Draadloos is instabiel door veel snoeren achter PC

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
He!

Mijn netwerk is onstabiel. Heel irritant, want het maakt m'n internet echt traag!

Ik heb mijn draadloze Linksys router al dichtbij gezet, maar dat helpt niet.
Als ik mijn kabels wat anders leg, werkt het wel.. maar dat houdt zich niet lang en het verbeterd niet genoeg.

Wat hebben jullie voor tips? Kan het zijn dat mijn netwerk kaart niet goed genoeg is?

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen..

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-03 11:10
Is er een mogelijkheid je kabels een beetje te schikken tot nette bundels en ook een andere antenne op je draadloos kaartje te doen? Indien het een usb adabter is die draadloos verzorgt zou ik daar een usb verlengsnoer aandoen. Kun je hem zo verleggen namelijk

• Mir
  • Niet online
Hej,

Het is een PCI kaartje. Een oudje van zeker 8 jaar.. :)

Het is voornamelijk de DVI kabel en de stroom kabel. Ik heb wel eens gezocht naar een antenna verleng kabel, maar die waren behoorlijk duur (>40 euro)

--

overigens.. een USB dongle kopen en verlengen.. is best een goed idee! :D

[ Voor 16% gewijzigd door Mir op 02-06-2009 22:01 ]

Verwijderd

offtopic:
/me wou haast al zeggen dat de TS is afgeschermde kabels moest gebruiken totdat hij zag dat het hier over wireless ging :+

Weet iemand of een ferrietkern deze interferentie ook tegen kan gaan? Ik gebruik die dingen namelijk vaak bij analoge audiokabels waar een brom in zit en dat verhelpt het bijna altijd.

offtopic:
/me heeft ook ontiegelijk veel elektrische troep staan, zo veel dat ik 3 volle stekkerblokken nodig heb.
In den beginnne had /me ook interferentieproblemen met wireless vanwege al die kabeltroep op mijn kamer, ik blij dat ik nu ethernet hier heb liggen..

• Mir
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:00:
offtopic:
* Mir wou haast al zeggen dat de TS is afgeschermde kabels moest gebruiken totdat hij zag dat het hier over wireless gaat :+

Weet iemand of een ferrietkern deze interferentie ook tegen kan gaan? Ik gebruik die dingen namelijk vaak bij analoge audiokabels waar een brom in zit en dat verhelpt het bijna altijd.

offtopic:
* Mir heeft ook ontiegelijk veel elektrische troep staan, zo veel dat ik 3 volle stekkerblokken nodig heb
in den beginnne had * Mir ook interferentieproblemen met wireless vanwege al die kabeltroep op mijn kamer, ik blij dat ik nu ethernet hier heb liggen..
Ja, UTP wil ik hier niet.. maar die interferentie is killing me..!
Er liggen ook nog 2 coax kabels..

Verwijderd

What about homeplug dan? Dat is ethernet over het stopcontact. Tegenwoordig kost een 85 mbit/s duoset bijna niets meer (vergeleken met vroegâh dan), die dingen gebruik ik ook op sommige plekken hier in huis. Praktijksnelheid van mijn set ligt rond de 50-75 mbit/s.

Ik denk dat interferentie niet zo snel is op te lossen.

Kan in principe op twee manieren:
  • Wireless afschaffen :+
  • Kabeltroep weghalen :+
Of ferrietkernen om je kabels binden, ben er alleen niet zeker of ze ook dit soort interferentie tegen houden. Zoals ik al @hierboven zei, gebruik ik ze zeer succesvol op mijn analoge audio kabel troep. Het is zelfs zo dat zonder die dingen ik alleen maar brom hoor op mijn kamer 8) :D _/-\o_ .

/me moet is wat gaan doen aan zijn apparaten verzameling >:)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 22:08 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Linksys usb n-dingetje kopen. Kost je ongeveer 41 euro, krijg je 1,5 meter usb verleng ding bij en je hebt betere ontvangst dan ooit tevoren en als je ooit een andere router koopt, kan je meteen mee draaien op de 5 Ghz N band.

WUSB600N heb ik het dan over. Er bestaan meer van soortgelijke, maar van deze weet ik dat er een verlengdingetje bij zit.

Toevallig heb ik deze dit weekend ook aangeschaft, nadat ik mijn oude linksys g-kaartje had gemolt dit weekend (antenne afgebroken). Maar ik kan hem zeker aanraden. In tegenstelling tot het sweex kaartje wat ik geprobeerd heb :X

[ Voor 25% gewijzigd door Hooglander1 op 02-06-2009 22:09 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Koop een USB dongle en USB verlang snoertje van een meter of twee. Ben je voor 20euro klaar. One second does make the difference

[ Voor 21% gewijzigd door analog_ op 02-06-2009 22:09 ]

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-03 14:49

Saven

Administrator

Hooglander1 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:07:
Linksys usb n-dingetje kopen. Kost je ongeveer 41 euro, krijg je 1,5 meter usb verleng ding bij en je hebt betere ontvangst dan ooit tevoren en als je ooit een andere router koopt, kan je meteen mee draaien op de 5 Ghz N band.

