We hebben een Windows 2003 server staan die fungeert als Printer Server, File Server en Exchange server.
Toen ik vandaag geen connectie kreeg met Exchange (de rest doet het wel allemaal), ging ik op de server kijken wat er aan de hand kon zijn.
Alle snelkoppelingen waren ineens neutrale iconen geworden met de extensie Lnk. ( wat je normaal nooit zag )
Ook sommige EXE files werken ineens niet meer, anders had ik gewoon de snelkoppelingen opnieuw gemaakt.
Nu is het dus ook zo dat Exchange daardoor ook niet meer gestart kan worden.
Ik heb zelf al zitten zoeken en mensen vertelden dat het bij hun door een virus kwam, daar heb ik al op gescand, maar niks gevonden, ook heb ik een fixtooltje gedraaid voor de zekerheid.
Iemand enig idee wat ik nu nog zou kunnen doen?
Edit :
Volgens mij is er goed iets mis, met ccleaner zie ik allemaal fouten in register en dat is inclusief Exchange bestanden enz.
Iemand enig idee hoe ik het register kan herstellen in 2003?
Niet met ccleaner, want die wil de waarden alleen maar weghalen.
En volgens mij mist hij ook aardig wat DLL's. Ook van andere programma's!
Edit 2 :
Nu hoor ik net van een collega, dat hij bezig is geweest met de backup software (arcserve) opnieuw te installeren, hij kreeg een vraag over DLL's en toen heeft hij geantwoord YES TO ALL
Dit is volgens mij niet meer te fixen
Toen ik vandaag geen connectie kreeg met Exchange (de rest doet het wel allemaal), ging ik op de server kijken wat er aan de hand kon zijn.
Alle snelkoppelingen waren ineens neutrale iconen geworden met de extensie Lnk. ( wat je normaal nooit zag )
Ook sommige EXE files werken ineens niet meer, anders had ik gewoon de snelkoppelingen opnieuw gemaakt.
Nu is het dus ook zo dat Exchange daardoor ook niet meer gestart kan worden.
Ik heb zelf al zitten zoeken en mensen vertelden dat het bij hun door een virus kwam, daar heb ik al op gescand, maar niks gevonden, ook heb ik een fixtooltje gedraaid voor de zekerheid.
Iemand enig idee wat ik nu nog zou kunnen doen?
Edit :
Volgens mij is er goed iets mis, met ccleaner zie ik allemaal fouten in register en dat is inclusief Exchange bestanden enz.
Iemand enig idee hoe ik het register kan herstellen in 2003?
Niet met ccleaner, want die wil de waarden alleen maar weghalen.
En volgens mij mist hij ook aardig wat DLL's. Ook van andere programma's!
Edit 2 :
Nu hoor ik net van een collega, dat hij bezig is geweest met de backup software (arcserve) opnieuw te installeren, hij kreeg een vraag over DLL's en toen heeft hij geantwoord YES TO ALL
Dit is volgens mij niet meer te fixen
[ Voor 27% gewijzigd door henkyyyyyyy op 03-06-2009 09:52 ]
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)