Laatst is er bij ons ingebroken. Om af te schrikken en ook vooral om daadwerkelijk op te nemen willen we goedkoop één of twee camera's aanschaffen.
Omdat je natuurlijk niets aan camera's hebt als de beelden niet worden opgeslagen wil ik de beelden via FTP gaan opslaan op mijn NAS .
De camera('s) moeten buiten staan en 's nachts ook bruikbaar beeld geven.
Na even te hebben rondgekeken heb ik gemerkt dat er voor minder dan 100 euro (en dat was oorspronkelijk wel het budget) op het eerste gezicht niet veel fatsoenlijks te krijgen is. Zeker als je WLAN camera's wil is er op dit moment niet veel te krijgen binnen mijn budget .Voor zover ik het nu kan inschatten kom ik met onderstaande het dichtst in de buurt van wat ik wil.
Hier kan ik dan eventueel later nog meer camera's op aansluiten.
Omdat je natuurlijk niets aan camera's hebt als de beelden niet worden opgeslagen wil ik de beelden via FTP gaan opslaan op mijn NAS .
De camera('s) moeten buiten staan en 's nachts ook bruikbaar beeld geven.
Na even te hebben rondgekeken heb ik gemerkt dat er voor minder dan 100 euro (en dat was oorspronkelijk wel het budget) op het eerste gezicht niet veel fatsoenlijks te krijgen is. Zeker als je WLAN camera's wil is er op dit moment niet veel te krijgen binnen mijn budget .Voor zover ik het nu kan inschatten kom ik met onderstaande het dichtst in de buurt van wat ik wil.
| Draadloze camera + videoserver | |
| Goedkope videocamera | €30 |
| stand-alone videoserver (meerdere aansluitingen) | €110 |
Hier kan ik dan eventueel later nog meer camera's op aansluiten.
- Is dit de moeite waard wat betreft beeld en bouwkwaliteit of kan ik iets dergelijks beter laten staan?
- Zijn er andere interessante opties die ik over het hoofd zie?
- Is het misschien beter om één goede WLAN camera te kopen i.p.v. het aansluiten van meerdere goedkope analoge camera's op één videoserver?