|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Deze mismatch zou je misschien weer op een bepaalde manier kunnen uitbuiten, maar daar is hier geen sprake van, denk ik.
De locatie past mijns inziens ook niet lekker, had dan een oude haven met veel roest opgezocht, zodat je lekker een industrieel gevoel krijgt. Deze locatie werkt bijvoorbeeld beter met een strakke rode italiaan bijvoorbeeld, dan gaat de locatie mee in de sfeer van de auto.
Wat een trucje is bij dit soort foto's is dat je de auto goed moet kunnen zien op het schermpje van je camera. Zie je daar de auto amper terug, dan vind je die later ook echt niet terug. Gebruik maken van dakramen/spiegels e.d. om de omgeving in terug te laten komen is dan een beter idee.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
persoonlijk vind ik op 1, 5 en 6 de auto's ook te donker, terwijl het best zonnig was.
Jammer, want het zijn knappe auto's.
Ik denk dat de omgeving op zich best kan als achtergrond voor de volvo's alleen nu is de verhouding achtergrond/onderwerp te ver doorgeslagen naar achtergrond.
Now go away or I shall taunt you a second time!
[ Voor 23% gewijzigd door begintmeta op 03-06-2009 09:13 ]
#2: deze is naar mijn idee ook wat donker, maar beter dan #1. Het stoort me toch een beetje dat je de foto wat scheef genomen hebt.
#3: dit is een goed belichte foto. Helaas de fletse lucht en hierbij vind ik dat niks echt goed staat. Het gebouw niet: het staat aan beide kanten een beetje gekanteld en de bomen niet: staan ook wat scheef.
Volgens mij kan dit ook met de rotate functie wat gekanteld worden naar links.
#4: te donker en mijn aandacht wordt getrokken naar de witte bloemen op de achtergrond. Waarschijnlijk omdat de auto wat onopvallend is.
#5: ook hier weer te donker en het lijnenspel oogt net iets TE scheef.
#6: beetje uitgebeten lucht plus ik vind dat de kerk een onnatuurlijke oranje/geel tint heeft. Waarschijnlijk oranje omdat je de volvo oranjer wilde krijgen denk ik
Al met al ga ik mee met de heren hierboven en conclusie is dus:
- onderwerp moet je zoeken
- meeste foto's onderbelicht. Volgens mij kun je met fill light toch e.e.a. oppeppen
- sommige auto's passen niet bij omgeving
- ik vind het lijnenspel af en toe wat "rommelig". Misschien komt het door het perspectief, maar op sommige foto's lijken allebei de kanten van het gebouw niet recht te zijn. Vooral bij foto 3 zichtbaar. Volgens mij kan het toch iets gerotated worden waardoor het prettiger kijkt.
Van testcases leer je alleen maar. Ik ben benieuwd naar je volgende case
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik zal vanavond een update plaatsen
[ Voor 4% gewijzigd door Dark Angel op 03-06-2009 11:13 ]
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Wij geven commentaar op basis van:Dark Angel schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:02:
In ieder geval bedankt al voor de feedback. Ik heb de foto's gemaakt voor de eigenaren en die denk zelf er toch anders over. Zij zijn best tevrede over.
- technieken
- compositie
- spanning
- vast nog wel veel meer....
- en natuurlijk eigen smaak.
Het kan uiteraard heel goed dat het publiek voor wie je de foto's maakt tevreden zijn. Maar op tweakers spreek je een ander publiek aan. Wij gaan ervanuit dat wanneer je hier foto's post je ervan wilt leren en je hobby tot een hoger niveau wilt brengen. Wanneer je zelf tevreden bent en je klanten zijn er tevreden mee, dan is het toch prima
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Daarnaast vind ik ook dat de auto´s niet tot hun recht komen omdat ze in de schaduw staan. Bij foto 2 zie je nog redelijke reflecties maar bij foto 5 is dat totaal niet aanwezig. En de auto zelf is ook donker van kleur waardoor het helemaal een zwarte vlek wordt.
Eigenlijk wordt mijn oog meer naar de gebouwen toegetrokken dan naar de auto´s. Best jammer eigenlijk.
En de rouwrand vind ik helemaal niks.
Dat de eigenaren er blij mee zijn is logisch, die maken zelf waarschijnlijk geen foto's en hebben er emotie bij die wij niet hebben (mede omdat je foto's dat ook niet overbrengen)... Het zijn geen slechte foto's, maar het kan gewoon nog veel beter