Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:54
Blijkbaar heb ik nog een erg oud abbo op mijn HTC S730: T-Mobile pocket internet.
Nu kan ik volgens de T-Mobile helpdesk maximaal 384/64 halen.
Omdat ik nu even geen DSL heb heb ik de telefoon aan mijn laptop gekoppeld en ben eens wezen downloaden.

Gek genoeg haalde ik maar 14.7kB , dat is dus ruim onder de 128k.
Daarop heb ik de helpdesk gebeld en die adviseerden de nieuwe radio drivers te installaren. Dat hielp echt niets en vervolgens adviseerden ze om een SIM-card wissel te doen.
Dat hielp echter ook niets (simcard van collega) en zelfs de telefoon met sim van een collega haalde maar 14.7kB

In het toestel staat wel een H (HSDPA) terwijl ik bij mijn ouders slechts een G (GPRS) heb.
Niet alleen op kantoor haal ik maar 14.7kB maar zelfs op de camping haal ik max 15.0kB

Dit lijkt me niet normaal.
Volgens T-Mobile kan het ook nog aan de SIM card liggen. Maar dan is het wel gek dat een collega hetzelfde probleem heeft.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoe kom je aan 128k? 384kbit is ongeveer 42kbyte, wat volgens mij echt het maximale is. Doe daar nog een hoop overhead en een wat mindere verbinding bij en die 15kbyte lijkt me enigzins verklaarbaar.

Meet je de snelheid vanaf je telefoon of vanaf je laptop? Kijk eens of daar een verschil in zit.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Met pven.

Snelheid is extreem afhankelijk van externe factoren zoals drukte, dekking, signaalkwaliteit en dan moet er nog overhead af.
Internet via het GSM netwerk is nooit snel. In de regel is het weinig sneller als 2x analoge modem snelheid. Er zijn betere resultaten mogelijk want het netwerk kan de snelheid aan, maar dat is exclusief alle externe factoren.
Als je 100 meter bij de mast vandaan zit zou de snelheid waarschijnlijk hoger zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Pocket Internet Totaal is inderdaad 128 Kbit (16 Kbyte/sec)
Ik heb een tijdje terug mijn PIT gratis laten omzetten naar Web'nWalk, waarmee je 384 Kbit (ong 40-45KB/Sec) kan halen.
Overigens haal je die 45KB/Sec alleen met UMTS/HSDPA, met GPRS kan je niet meer halen dan 128 kbit (capped).

Ervaring leert mij dat ik met UMTS 20-40 KB/Sec haal (varieert een beetje) en met HSDPA haal ik bijna constant de max (40-45 KB/Sec)

[ Voor 18% gewijzigd door StarLite op 03-06-2009 18:47 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Er worden een aantal zaken door elkaar gehaald.

Ten eerste denk jij dat je met 128Kbit down opeens 128KB/s down zal halen? Dat kan dus niet. ;) (Let op KiloBYTE en KiloBIT)
McKaamos schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 07:51:
Met pven.

Snelheid is extreem afhankelijk van externe factoren zoals drukte, dekking, signaalkwaliteit en dan moet er nog overhead af.
Internet via het GSM netwerk is nooit snel. In de regel is het weinig sneller als 2x analoge modem snelheid. Er zijn betere resultaten mogelijk want het netwerk kan de snelheid aan, maar dat is exclusief alle externe factoren.
Als je 100 meter bij de mast vandaan zit zou de snelheid waarschijnlijk hoger zijn.
100 Meter van een GSM-mast afzitten? Onzin... GSM wil gewoon niet harder dan 64Kbit down/up, dus dat is simpel. :)
StarLite schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:45:
Pocket Internet Totaal is inderdaad 128 Kbit (16 Kbyte/sec)
Ik heb een tijdje terug mijn PIT gratis laten omzetten naar Web'nWalk, waarmee je 384 Kbit (ong 40-45KB/Sec) kan halen.
Overigens haal je die 45KB/Sec alleen met UMTS/HSDPA, met GPRS kan je niet meer halen dan 128 kbit (capped).

Ervaring leert mij dat ik met UMTS 20-40 KB/Sec haal (varieert een beetje) en met HSDPA haal ik bijna constant de max (40-45 KB/Sec)
Onzin, GPRS is zeker niet capped, en dat is zuiver omdat het trager is dan de maximumsnelheden die T-Mobile aanbiedt bij haar databundels.

Als ik via HSDPA verbonden ben, haal ik zelf altijd precies 45KB/s, en met GSM blijft het op 6/7KB/s hangen (64Kbit dus).

