Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Recentelijk heb ik een Linksys WAG160N draadloze modem/router gekocht ter vervanging van mijn oude router en defecte modem. Het ding werkte in de eerste instantie prima, maar nu doet zich een vervelend probleem voor:

Na een tijdje (ong. een week) kan ik via mijn laptop geen verbinding meer maken met internet. In het netwerkcentrum staat dan onbekend netwerk en identificeren..

Als ik vervolgens bij de eigenschappen kijk dan staat er een door windows gegenereerd IP adres (169.154.xxx.xxx), in plaats van een IP adres verstrekt door de router.
Ik heb vervolgens om te testen handmatig een IP adres ingevoerd, dan krijg ik wel verbinding met internet. De router rebooten werkt ook, totdat het probleem na enkele dagen dus weer optreedt. Constant de router rebooten is dus geen optie en geen oplossing.

Gebruikte OS op de laptops ( 2 stuks) is Windows Vista. Op mijn telefoon met Symbian OS S60v3 werkt het ook niet. Het probleem lijkt me dus in de router te zitten, maar ik zou niet weten wat er mis kan zijn. Beveiliging is WPA personal. Ik heb al eens het channel etc veranderd van de router maar daar ligt het gezien het IP probleem ook niet aan. Verder staat er volgens mij niets geks in de config.

Iemand bekend met het probleem of suggesties voor een eventuele oplossing? Alvast bedankt!

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke firmware? Er is laatst een nieuwe(re) versie verschenen, die beter werkt dan de standaard 1.0.0.9 (uit mn hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Volgens mij heb ik de nieuwste firmware er in zitten, ik heb deze een maandje geleden geupdate, vrijwel direct nadat ik hem aan had geschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Hoeveel adressen kan je uitgeven in je DHCP server. Wat is je standaard adres-range (10.x of 145.x of 192.x)

Wat is je subnetmask. Het lijkt er bijna op dat na een aantal dagen je DCHPserver zoveel adressen uit heeft gegeven dat hij je laptop niet meer slikt. Of de leasetime verloopt zonder de cache te legen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb hier in huis maximaal 5 apparaten staan die via wireless verbinding maken en 2 via een kabel. Volgens mij kan de router 50 adressen uitgeven, daar staat deze op ingesteld. De adressen liggen in de 192.168.1.xxx reeks. Subnetmask is 255.255.255.0, wat standaard is geloof ik. Hoe kan ik controleren of de DHCP de cache niet leegt of leases niet verlengt? Momenteel is de leasetijd een dag, wat de standaard instelling is van de router.

Edit: zo te zien zijn er meer users met problemen, ik had gezocht op no ip wlan wag160n en kwam toen dit topic tegen: http://forums.linksysbyci...ard.id=DSL&thread.id=7316

[ Voor 33% gewijzigd door NoepZor op 04-06-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik hoop toch echt dat je 192.168.x.x bedoelt.
@Matis die 145.x reeks wat bedoel je daarmee?

[ Voor 34% gewijzigd door Kabouterplop01 op 03-06-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ja tikfoutje, ik heb het hersteld. Ip range in de DHCP van de router begint bij 192.168.1.100 en loopt dan max 50 adressen door. Ik heb de nieuwste firmware zo te zien (1.00.12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Kabouterplop01 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:09:
Ik hoop toch echt dat je 192.168.x.x bedoelt.
@Matis die 145.x reeks wat bedoel je daarmee?
Je hebt zogenaamde A B en C klasse LAN-netwerken.
Zie deze Wiki: Wikipedia: Classful network en kijk meteen bij Useful tables

Het probleem wat jij hebt heb ik nog eens nagevragen, maar niemand heeft je problemen zelf een keer ervaren.

Ik kan je dus niet verder helpen met je probleem sorry :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb dus zelf ook problemen gehad met mijn WL500W van Asus in combinatie met DD-WRT waarbij ik met mijn samsung telefoon via WIFI geen IP adres kreeg terwijl mijn vrouw met haar laptop zonder problemen gebruik kon maken van WIFI. Dit bleek te liggen aan het gebruik van DNSMasq voor DHCP. Nadat ik DNSMasq voor DHCP uit gevinkt had werd er voor DHCP gewoon netjes DHCPD gebruikt en kon ik wel gebruik maken van WIFI op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik zal eens kijken of deze optie bij mijn Linksys ook uit is te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Afgelopen week al 2 x gezien, maar dan was het bij gemiddeld 4 PC's waarbij het op sommige wel weer werkte.
met een vast IP ingesteld werkte het wel, maar goed ze kregen nog geen IP.

Heb daarna de Wlan encryptie op WEP gezet en ja hoor, alle PC's online. In dat geval lag het aan de adapters, oude wireless B en G adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik gebruik inderdaad wireless G adapters, maar deze zouden allemaal de WPA encryptie moeten herkennen. WPA2 kan ik dan weer niet gebruiken, omdat een Aldi pc met wireless uit 2003 dit niet herkend. Ik heb nu alles maar een vast IP gegeven zodat het blijft werken, maar is natuurlijk geen ideale situatie, maar beter dan de beveiliging slecht voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Momenteel firmware 1.00.14 geinstalleerd en het lijkt nu goed te gaan. Deze firmware is recentelijk uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook een "oplossing" is, om een schakelklok op de router zetten. En om 3 uur 's nachts een kwartiertje uit te laten gaan... (tenzij je aan het downloaden bent....)

Werkt ook wel.