WUSB600N heb ik het dan over. Er bestaan meer van soortgelijke, maar van deze weet ik dat er een verlengdingetje bij zit.

Toevallig heb ik deze dit weekend ook aangeschaft, nadat ik mijn oude linksys g-kaartje had gemolt dit weekend (antenne afgebroken). Maar ik kan hem zeker aanraden. In tegenstelling tot het sweex kaartje wat ik geprobeerd heb :X
Heb ik ook. Uitstekend dingetje _/-\o_

Verwijderd

Hooglander1 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:07:

Brrr wireless N heeft dan wel leuke technieken als MIMO enz, maar dat zijn alleen maar compensatietechnieken omdat zonder die dingen de ontvangst helemaal niets zou zijn vergleken met wireless G. Praat me er niet van, mijn ervaring is dat 802.11g echt verder komt dan 802.11n. Enige voordeel dat 802.11n heeft is de weinig (tegenwoordig steeds meer) gebruikte 5 GHz band. Mijn regel is over het algemeen die ook nog vaak uitkomt in de praktijk lijkt het soms: hoe hoger de frequentie, hoe meer energie je er in moet stoppen om even ver te komen :P .

/me is radiopruts0r en heeft al is twee huizen op 4 km afstand met wireless G verbonden (richtantenne ftw :D )

Edit: bijkomend dat 802.11n nog steeds draft is trouwens dezer dagen :')

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:13:
[...]

Brrr wireless N heeft dan wel leuke technieken als MIMO enz, maar dat zijn alleen maar compensatietechnieken omdat zonder die dingen de ontvangst helemaal niets zou zijn vergleken met wireless G. Praat me er niet van, mijn ervaring is dat 802.11g echt verder komt dan 802.11n. Enige voordeel dat 802.11n heeft is de weinig (tegenwoordig steeds meer) gebruikte 5 GHz band. Mijn regel is over het algemeen die ook nog vaak uitkomt in de praktijk lijkt het soms: hoe hoger de frequentie, hoe meer energie je er in moet stoppen om even ver te komen :P .

* Hooglander1 is radiopruts0r en heeft al is twee huizen op 4 km afstand met wireless G verbonden (richtantenne ftw :D )

Edit: bijkomend dat 802.11n nog steeds draft is trouwens dezer dagen :')
Erg apart, mijn ervaring is dat een N verbinding over dezelfde afstand significant sneller is namelijk. Daarbij is het backwards compatibel, dus als je G wilt draaien, dan kan je dat ook zonder problemen doen.

Het idee ging er meer om dat een usb dongle met verleng stukkie waarschijnlijk het beste werkt, aangezien er tussen al die kabels en de stalen kast niet erg veel signaal meer doorkomt.

Verwijderd

Hooglander1 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:18:
[...]

Erg apart, mijn ervaring is dat een N verbinding over dezelfde afstand significant sneller is namelijk. Daarbij is het backwards compatibel, dus als je G wilt draaien, dan kan je dat ook zonder problemen doen.

Het idee ging er meer om dat een usb dongle met verleng stukkie waarschijnlijk het beste werkt, aangezien er tussen al die kabels en de stalen kast niet erg veel signaal meer doorkomt.
Idd, misschien wel sneller maar doordat het frequentiegebied van Wireless N zo ontiegelijk groot is en gesplitst is over twee banden, is de kans op storingen groter en zal dat resulteren in minder bereik. Met wat meetapparatuur of zelfs een simpel stukje software kan je duidelijk zien dat over het algemeen het bereik van 802.11n minder is dan 802.11g.

Maar wat jij aangeeft, met die verlengkabel, is niet eens zo'n slecht idee :*) . Ik denk dat dat het eerste is wat de TS is zou moeten proberen. Pas later kan je grijpen naar andere oplossingen of workarounds.

Als je gewoon een stabiele verbinding wilt, kan je IMHO het beste grijpen naar oplossingen als homeplug zoals ik hierboven al zei of good old ethernet (wat de TS niet wou, dus die valt af).

De TS vertelde trouwens ook dat hij twee coax aansluitingen had? Afaik zijn er namelijk ook homeplug achtige setjes die ethernet moduleren over de coaxkabel. Alleen die zijn wel behoorlijk veel duurder dan homeplug sets :/ .

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 22:30 . Reden: daarom ]

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als het met een 8 jaar oud (volgens mij was toen een b-netwerk al geil) pci-kaartje lukt, dan lukt het met een dongle en verleng ding ook echt wel. Home-plug is op zich leuk, maar werkt ook niet altijd even goed en is relatief duur en je moet weer een stopcontact aan de muur nog vrij hebben.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
En toch gaat er niets boven een kabel....

