Toon posts:

Quantum hd, te ja of te nee...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

ik moet nu echt een andere disk hebben, mijn oude 3,2 gb houdt er snel mee op (ratelen, tikken, afslaan etc etc)..

Goed, ik ben dus van plan de Quantum Fireball LM 7200 RPM, 2 MB 20,4 GB harddisk te kopen..

Is dit een goede schijf? Stil hoeft ie niet te zijn.. snelheid is ook niet zo heel erg belangrijk, hij moet wel betrouwbaar zijn.

Kan ik deze schijf rustig gaan kopen? Of is dit een afrader??

Op internet zeggen ze dat het een goeie schijf is, maar wat is jullie mening?

Gasbrandertje

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-05 18:24

Daniel

Kapitein NCC-1701
EN een dubbelpost EN het verkeerde forum

goed bezig

Verwijderd

Topicstarter
Ja hallo, kan ik er wat aan doen, dat de site onbereikbaar was gekomen , net toen ik op post drukte??? Ik heb 2x moeten drukken, anders was ie timout gegaan, en had ik de hele tekst over nieuw kunne schrijven!

Compleet onterecht, Niet mijn schuld :(

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:00

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Kijk naar zijn naam, "Gasbrandertje", zegt toch genoeg??

Antw. Ikzelf heb nauwelijks problemen met Quantum (ok scsi) schijven gehad, alleen met de T-rex en bigfoot's . Zijn verder wel behoorlijk goede schijven (mijn mening).

Hoop dat je er wat aan hebt.

I play my enemies like a game of chess...

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-05 18:24

Daniel

Kapitein NCC-1701
Je hebt toch ook geen waarschuwing ofzo?

Niet zo opgefokt :)

Verwijderd

Topicstarter
nauwelijks? dat betekend toch dat je er problemen mee gehad hebt? of niet.. zoja, welke problemen?

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:56
Heb hier ook een Quantum 20GB fireball plus LM en die is retesnel, maakt wel meer geluid als me IBM maar die is ook HEEL erg stil..

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:00

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Als je in totaal 20 Quantum schijven hebt draaien, dan gebeurd het wel eens dat er 1tje bad sectors geeft. Ik blij dat ik RAID 5 draai!!! 1 schijf defect en toch al je data nog (maar dat vraag je niet).

Ik heb dus in 4 jaar tijd 1 schijf gehad met bad blocks (na 2 1/2 jaar) opgestuurd naar quantum ierland en gewoon tegen transportkosten een nieuwe gekregen (mijn transport naar ierland moest ik betalen).

Toppie gegaan toen.

Verders geen problemen.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Op zich is er met Quantum niks mis, heb zelf ook een Bigfoot gehad. Enige nadeel is de ongelovelijke herrie die de schijven maken. Ze ratelen als gekken, zelfs als ze idle staan maken ze veel lawaai.
Heb nu een IBM schijn een een Seagate. De IBM is retesnel en heeeel erg stil. De seagate is iets minder stil maar wel erg snel.
Als je nog een schijf moet halen zou ik een IBM nemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, geluid maakt niks uit.. ik vindt het zelfs wel prettig als ik hoor dat ie bezig is.

Dus dan is Quantum in mijn geval een goeie keus?

Verwijderd

heb zelf ook de quantum fireball lm 20Gb...

is retesnel, alleen je hoort hem wel jah.

heb hem nu zo'n 3mndn maar heb nu al bad-sectors!!! weet niet of dit een bekend probleem is bij deze dingen, maar als dit niet het geval is, raad ik hem je zeker aan!
Pagina: 1