[Windows 2003 server]Snelkop. en EXE files werken niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02 22:54
We hebben een Windows 2003 server staan die fungeert als Printer Server, File Server en Exchange server.
Toen ik vandaag geen connectie kreeg met Exchange (de rest doet het wel allemaal), ging ik op de server kijken wat er aan de hand kon zijn.

Alle snelkoppelingen waren ineens neutrale iconen geworden met de extensie Lnk. ( wat je normaal nooit zag )
Ook sommige EXE files werken ineens niet meer, anders had ik gewoon de snelkoppelingen opnieuw gemaakt.
Nu is het dus ook zo dat Exchange daardoor ook niet meer gestart kan worden.

Ik heb zelf al zitten zoeken en mensen vertelden dat het bij hun door een virus kwam, daar heb ik al op gescand, maar niks gevonden, ook heb ik een fixtooltje gedraaid voor de zekerheid.

Iemand enig idee wat ik nu nog zou kunnen doen?

Edit :

Volgens mij is er goed iets mis, met ccleaner zie ik allemaal fouten in register en dat is inclusief Exchange bestanden enz.

Iemand enig idee hoe ik het register kan herstellen in 2003?
Niet met ccleaner, want die wil de waarden alleen maar weghalen.
En volgens mij mist hij ook aardig wat DLL's. Ook van andere programma's! :(

Edit 2 :

Nu hoor ik net van een collega, dat hij bezig is geweest met de backup software (arcserve) opnieuw te installeren, hij kreeg een vraag over DLL's en toen heeft hij geantwoord YES TO ALL :'( :'( :'(

Dit is volgens mij niet meer te fixen :'(

[ Voor 27% gewijzigd door henkyyyyyyy op 03-06-2009 09:52 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat klinkt erg rigoreus, van je collega. Ook heerlijk ondoordacht op een productieomgeving.

Heb je redundantie in je netwerk?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je zou SFC.exe (System File Checker) kunnen draaien om dll's weer te herstellen of als alternatief hier naar kijken: http://publib.boulder.ibm...doc_5.3.3/ans60000132.htm

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Nielson
  • Laatst online: 13:04
Kijk even of op de command-prompt
sfc /scannow
nog werkt. Houd wel de originele installatie-cd bij de hand indien je deze niet naar de hd hebt gekopieerd in het verleden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>> Windows Servers en Server-software

Uiteraard hebben jullie een goede backup & restore procedure waarmee je dit produktieincident binnen de kortste keren hebt opgelost toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

alt-92 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:13:

Uiteraard hebben jullie een goede backup & restore procedure waarmee je dit produktieincident binnen de kortste keren hebt opgelost toch? :)
Waarom denk je dat Arcserve aan een reinstall toe was? :P

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ntbackup :P
sowieso verstandig om een System State met Ntbackup te doen voordat je je backup software gaat wijzigen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• henkyyyyyyy
Exorcist schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:40:
Dat klinkt erg rigoreus, van je collega. Ook heerlijk ondoordacht op een productieomgeving.

Heb je redundantie in je netwerk?
We werken op een school dus niet echt productieomgeving ;)
Maar wel heel erg vervelend, mede omdat we de huidige server over 2 maanden zouden gaan vervangen! :'(

We hebben een 2e server op een andere locatie staan die bijna alles replicieert (sites and services) en Files, maar geen exchange.
BtM909 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:44:
Je zou SFC.exe (System File Checker) kunnen draaien om dll's weer te herstellen of als alternatief hier naar kijken: http://publib.boulder.ibm...doc_5.3.3/ans60000132.htm
Bij SFC.exe krijg ik de volgende melding:

code:
1
2
3
C:\Documents and Settings\Administrator>sfc
U dient een Administrator te zijn die een consolesessie uitvoert, om het
hulpprogramma Windows Bestandscontrole te kunnen gebruiken.

Maar ik ben Administrator 8)7 , naar dat programma moet ik nog kijken.
alt-92 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:13:

Nee helaas niet van de system state en program files :( vandaar dat hij idd Arcserve opnieuw wilde installeren. Ik had die 2 maanden gewoon willen uitzitten zonder Back-Up. :'(

Op de server zelf lijk ik ook niet meer te kunnen inloggen, hij blijft hangen bij persoonlijke instellingen toepassen. :(
Alles liep zo vlekkeloos, 2 maanden wachten, alles migreren naar nieuwe server, niks aan de hand. :'(

• henkyyyyyyy
We zijn al een stuk verder.

Snelkoppelingen werken weer, meeste exe files ook.
Sfc /scannow heb ik ook gedraaid.

Er zijn alleen nog 2 problemen.
Active Directory kan je niet benaderen op de server zelf, via een andere client kun je hem wel uitlezen. En omdat Active Directory het niet doet, kan ik dus ook niet naar exchange kijken.

Hij geeft de volgende melding:
De gegevens van ........ zijn niet beschikbaar op de domeincontroller DC01-......... vanwege :
Er is een ongeldige padnaam doorgegeven.
Probeer het later opnieuw of kies een andere domeincontroller in het menu Domeincontext via de optie met domeincontroller verbinden.
Ik heb al gekeken of de DNS goed werkt en die lijkt in orde.
Ook heb ik al de DNS server services restart en de Netlogon services.
Ook heb ik ipconfig /flushdns en een /registerdns geprobeerd.

Iemand nog andere ideeën??

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kun je een tweede DC (desnoods virtueel) aanmaken? Dan kun je in ieder geval tijdens het weekeinde de machine fysiek rebuilden - dan hou je je AD ook nog beschikbaar op de lokatie.

Exchange DR procedures zijn ook goed terug te vinden, met betrekking tot je Exchange reinstall.

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 10-06-2009 10:23 ]

Pagina: 1