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
raymonvdm schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:35:
En toch gaat er niets boven een kabel....
Bedankt voor jouw uiterst waardevolle toevoeging aan dit topic :X
TS schrijft toch dat hij geen UTP wil? Of dat het soms gewoonweg onmogelijk is om fatsoenlijk een utp-kabel naar de plek van bestemming te krijgen (hier oud huis; geen buizen, etc.)?

Ik heb hier dus ook wireless en ook een behoorlijke slechte verbinding.. nooit gedacht eigenlijk dat dat aan de kabelzooi kon liggen, die is hier immers ook present. Ik ga dat ook eens checken :-)

[ Voor 19% gewijzigd door HyperioN op 02-06-2009 22:40 ]

Verwijderd

Hooglander1 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:32:
Home-plug is op zich leuk, maar werkt ook niet altijd even goed
Nou... vergis je niet! De verbinding is in ieder geval altijd stabiel (itt wireless dat kan wegvallen, de enige factor die ik heb gemerkt die veranderderd is de doorvoersnelheid. Deze is bij 85 mbit/s altijd ten minste 20 mbit/s, en in de meeste huizen van 1990+ is de elektriciteitsinfrastructuur goed aangelegd en zou je op alle kamers in ieder geval meestal meer dan 60 mbit/s weten te behalen. Zelfs in een groot gebouw zoals mijn school waar er gruwelijk veel accesspoints voor nodig zouden zijn (we hebben er nu drie op school, nog niet eens 1/3 van het gebouw is voorzien) om alles te voorzien van wireless, werkt homeplug gewoon overal.

/me heeft eigen ervaring >:)
is relatief duur
Die homeplug AV 200 mbit/s setjes ben ik het met je eens, die zijn vreselijk duur. Zou ik ook niet zo snel aan beginnen, persoonlijk.
en je moet weer een stopcontact aan de muur nog vrij hebben.
/me mompelt iets over kilo's verlengdozen :P

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:40:
[...]

Nou... vergis je niet! De verbinding is in ieder geval altijd stabiel (itt wireless dat kan wegvallen, de enige factor die ik heb gemerkt die veranderderd is de doorvoersnelheid. Deze is bij 85 mbit/s altijd ten minste 20 mbit/s, en in de meeste huizen van 1990+ is de elektriciteitsinfrastructuur goed aangelegd en zou je op alle kamers in ieder geval meestal meer dan 60 mbit/s weten te behalen. Zelfs in een groot gebouw zoals mijn school waar er gruwelijk veel accesspoints voor nodig zouden zijn (we hebben er nu drie op school, nog niet eens 1/3 van het gebouw is voorzien) om alles te voorzien van wireless, werkt homeplug gewoon overal.

* Hooglander1 heeft eigen ervaring >:)

[...]

Die homeplug AV 200 mbit/s setjes ben ik het met je eens, die zijn vreselijk duur. Zou ik ook niet zo snel aan beginnen, persoonlijk.

[...]

* Hooglander1 mompelt iets over kilo's verlengdozen :P
Ze zijn toch een kleine 50 euro per stuk en je moet er minimaal 2 hebben, dat vind ik best prijzig.

En ik lees regelmatig topics dat die krengen niet werken op verlengdozen. Misschien heb ik het mis, maar het is iets waar je wel rekening mee moet houden denk ik, maar misschien heb jij er betere ervaring mee, dan hoor ik dat graag :)

• Mir
  • Niet online
Die Coax is voor TV en radio ;)

Maar ik ga de USB proberen!
Ik heb nu een Sweex netwerk kaartje..

Verwijderd

Hooglander1 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:44:
[...]

Ze zijn toch een kleine 50 euro per stuk en je moet er minimaal 2 hebben, dat vind ik best prijzig.

En ik lees regelmatig topics dat die krengen niet werken op verlengdozen. Misschien heb ik het mis, maar het is iets waar je wel rekening mee moet houden denk ik, maar misschien heb jij er betere ervaring mee, dan hoor ik dat graag :)
Ze werken prima op verlengdozen, maar als er "adapters" (bijv telefoonladers of andere stekkers met zo'n blok cq omvormer erin) in de verlengdoos zitten direct naast dat homeplug geval dan gaat de snelheid snel achteruit, dat klopt wel idd. Wat ik meestal doe is bij een stopcontact met twee aansluitingen de ene voor homeplug gebruiken en de andere om een verlengdoos op aan te sluiten waar dan de rest in gaat. Werkt altijd het best.

Er zijn btw al 85 Mb/s duosets van 50 euro, zelf gebruik ik van die Eminent setjes (ik heb er 4 :p ) .
Pagina: 1