• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Laatst is er bij ons ingebroken. Om af te schrikken en ook vooral om daadwerkelijk op te nemen willen we goedkoop één of twee camera's aanschaffen.
Omdat je natuurlijk niets aan camera's hebt als de beelden niet worden opgeslagen wil ik de beelden via FTP gaan opslaan op mijn NAS .
De camera('s) moeten buiten staan en 's nachts ook bruikbaar beeld geven.

Na even te hebben rondgekeken heb ik gemerkt dat er voor minder dan 100 euro (en dat was oorspronkelijk wel het budget) op het eerste gezicht niet veel fatsoenlijks te krijgen is. Zeker als je WLAN camera's wil is er op dit moment niet veel te krijgen binnen mijn budget .Voor zover ik het nu kan inschatten kom ik met onderstaande het dichtst in de buurt van wat ik wil.

Draadloze camera + videoserver
Goedkope videocamera€30
stand-alone videoserver (meerdere aansluitingen)€110

Hier kan ik dan eventueel later nog meer camera's op aansluiten.
  • Is dit de moeite waard wat betreft beeld en bouwkwaliteit of kan ik iets dergelijks beter laten staan?
  • Zijn er andere interessante opties die ik over het hoofd zie?
  • Is het misschien beter om één goede WLAN camera te kopen i.p.v. het aansluiten van meerdere goedkope analoge camera's op één videoserver?
Staat dit topic goed in dit (sub)forum?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Een goedkoop systeem he?
Ik heb op zaak ook systeem gemaakt, en maak gebruik van Active Webcam Deluxe programma.

Met deze software kun je uitstekende bewaking systeem opzetten. Het werkt met capture kaarten, maar ook met USB webcams. Het is heel breed instelbaar.

Voor jouw lage budget:
- 2de hands P4 systeem
- Active Webcam als software
- paar webcams - of - paar zwart/wit camera's zoals eentje die bij Lidl is gekocht (kost 20 Euro)

USB hebben repeaters nodig, of het werkt niet goed. Compositie is makkelijker en kan 20 meter lang worden zonder veel problemen.

Op Ebay kun je 4-channel capture kaart kopen, niet heel duur en het werkt.

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik wil liever geen apart P4 systeem hiervoor neerzetten, ivm stroomgebruik en ruimte. Daarnaast heb ik hier thuis al een NAS draaien.
Is het niet mogelijk dit zonder apart systeem te doen?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Denk je dat NAS zelf beelden kan detecteren? Een NAS is niet hiervoor ontworpen. Het is gemaakt om makkelijk via netwerk files te kunnen neerzetten. Zo heb je USB poorten vrij en mensen kunnen er gebruik van maken.

Maar voor netwerkbewaking? Dan heb je IP webcams mogelijk nodig, maar ze zijn niet goedkoop. IP webcams hebben vast wel eigen detectie mogelijkheid en waterdichte versies voor buiten zijn nog duurder. De goedkope versies zijn niet waterdicht.
Ook Wifi webcams kunnen wat, omdat ze ingebouwde servers hebben.

Het is meestal minder frustrerend en zelfs goedkoper: een P4 computertje heb je al voor 50 Euro of minder. Een USB camera van 20 Euro kun je dan aan hangen. De software kost als Pro versie $49 (kost dus niet veel in Euro) voor minimale werking met motion detectie.

Je kunt proberen met één IP webcam. Maar als je meer camera's wil, wordt P4 systeem goedkoper omdat er minder dure cameras eraan gehangen kan worden. Met Active Webcam kun je nauwkeurig bepalen hoe goed het moet werken.

Sommige videokaarten met video ingangen bieden software waar je de videobeelden kunt bewaken. Daar kun je ernaar kijken.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Kijk eens op chinavasion.com. Daar kan je voor een prikkie bewakingscamera's, ontvangers, ... kopen.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder