[Testcase] Volvo shoot in duitsland

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:32

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Kreeg afgelopen weekend de gelegenheid om wat fotos te maken in een tuin bij een paar eeuwen oude kerk in duitsland. Kan zijn dan sommige de werking iets te veel van het goede vinden.
Maar hoor graag als ik er meer aan kan verbeteren. Zovaak maak ik geen auto foto's

1
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Photoshoot%20alsfeld%20demo/3klein-2.jpg?t=1243976186

2
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Photoshoot%20alsfeld%20demo/2klein-2.jpg?t=1243976221

3
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Photoshoot%20alsfeld%20demo/6klein.jpg?t=1243976246

4
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Photoshoot%20alsfeld%20demo/5klein-1.jpg?t=1243976281

5
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Photoshoot%20alsfeld%20demo/tom1.jpg?t=1243976365

6
Afbeeldingslocatie: http://i640.photobucket.com/albums/uu130/MarkoC70T5/Photoshoot%20alsfeld%20demo/1klein-2.jpg?t=1243976496

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:51
Wat mij aan deze reeks opvalt is de auto die je moet zoeken, oftewel voor mijn gevoel niet het onderwerp is. Ook valt mij de inconsistente belichting op. Als je een serie neerzet zou het wel fijn zijn als je niet bij elke foto weer aan een andere belichting moet wennen. Foto 1,4,5 zijn bv. te donker, en de anderen zijn wel weer goed belicht. Foto 1,2,3 hellen naar rechts, en foto 4 en 5 naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:12
Ik wil graag even reageren op conceptueel niveau. De oude religieuze gebouwen zijn leuke locaties, maar niet voor getunede auto's, wat mij betreft. De sferen van tuning en oude architectuur matchen, voor mijn gevoel, niet.
Deze mismatch zou je misschien weer op een bepaalde manier kunnen uitbuiten, maar daar is hier geen sprake van, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

* Hooglander1 eensch met de twee bovenstaande heren. Met de nadruk op het zoekplaatje!

De locatie past mijns inziens ook niet lekker, had dan een oude haven met veel roest opgezocht, zodat je lekker een industrieel gevoel krijgt. Deze locatie werkt bijvoorbeeld beter met een strakke rode italiaan bijvoorbeeld, dan gaat de locatie mee in de sfeer van de auto.

Wat een trucje is bij dit soort foto's is dat je de auto goed moet kunnen zien op het schermpje van je camera. Zie je daar de auto amper terug, dan vind je die later ook echt niet terug. Gebruik maken van dakramen/spiegels e.d. om de omgeving in terug te laten komen is dan een beter idee.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:20
Eens met bovengenoemde opmerkingen.
persoonlijk vind ik op 1, 5 en 6 de auto's ook te donker, terwijl het best zonnig was.
Jammer, want het zijn knappe auto's.
Ik denk dat de omgeving op zich best kan als achtergrond voor de volvo's alleen nu is de verhouding achtergrond/onderwerp te ver doorgeslagen naar achtergrond.

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De auto's zijn denk ik inderdaad wat te weinig zichtbaar in de meeste foto's. Ook Morgion heeft een goede opmerking denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door begintmeta op 03-06-2009 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

#1: met de clone tool zou ik links iets boven het midden de boom-tak weghalen. De lucht vind ik iets flets. Gebouw is te donker en door de boom en het gebouw valt de auto in het niets.

#2: deze is naar mijn idee ook wat donker, maar beter dan #1. Het stoort me toch een beetje dat je de foto wat scheef genomen hebt.

#3: dit is een goed belichte foto. Helaas de fletse lucht en hierbij vind ik dat niks echt goed staat. Het gebouw niet: het staat aan beide kanten een beetje gekanteld en de bomen niet: staan ook wat scheef.
Volgens mij kan dit ook met de rotate functie wat gekanteld worden naar links.

#4: te donker en mijn aandacht wordt getrokken naar de witte bloemen op de achtergrond. Waarschijnlijk omdat de auto wat onopvallend is.

#5: ook hier weer te donker en het lijnenspel oogt net iets TE scheef.

#6: beetje uitgebeten lucht plus ik vind dat de kerk een onnatuurlijke oranje/geel tint heeft. Waarschijnlijk oranje omdat je de volvo oranjer wilde krijgen denk ik

Al met al ga ik mee met de heren hierboven en conclusie is dus:
- onderwerp moet je zoeken
- meeste foto's onderbelicht. Volgens mij kun je met fill light toch e.e.a. oppeppen
- sommige auto's passen niet bij omgeving
- ik vind het lijnenspel af en toe wat "rommelig". Misschien komt het door het perspectief, maar op sommige foto's lijken allebei de kanten van het gebouw niet recht te zijn. Vooral bij foto 3 zichtbaar. Volgens mij kan het toch iets gerotated worden waardoor het prettiger kijkt.

Van testcases leer je alleen maar. Ik ben benieuwd naar je volgende case :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:32

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
In ieder geval bedankt al voor de feedback. Ik heb de foto's gemaakt voor de eigenaren en die denk zelf er toch anders over. Zij zijn best tevrede over. Ik zal de tips zeker mee nemen als ik weer een fotoshoot gaat doen. En voor deze fotos zal ik ze nog eens nalopen en jullie tips over de belichting en scheefheid proberen op te lossen. En eens kijken of ik ze anders kan gaan croppen zodat er meer auto overblijft.

Ik zal vanavond een update plaatsen

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Angel op 03-06-2009 11:13 ]

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Je gaat toch niet een auto op een zonnige dag in de schaduw van een boom fotograferen? Het oogt allemaal erg donker.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Dark Angel schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:02:
In ieder geval bedankt al voor de feedback. Ik heb de foto's gemaakt voor de eigenaren en die denk zelf er toch anders over. Zij zijn best tevrede over.
Wij geven commentaar op basis van:
- technieken
- compositie
- spanning
- vast nog wel veel meer....
- en natuurlijk eigen smaak.

Het kan uiteraard heel goed dat het publiek voor wie je de foto's maakt tevreden zijn. Maar op tweakers spreek je een ander publiek aan. Wij gaan ervanuit dat wanneer je hier foto's post je ervan wilt leren en je hobby tot een hoger niveau wilt brengen. Wanneer je zelf tevreden bent en je klanten zijn er tevreden mee, dan is het toch prima

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De auto´s staan er netjes gepoetst bij en dat vind ik toch wel een vereiste bij dit soort foto´s (je komt het ook weleens anders tegen)
Daarnaast vind ik ook dat de auto´s niet tot hun recht komen omdat ze in de schaduw staan. Bij foto 2 zie je nog redelijke reflecties maar bij foto 5 is dat totaal niet aanwezig. En de auto zelf is ook donker van kleur waardoor het helemaal een zwarte vlek wordt.

Eigenlijk wordt mijn oog meer naar de gebouwen toegetrokken dan naar de auto´s. Best jammer eigenlijk.
En de rouwrand vind ik helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 19:59
Het meeste is al wel gezegd, maar wat mij stoort is dat iedere foto uit je serie ook nog eens scheef staat. Misschien is het verstandig om niet teveel te willen bij dit soort shoots, zeker als je het niet vaker doet. Daar bedoel ik mee dat de losse onderwerpen (auto en kerktuin) beter tot hun recht gekomen waren als je ze niet gecombineerd had. Aan de ene kant probeer je een architectuur shoot te doen en aan de andere kant ook een autoshoot (waarbij het vaak juist om de details van de auto gaat)... Hierdoor klopt het totaal plaatje niet.

Dat de eigenaren er blij mee zijn is logisch, die maken zelf waarschijnlijk geen foto's en hebben er emotie bij die wij niet hebben (mede omdat je foto's dat ook niet overbrengen)... Het zijn geen slechte foto's, maar het kan gewoon nog veel beter :)

The intersection of technology and creativity

Pagina: 1