Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:26
Beste medetweakers,

Ik heb de volgende situatie:
31-10-2005 - eerste contract 2 jarig KPN
31-10-2007 - contract is afgelopen
06-08-2007 - contact met 2 jaar verlengd
06-08-2009 - contact loopt af, maar volgens KPN is dit pas op 06-10-2009
Nu is het bijna 06-06-2009, dus ik mag bijna gaan verlengen (wil de HTC Touch Diamond2), maar nu is mijn vraag kan ik ook bij winkels zoals: T For Telecom, Belcompany en The Phonehouse gewoon 4 maanden van te voren verlengen, of is dit niet mogelijk?

Alvast bdankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:21

EnnaN

Toys in the attic

volgens mij loopt je contract 2 jaar na 31-10 af. Dat je eerder verlengd hebt betekend alleen dat je (ws) eerder een toestel had, maar niet dat je onder die 2 maand van je eerste contract uitkomt..

je nieuwe contract kan je dus x maand (afhankelijk van provider, ik dacht 3 meestal?) voor 31-10-2009 verlengen.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meestal is het 4 maanden van te voren dat je een contract kan verlengen... maar ik kreeg gisteren te horen dat ik bij vodafone al 6 maanden van te voren mijn abbo kon verlengen wel via de afdeling loyalty ben dan wel benieuwd of ik dan een simlock toestel krijg of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 maanden van tevoren is een uitzondering, inderdaad via loyalty.

Bij KPN/HI/Telfort/etc kan je standaard 4 maanden van tevoren verlengen, ik neem aan dat dit ook gewoon mogelijk is in de winkels waar jij over spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Ok, ja had gebeld met KPN ik dacht namelijk eerst dat ik kon verlengen 4 maanden voor 06-08-2009, maar ze vertelde me dat er inderdaad 2 maanden van eerste contractverlenging zijn bij geteld dus dat het 06-10-2009 werd dat mijn contract afliep. (Ze rekenen namelijk niet in halve, kwart maanden).
Dus ze vertelde mij dat ik vanaf 06-06-2009 kon verlengen maar aangezien KPN de Diamond2 nog niet in de shop (online) heeft wil ik verlengen bij een andere winkel, en graag fysiek want ik wil aantal zaken wijzigen aan mijn abonnement.
Heb namelijk nog een KPN Mobiel 25 abbo, maar wil een KPN Flexibel 22.50 met Surf & Mail Totaal enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Tweaker1987 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:36:
Ok, ja had gebeld met KPN ik dacht namelijk eerst dat ik kon verlengen 4 maanden voor 06-08-2009, maar ze vertelde me dat er inderdaad 2 maanden van eerste contractverlenging zijn bij geteld dus dat het 06-10-2009 werd dat mijn contract afliep. (Ze rekenen namelijk niet in halve, kwart maanden).
Klopt helemaal :) en je kunt ook bij andere winkels verlengen ja, ze werken met het zelfde systeem waarin 4 maanden als maximum geldt.

edit: ohja, en als je nou één dag na 6 juni verlengd, dan verleng je met 1 of 2 jaar plus 3 maanden ipv 4 (als je op de dag zelf zou verlengen). Scheelt je zo weer 30 dagen in contractsduur.

[ Voor 15% gewijzigd door jelle. op 03-06-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Loop een winkel in waar je 'm wilt aanschaffen en vraag het :?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:30
KPN geeft een codering voor klanten adhv jou belgedrag. Oftewel blijf je binnen de bundel of ga je er zwaar overheen. Dus hoeveel verdienen ze aan jou naast je abbo.
Coderingen gaan van a t/m f (a was het beste f het slechtse dacht ik). Hoe beter de codering hoe hoger de korting. Dit is nog steeds altijd lager dan als je zou overstappen naar een andere provider.

Verlengen kan vanaf 4 maanden van te voren ingaande de dag dat je abbo af zou lopen voor een looptijd van 15 of 27 maanden. (mits je tussen de 3 en 4 maanden van te voren verlengd) De logica hierachter is dat je het dus al 3-4 maanden van te voren doet. Dit gold overigens ook voor overstappen.
Andere providers hielden altijd 12 of 24 maanden aan ongeacht of het nu 1 dag voordat je abbo afloopt doet of 4 maanden van te voren.

De verschillende providers houden verschillende regels aan mbt nieuwe abbo's en nummer portering.
T-mobile geeft je altijd de mogelijkheid een nummer over te nemen, ongeacht of je dit gelijk doet of een halfjaar later aanvraagt.
Vodafone alleen bij aanvraag met een termijn van 3 maanden. Aanvraag kan vanaf 4 maanden van te voren.
De rest valt onder de regeltjes van kpn of t-mobile.

Beste kan je het bij meerdere onafhankelijke winkels navragen. De providers geven immers inkoopkortingen dus de verkopers in de winkel moeten (ookal deed ik dat niet :p) richting bepaalde providers praten. Maar goed als je duidelijk aangeeft wat je wil en waarom dan moet en mag dat geen probleem zijn.

Moet er wel bij zeggen dat dat de regels waren van bijna 2 jaar geleden (toen ik nog bij the phone house werkte) en dat ze waarschijnlijk wel iets strenger zijn geworden.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Morelleth schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:20:
Coderingen gaan van a t/m f (a was het beste f het slechtse dacht ik). Hoe beter de codering hoe hoger de korting. Dit is nog steeds altijd lager dan als je zou overstappen naar een andere provider.
Ik ga hier niet te diep op in maar dat alle kortingen lager uitvallen dan naar een andere provider overstappen klopt in ieder geval niet.

Verder snap ik de relevantie van je hele post niet echt... de topicstarter wil gewoon bij KPN verlengen en zijn vraag is al lang beantwoord, wat hebben die andere providers ermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:30
sorry, draafde een beetje door ^^

en was ook niet mijn bedoeling te zeggen dat het altijd goedkoper is over te stappen, maar alleen als je dus een lagere codering hebt en dat dat misschien interessant is om na te kijken.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Ah geen probleem, dat wist ik niet van de verschillende kortingen.
Ik wil inderdaad gewoon bij KPN verlengen (2 jaar): van KPN Mobiel 25 naar KPN Flexibel 22.50 + Surf & Mail Totaal icm. HTC Touch Diamond2.

Nu had ik gebeld met KPN die zeiden dat ik vanaf 6 juni kan gaan verlengen, nu wist ik alleen niet zeker of dat overal kon of alleen bij KPN (Diamond2 nog niet bij hun in de shop). Of dat dit ook mocht bij winkels zoals: Belcompany).

Die vraag is nu beantwoord dat ik zoals ik het hier lees gewoon ook bij Belcompany enzo 4 maanden van te voren mag gaan verlengen.
Pagina: 1