Even goed opletten dus. ;) En goed kijken welke bundel je nu eigenlijk hebt. :)
pven schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 07:44:
Hoe kom je aan 128k? 384kbit is ongeveer 42kbyte, wat volgens mij echt het maximale is. Doe daar nog een hoop overhead en een wat mindere verbinding bij en die 15kbyte lijkt me enigzins verklaarbaar.

Meet je de snelheid vanaf je telefoon of vanaf je laptop? Kijk eens of daar een verschil in zit.
Er lijkt niet echt overhead te zijn, of in ieder geval: T-Mobile lijkt dat te compenseren zodat je altijd je volle snelheid haalt. :)

[ Voor 14% gewijzigd door MensionXL op 04-06-2009 11:52 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

MensionXL schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:46:
Er worden een aantal zaken door elkaar gehaald.

Ten eerste denk jij dat je met 128Kbit down opeens 128KB/s down zal halen? Dat kan dus niet. ;) (Let op KiloBYTE en KiloBIT)

[...]

100 Meter van een GSM-mast afzitten? Onzin... GSM wil gewoon niet harder dan 64Kbit down/up, dus dat is simpel. :)
GSM masten sturen ook UMTS en HSDPA signalen ;)
Hoe dichter bij je bent, hoe krachtiger het signaal. Lijkt me logisch, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

McKaamos schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:47:
[...]

GSM masten sturen ook UMTS en HSDPA signalen ;)
Hoe dichter bij je bent, hoe krachtiger het signaal. Lijkt me logisch, niet?
Waar slaat dat nou weer op? Dat klopt voor geen meter. Waarom zijn die grote KPN-antennes (900MHz) dan zo groot, en die van UMTS (2100MHz) zo klein?

En een krachtiger signaal is niet hetzelfde als een beter signaal.

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 04-06-2009 16:24 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

MensionXL schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:24:
[...]

Waar slaat dat nou weer op? Dat klopt voor geen meter. Waarom zijn die grote KPN-antennes (900MHz) dan zo groot, en die van UMTS (2100MHz) zo klein?

En een krachtiger signaal is niet hetzelfde als een beter signaal.
Het slaat op dat je loopt te muggenziften.
GSM antennes en alle bijbehorende antennes zitten 9 van de 10 keer aan dezelfde mast vast. Laten we dat geheel eens als antenne beschouwen. Technisch is dat misschien niet correct, maar voor de gebruiker maakt dat niks uit. Of zie ik hier iets verkeerd?

En krachtiger/beter, iets met slak en zout... Je krijgt iig meer streepjes in de ontvangstmeter op het display van je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

McKaamos schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:29:
[...]

Het slaat op dat je loopt te muggenziften.
GSM antennes en alle bijbehorende antennes zitten 9 van de 10 keer aan dezelfde mast vast. Laten we dat geheel eens als antenne beschouwen. Technisch is dat misschien niet correct, maar voor de gebruiker maakt dat niks uit. Of zie ik hier iets verkeerd?

En krachtiger/beter, iets met slak en zout... Je krijgt iig meer streepjes in de ontvangstmeter op het display van je mobiel.
Waarom zeg je dan GSM-mast en niet gewoon antenne of mast? Je geeft duidelijk aan om welk type antenne het gaat. :? Dus dat slaat nergens op om dan te beweren dat het ineens om alle typen masten gaat...

En 9 van de 10 keer is ook weer wat overdreven natuurlijk. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 04-06-2009 17:22 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:46
Uhm... ik zit hier flink te internetten op mijn laptop via mijn mobiel.

De snelheid valt als een kaartenhuis na een tijdje (ik was met wat speedtests bezig) in elkaar.

Tegelijkertijd heb ik ook een SSH verbinding met kantoor. Als ik op deze pijp ga surfen via socks dan gaat het bloedje snel. Volgens mij doet T-mobile iets met mijn mobiele verbinding via proxies of DNS resolves die niet goed werken.

Weet iemand hier mee van?

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit is topickaping en dat zien we liever niet, daarbij kick je een oud topic en dat is ook niet handig.

Kijk even of je je verhaal in een van de grote topics kwijt kan, zo niet open er dan een eigen topic over. Vermeld er dan aub wel even bij wat je zelf reeds hebt onderzocht en geprobeerd en met welk resultaat. Je kan ook nog overwegen om contact op te nemen met T-mobile.

Dit topic gaat in ieder geval op slot.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.