Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game 'hakkelt' door nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Een tijdje terug heb ik mijn grafische kaart op een nogal dullige wijze om zeep geholpen. Zie deze link: Grafische kaart probleem?

Vandaag dus even een nieuwe aangeschaft. Een GeForce 8600. Leek allemaal mooi. Start ik Counter-Strike Source op, en ja hoor, de FPS boven de 100. Dikke prima! Maar het spelen gaat erg vreemd..

Mijn mannetje loopt slomer dan de rest, en om de 2 seconden 'hakkelt' de game wat. Het lijkt een beetje op Choke, maar dat is het niet (net_graph 3 zegt van niet). Verder doet de game het perfect. Dus geen loss, geen choke en geen lag.

Wat kan dit zijn? Ik heb het idee dat het iets heel eenvoudigs is, maar op internet wordt ik ook niet veel wijzer...

Oh ja, ik heb wel de laatste drivers geinstalleerd via de website vandaag. Dus dat kan het ook niet zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 19:37 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
De oudere drivers kunnen eventueel nog een probleem veroorzaken deze moet je altijd eerst helemaal verwijderen voordat je een andere video driver gaat installeren. Het kan ook zijn dat het te maken heeft dat CS:S op OpenGL bij de video instellingen, dat jou videokaart deze niet wordt ondersteund dus in principe door de CPU gerenderd word.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oude video driver eerst verwijderd via Software in het configuratiescherm voordat ik de nieuwe erop heb gezet. Dat kan dus het probleem niet zijn. Bij CS:S Zie ik nergens OpenGL instellingen, hoe kom ik daar (heb gezocht bij Settings -> Video)?

En in het laatste geval, wat kan ik daar nog aan doen? Of is het dan een verloren zaak wat betreft deze grafische kaart? Lijkt me raar toch?

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gefixt op een niet zo nette manier geloof ik, maar post het toch maar even. Ergens las ik dat als je een intel dual core processor had (heb ik helemaal niet) dat je dan misschien /usepmtimer aan je boot.ini toe moest voegen omdat het anders zou hakkelen.

Dit maar gedaan, op hoop van zegen. Uitkomst? Games doen het weer perfect, computer doet er echter letterlijk 15 minuten over om op te starten. Eenmaal opgestart is er niks aan de hand. Als ik /usepmtimer weer uit de boot.ini haal start mijn computer even snel op, en gaan de games ook weer hakkelen. Laat het er dus maar mooi in staan ;)

Hoop dat iemand hier ooit nog wat aan heeft!