internet werkt wel lokaal netwerk niet

Pagina: 1
Acties:

• robocop290
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09-2018
Ik krijg grijze haren van het volgende probleem.

Ik heb een lokaal netwerk met 4 pc's en een NAS. Op 3 pc's draait XP home en professional. Op een laptop vista. Het hele netwerk zit onder dezelfde workgroup en kan naar het internet. Tot dit weekeinde zag ik alle PC's, nas, netwerkshares e.d. in de explorer en werkte alles perfect. Na een stroomuitval zie ik geen enkele pc meer maar kan deze wel pingen en de NAS kan ik benaderen via de webbrouwser. Ik zie wel de Upnp apparaten in mijn netwerk. Om het nog gekker te maken kan ik de NAS mappen wel benaderen via de browser (\\ip-adres). Ik zie dan alle mappen op de NAS. In de explorer zie ik alleen de workgroup en kom niet verder. Ik heb alle apparaten al uit en aan gezet maar krijg geen resultaat. Internet werkt wel als een zonnetje en ik heb alle firewalls e.d. uitgezet.

Verwijderd

Kun je ze wel benaderen door hun naam in de adresbalk in te typen? Zo niet, kun je de shares dan wel op ip-adres bereiken?

• robocop290
Ja ik kan via het ip adres in de webbrouwser de pc's benaderen

Verwijderd

En met de naam?

• robocop290
Ik heb het gevonden. Alle pc's uitgezet, de nas uitgezet en de stroom naar modem/router 3 minuten er af gehaald. Weer opnieuw opgestart en het probleem is verholpen. LINKSYS WRT54g was dus van slag.
in iedergeval bedankt

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
robocop290 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:07:
Ik heb het gevonden. Alle pc's uitgezet, de nas uitgezet en de stroom naar modem/router 3 minuten er af gehaald. Weer opnieuw opgestart en het probleem is verholpen. LINKSYS WRT54g was dus van slag.
in iedergeval bedankt
Dit probleem heb ik dus ook gehad met mijn LINKSYS WRT54G, is inderdaad momenteel alleen even op te lossen door hem handmatig te resetten. Je zou het misschien ook nog kunnen verhelpen met een factory reset, maar ieder geval mooi dat het weer werkt!

Twitter Flickr

Pagina: 1