Mandrake 8.0 beta 1 is uit!

Pagina: 1
Acties:

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Mandrake 8.0 beta 1 is uit!

http://www.linux-mandrake.com/en/80beta.php3

-Kernel 2.4.2
-KDE 2.1
-Xfree86 4.0.2
-Een aantal nieuwe handige apps
-Verbeterde installatie (oa supersnelle installatie modus als je een hoop computers hebt waar je Mandrake op wil zetten en je geen ghost progje hebt)
-Verbeterd configuratie systeem

:9

Ik gebruik nu Mandrake 7.2 en ik ben er super tevreden over. En zo te zien wordt Mandrake 8.0 weer een hele goeie distro.

Verwijderd

Dat ziet er inderdaad verdomd mals uit :). Ben alleen bang dat dit tijden gaat duren voor ze door het beta-testen heen zijn; dit juist vanwege de vele verbeteringen/vernieuwingen.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Het zal inderdaad wel eventjes duren denk ik. Ik denk 2 a 3 maanden ofzo maar ik weet het ook niet precies.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Ik gebruik nu ook Mandrake, maar wordt er helemaal gestoord van dat ik eigenlijk alleen Mandrake pakketten mag/kan gebruiken. Maar voor iemand die net met Linux begint lijkt me dit goed nieus.

Die installatie mogelijkheid voor meerdere (identieke) compu?s had Mandrake 7 trouwens ook al. Je slaat dan de instellingen op op een floppie.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

-Kernel 2.4.2
-KDE 2.1
-Xfree86 4.0.2
-Een aantal nieuwe handige apps
-Verbeterde installatie (oa supersnelle installatie modus als je een hoop computers hebt waar je Mandrake op wil zetten en je geen ghost progje hebt)
-Verbeterd configuratie systeem
Oh, please let it have GLIBC 2.2.1... :9~ Dan is het namelijk de PERFECTE DISTRIBUTIE!!! :D

Maar serieus: ik ben al best tevreden over Mandrake 7.2 en zo te zien word 8.0 inderdaad zeer interessant... En wat die Glibc 2.2.1 betreft: dat KAN haast toch niet anders? Ze hebben het zelfs aangedurfd om Kernel 2.4.x en XFree86 4.x toe te voegen, dus... 8-)

Nu nog een ergens een te downloaden ISO'tje zien te vinden... Iemand? :9

Verwijderd

DOH!!! |:(

(Double post)

Please disperse, gentlemen... Move along... Nothing to see here... :+

Verwijderd

Glibc 2.2.2 zelfs! :P

Mijn geluk kan niet op... 8-)

Verwijderd

Ja, altijd weer fijn om halve beta-pakketten in een distro te stoppen, zodat andere mensen het weer mogen oplossen als er problemen zijn. Waarom heb je zo nodig GLIBC 2.2.x nodig? En kernel 2.4.2 is verre van stabiel. Mandrake neemt weer een groot risico. KDE2.1 is net uit en zij proppen het er alweer bij, terwijl KDE nog met de documentatie van het programma bezig is. Het zou me niks verbazen als Mandrake ook maar besloten heeft om GCC 2.96.x erbij te flikkeren :(

Het enige goede wat ik in dit lijstje zie is XFree86 4.0.2. :) Eindelijk dat gezeik van welke Xserver er genomen moet worden weg. Heeft zelfs een probe-mogelijkheid, zodat hij je kaartje detecteert (hoewel hier toch wel een beetje editen van /etc/X11/XF86Config vereist is)

Verwijderd

Heh, KuRMiE, wat een vreselijk conservatief getroll van je... :(

Mandrake 8.0 is tenslotte nog BETA, hoor!

Nieuwste glibc-versies? Omdat het zo'n ongelooflijke BITCH is om die te upgraden en je hoeft je in principe niet zorgen te maken over grillen en avontuurlijke initiatieven van de glibc-development groep, ze zijn BEHOORLIJK behoudend wat de huidige ontwikkeling van de glibc libraries op dit moment. Het gaat nagenoeg alleen maar om bugfixes.

Wat Kernel 2.4.2 betreft: beter gisteren dan morgen! Het is geen "halve beta", maar al enige tijd een official release, die me toch ZOVEEL verbeteringen meebrengt dat het niet normaal meer is. En natuurlijk, als het nieuw is, is de kans op bugs groter, maar veel van die bugs komen slechts "out in the open" aan het licht: dus naarmate meer mensen er gebruik van maken. Kun je daar niet mee leven? Dan kun je nog altijd een oudere (bewezen) distributie gebruiken.

