Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.
Ik heb een Samsung SyncMaster 203B LCD scherm, deze heeft als native resolutie 1400x1050. Deze resolutie heb ik tot gisteren gebruikt, de monitor zit aangesloten op een ATI Radeon 9800 pro via DVI.
Op de 2e aansluiting van mijn videokaart zat tot gisteren een Acer 17 inch LCD, de 2e aansluiting is een analoge Sub-D aansluiting. Deze monitor draaide op zijn native resolution van 1280x1024.
Nu heb ik een Samsung Syncmaster 204B erbij gekocht welke een native resolution van 1600x1200 heeft. Deze heb ik nu op de DVI aansluiting en die werkt perfect op die resolutie.
De 203B heb ik nu op de Sub-D aansluiting gezet (jammergenoeg geen 2e DVI aansluiting).

Het gekke is nu dat ik 1400x1050 niet meer kan selecteren en dat vind ik natuurlijk wel jammer. Waar ligt dit aan? De videokaart is duidelijk wel in staat deze resolutie weer te geven en ik kan ook veel hogere resoluties selecteren maar niet 1400x1050.
Ik heb wel eens gehoord dat je DVI splitters kunt kopen zodat je van 1 DVI aansluiting 2 maakt, zolang als je videokaart maar multi monitor support heeft maar ik weet niet of dit waar is.
Ik gebruik de laatste versie drivers van ATI zelf. Weet iemand raad?

Bedankt alvast!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 17:18

the mod man

iets van beeldmaker

Misschien heel simpel de 204b via d-sub aansluiten en de 203b dvi.

offtopic.. Welk beeld is beter/mooier (naast de reso) de 204 of de 203...?

I can't wait to shoot!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Heb je al geprobeerd om de monitordrivers eens te verwijderen en deze vervolgens opnieuw te laten detecteren? Het komt wel eens voor wanneer je een monitor wisselt, dat je niet de juiste native resolutie kunt selecteren omdat het systeem "denkt"dat de de oude monitor er nog aan hangt.

Verwijderd

Topicstarter
the mod man schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:30:
Misschien heel simpel de 204b via d-sub aansluiten en de 203b dvi.

offtopic.. Welk beeld is beter/mooier (naast de reso) de 204 of de 203...?
Duidelijk is de hogere resolutie van de 204 die het beeld net even strakker maakt. Gevoelsmatig heeft de 203 echter net een beter beeld; witter wit, ook na veel instellen van de 204 en ook het contrast op de 203 is net even beter.

Ik ga even proberen om de aansluitingen om te draaien en dan primair en secundair even wisselen. Ik kan inderdaad wel 1600x1200 op de Sub-D selecteren dus dat zou moeten werken inderdaad, bedankt voor de tip.

Ik heb de drivers gedeinstalleerd, met driver-cleaner in veilige modus alles extra verwijderd en de nieuwste drivers erop gezet. Mocht helaas niet helpen, windows vindt de Sub-D monitor niet eens als een plug&play monitor!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was inderdaad de oplossing.
De 204 nu op Sub-D en de 203 op DVI. Dan in ATI Catalyst Control Center swap screens selecteren en het werkt.
Het gekke is dat ik op de 204 dan ook ineens 1400x1050 kan selecteren terwijl dat eerst niet kon en op de 203 kan ik niet eens hoger dan 1400x1050 terwijl ik daarvoor gewoon 1600x1200 kon selecteren!
Het lijkt erop dat de monitor niet goed herkend wordt en daarom de resolutie niet weergeeft in de ondersteunde modi. Normaal kun je ook een vinkje zetten bij 'ook niet ondersteunde resoluties weergeven' maar die optie is op allebei mijn schermen greyed out en kan ik dus niet selecteren.
Maar goed, zo werkt het ook en eerlijk gezegd zie ik geen enkel verschil op de 204 op DVI of Sub-D, in beide gevallen haarscherp!!
Ik krijg alleen op de 204 nog steeds niet wit als spierwit, maar ach....je kan niet alles hebben!

Bedankt voor de hulp mannen! _/-\o_ _/-\o_