Uiteraard, is een softwarematige oplossing veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dat lijkt me ook niet verstandig, om elke nacht de stroom er af te halen. Wie weet wat er dan mis gaat. Het draait nu in ieder geval al een dag of 3-4 zonder problemen, dus ik ga er vanuit dat het weg is. Met de vorige firmware had ik met 1-2 dagen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noepzor, ik kan je uit de droom helpen, breng hem maar terug naar de winkel je WAG160N.

Ik heb hetzelfde probleem gehad en het is gewoon een probleem van de modem/router.
Zo had ik verbinding en dan was hij plots weer verbroken. Stekker eruit, er weer in, opnieuw opstarten dus en daar was hij weer voor een dag of zo.
Helpdesk van Linksys zal het niet snel onderkennen, maar naar veel gezeur kwam het er eigenlijk op neer dat ze het probleem momenteel nog niet kunnen oplossen.

Ik heb nu een Draytek gekocht (2710n), geinstalleerd en draait inmiddels al ruim een maand zonder enig probleem!

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Inmiddels weer een firmware versie later inderdaad nog steeds problemen. De laptop van mijn moeder pikt meestal het signaal weer op, maar ik heb op mijn eigen laptop altijd gekloot om verbinding te krijgen. Ik moet vaak de adapter "opnieuw instellen", uit/inschakelen en verbinding verbreken/opnieuw maken in de hoop dat hij een nieuw IP adres oppikt.

Ik ga mij even beraden op wat ik ga doen, een andere modem/router is idd een betere optie dan hoop houden dat Linksys het op een professionele manier gaat oplossen. Ik zal eens contact opnemen met Linksys en horen wat hun te melden hebben. Probleem lijkt te zitten in Wifi / WPA encryptie icm de DCHP server. Ik heb met een bekabelde pc nergens last van.

Als iemand nog suggesties heeft voor een modem/router, dan hoor ik het ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Goed dat je dit topic weer tot leven schopt.
Ik had laatst ook het probleem dat mijn WRT160N(v2) geen IPtjes meer uitdeelden. Na wat wiresharken bleek dus dat er geen reactie kwam op mijn DHCP-req.

De stekker eruit (15secs) en er weer in verhielp het probleem :)

Dit is nu ondertussen een kleine week geleden. So far so good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjflathead
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 10:55
Helemaal mee eens, WAG160N is een hopeloos product. Ik heb zelf al sinds maart problemen. Linksys stuurt een vervanger, die niet nieuw is, maar ala. Heeft die vervanger ook weer 1.00.09 firmware. Blijkbaar niet getest en zeker niet ge-update. Probleem blijft dus gewoon. Gauw terug brengen zolang het nog kan.
En als je een beetje kritische post zet op het linksys forum, gooien ze die er gewoon af. Net meegemaakt.
Oh ja, de laatste man in het draadje had m ook terug gebracht en mopelde iets over Belkin.. (maar die post zal ook wel weer weg zijn). :)

murphy was an optimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

heb hier ook dezelfde router ... met natuurlijk al sinds de start hetzelfde probleem...

soms doet hij het een week perfect, andere momenten moet ik hem om de twee dagen herstarten...

nu heb ik ook pc's met kabel erop, en ik heb NOG een workaround gevonden; ga via een bedrade pc naar de router, ga naar wifi, schakel wifi uit, schakel wifi terug aan, probleem opgelost (althans voor een bepaalde periode)

ik heb het toestel ondertussen al sinds augustus 2008 en ettelijke firmwares verder is het probleem nog steeds niet opgelost... Ik heb indertijd dit toestel gekocht omdat iedereen altijd vol lof was over linksys... spijtig genoeg wordt dit wel mijn laatste linksys... voordien had ik altijd Speedtouch toestellen als router/modem maar die begaven het keer op keer na ongeveer twee jaar werken...
Voor mijn wifi had ik altijd aparte AP's die op de switch hingen (Belkin) en ik heb ondertussen al zo'n AP terug in m'n netwerk gezet. Dit bracht trouwens meteen aan het licht dat de wifi-capaciteiten van de wag160N ook niet echt om aan te zien zijn... ik heb met dat stom ap'ke van Belkin bijna de helft meer doorvoersnelheid als met de wag160N... (gecontroleerd door beide toestellen op dezelfde kanalen uit te testen, uiteraard 1 per keer, met exact dezelfde instellingen (wep/wpa/open))

het is echt spijtig dat linksys mijn verwachtingen niet heeft kunnen inlossen... het gevolg is dat ik over een niet al te lange tijd die linksys ga vervangen met een modem/router van OvisLink... ik heb daar namelijk een aantal spullen van getest; ze kosten maar de helft en hebben echt een goed bereik... Speedtouch ga ik ook niet meer naar terug; die dingen zijn precies gemaakt om 200MB/dag te verbruiken en dan het ding uit te zetten...

Ik had ook al liggen denken om naar 'het betere' materiaal te gaan kijken zoals Zyxel, maar heb toch weer een beetje schrik gekregen dat ik dan misschien hetzelfde ga voorhebben als 'linksys/Cisco' ...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, Wat wordt dat ding heet !

Ik heb 'm nu een weekje. Hij werkt echt goed. Ik kan niet bevestigen of ontkennen of-ie wel/niet volledig aan de N-standaard voldoet. (Discussie internet).

Maar holy-moly; Wat wordt dat kreng heet aan de onderzijde... Ik heb 'm maar even omgekeerd. Werkt ook. ;)
Pagina: 1