. Als ik ping vanuit PC-A naar PC-B krijg ik steeds een time-out. Van PC-B naar PC-A ook. Als ik een LAN-scanner gebruik wordt ook alles gezien, behalve de andere computer. Ik kan dus nix sharen. Voor ik mijn huidige router aanschafte zat PC-B verbonden met het netwerk via WiFi en had ik nergens problemen mee.
Fire-walls op beide computers worden uitgezet, geen verandering.

Subnet en de gateway staan in beide computers gelijk. Oja, internet doet het natuurlijk wel op alle computers.
Ik vermoed dat het iets met die homeplug van doen heeft, maar heb geen idee het op te lossen.

Waar moet ik beginnen?

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03 16:22

EnnaN

Toys in the attic

wat is een 'home plug' ? zo'n 'over stroomnet' connectie ding? Zitten ze wel in verschillende poorten op de router? Als je 1 poort misbruikt voor 2 computers dan krijg je bv dit gedrag....(maar dat is wel hogere knutselkunde, dus ws heb je dat niet?)

sig

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Clear je cache eens in beide systemen en probeer opnieuw, waarschijnlijk staan er nog oude verwijzingen in, kan je doen via 'repair' in je netwerkinstellingen scherm en kijk dan verder.

• maartend
Graviton12 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:19:
Clear je cache eens in beide systemen en probeer opnieuw, waarschijnlijk staan er nog oude verwijzingen in, kan je doen via 'repair' in je netwerkinstellingen scherm en kijk dan verder.
Nu kan ik veel vinden, maar totaal geen repair in mijn netwerkinstellingen. Ik heb wel een herstellen, maar die gaat gewoon mijn netwerkverbinding herstellen. Maaar een repair om de cache te clearen??

Of werkt het ook met dit ; ipconfig /flushdns

En zo'n homeplug is idd een internet over het stroomnet ding. Ding heeft zijn eigen poort

[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 03-06-2009 10:36 ]

• maartend
Oke, laat maar. Ik heb blijkbaar in al mijn gepruts iets gedaan gisteren waardoor het nu wel werkt. Maar omdat ik gisteren niet opnieuw had opgestart zullen er ws nog ergens oude waardes zijn blijven staan, die na de reset wel verdwenen zijn, waardoor ik nu weer volledig contact heb.

Het enige probleem is, ik weet niet wat ik heb gedaan waardoor het nu wel werkt. Heb nl. zoveel gedaan.
En het werkt dus out of de box. Computer aan, en verbinden. Geen firewall uitzetten of watt dan ook.

Ik zit me af te vragen of de windows firewall dit soms veroorzaakt kan hebben. Die bleek nl. stiekem aan te staan terwijl ik er een andere firewall op had gezet en die van windows uit had gedaan.

[ Voor 27% gewijzigd door maartend op 03-06-2009 10:47 ]