Na jarenlang 2 tot 3 kanaals versterkers als een Technics en Yamaha te hebben gehad, in combinatie met luidsprekers van de merken Technics, Sharp en JVC, is het tijd om eens te updaten. 3 versterkers door elkaar lussen om 5.1/6 kanaals geluid te produceren levert resultaat om te huilen.
De reden dat ik dit topic hier open, is omdat ik de informatie die jullie me kunnen geven, niet in een geluidszaak kan krijgen. De vraag is dan ook aan mensen met een wat brede smaak in muziek. Uiteraard zal er veel film gekeken worden op de set, maar bij een keuze is me muziek belangrijker.
Voorkeur muziek
De reden dat ik dit topic hier open, is omdat ik de informatie die jullie me kunnen geven, niet in een geluidszaak kan krijgen. De vraag is dan ook aan mensen met een wat brede smaak in muziek. Uiteraard zal er veel film gekeken worden op de set, maar bij een keuze is me muziek belangrijker.
Voorkeur muziek
- experimental (vaak heel zacht, kraakhelder, enorm hoge tonen, vreemde bas soorten)
- acoustisch (waar ik graag de vingers langs de snaren hoor gaan, bij wijze van spreken)
- drone (met een lage, soms woekerende bas, en interresante frequentiewisselingen)
- willekeurige 5.1/6 kanaals films (maar bij voorkeur 1080p, waar tijd in het geluid gestopt is)
- hoge tonen moeten behoorlijk hoog, scherp en strak weergegeven kunnen worden
- midden toon mag aanwezig zijn, maar het liefst zo realistisch mogelijk (vooral bij stemgeluid, ik wil dan ook goed horen als iemand last heeft van keelpijn)
- lage tonen/bassen moeten niet te plat zijn of te zacht, maar ook niet overdreven hard. daarnaast zeer belangrijk dat bassen er niet zijn om te horen, maar dat die bassen die we niet horen, we die wel voelen.. (het idee van een vrachtwagen die langs je huis rijdt, je weet dat je wat hoort/voelt trillen maar zeggen dat je het hoorde is moeilijk)
- ik hou niet van versterkers met allemaal fancy features die het mooier laten klinken dan het is
- ik hecht weinig waarde aan luidsprekers of versterkers die een heerlijke warme toon geven (dus ook geen fancy buisversterkers), het moet gewoon zo exact weergegeven worden als het is, ook al maakt dat de muziek vervelend
- [b]Welke merken versterkers/receivers, en welke merken luidsprekers raden jullie mij aan?[/b]