Wat GCC 2.96 betreft: natuurlijk niet! Is geen officiele standaard en zelfs in de ban gedaan door Linus! Zover ik weet zijn ze bij Redhat "on their own" met GCC 2.96.

Wat Xfree86 4.0.2 betreft ben ik het natuurlijk WEL met je eens: werd tijd! Betere performance, meer ondersteuning, meer p&p en makkelijker op te zetten 3d... Maar dat maakt de keuze van Kernel 2.4.x natuurlijk NOG logischer: AGPgart ondersteuning die niet afzonderlijk compiled hoeft te worden! :9

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Op donderdag 01 maart 2001 00:48 schreef KuRMiE het volgende:
Ja, altijd weer fijn om halve beta-pakketten in een distro te stoppen, zodat andere mensen het weer mogen oplossen als er problemen zijn. Waarom heb je zo nodig GLIBC 2.2.x nodig? En kernel 2.4.2 is verre van stabiel. Mandrake neemt weer een groot risico. KDE2.1 is net uit en zij proppen het er alweer bij, terwijl KDE nog met de documentatie van het programma bezig is. Het zou me niks verbazen als Mandrake ook maar besloten heeft om GCC 2.96.x erbij te flikkeren :(
Hallo!!!
't is een Beta....djeezzz. Doe ff rielekst man! |:(
Ben beide CD's ff naar binnen aan het halen@140KB/s.
Gaan we ff lekker van smullen dit weekend :9~

Verwijderd

Yep Motown. Tell him.
Ik kan niet wachten tot ik die Mandrake 8 kan proberen, ondanks dat ik maar een Linux Newby ben. Ben hem nu al aan het downloaden, zal eens gaan kijken als ie binnen is :)

Verwijderd

Enneh... KuRMiE...

Als ik het eerlijk moet toegeven: ik ben gewoon een ongelooflijke UPDATE-FREAK... (Ook wel een "tweaker" genoemd... :+ )

Dus ik moet gewoon van alles het nieuwste van het nieuwste hebben... Daarom is het voor mij zo'n goed nieuws van Mandrake 8.0...

Ik kan me natuurlijk voorstellen dat veel anderen juist liever wachten tot het geheel goed bewezen is en de meeste (ongetwijfeld aanwezige, diepverstopte) bugs eruit zijn gehaald...

Maar ja: in de tussentijd zullen enkele braverikken toch het voortouw moeten nemen...

Dat van dat "getroll" neem ik terug, om een flame te voorkomen, maar de toon in je posting kwam nogal terughoudend, pessimistisch en afkrakend over... Maakt niet uit, daar hebben we de stable branch van Debian ten slotte voor... Da's het leuke van Linux: keuze genoeg! 8-)

Verwijderd

Heren, wat hoor ik nu? CD'tjes downloaden?!!! :o

Waar? Waar?!!! >:)

Maar serieus: als jullie een link hebben voor de ISO images (een beetje snelle graag), laat maar horen, hoor!
:9

Verwijderd

Hmmm, tis laat, ik zie dubbel :? Toch niet.

Motown, ff de allerbovenste link in het topic volgen. Ze doen het niet allemaal wegens drukte. Gek he!

Verwijderd

Ja, dat klopt!

Aaagh, irritante bug! Als ik op reply klikte, poste hij automatisch hetzelfde oude berichtje weer... :?

Maar goed, ik ga die links eens checken...

Eens kijken of ik er eentje kan vinden die niet overbelast is en ook met Sonera op een beetje fatsoenlijke snelheid binnen te halen is... 8-)

Thanks, Gentlemen! ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Neem de Zweedse servers uit de lijst ;)
ftp://ftp.du.se/pub/mandrake-iso/

Die dus ;)

[edit tiepvauden :(]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Gezellig, zitten we samen van dezelfde server te snoepen ;)

Verwijderd

Noem het conservatief. Maar de meeste vragen komen van Mandrake-gebruikers (en dan heb ik het niet alleen over Non-Windows OS).

Mandrake 8.0 is idd een BETA, maar dat wil niet zeggen dat ze opeens alles gaan downgraden in een final release. Kortom ze doen net als bij 7.0, 7.1 en 7.2: stug volstoppen met beta-versies van programma's.

En daarbij, waarom heb je in godsnaam GLIBC2.2 nodig? 2.2 is idd een bitch om te bouwen en ik raad dat ook niemand hier aan, maar tot nu toe ben ik nog geen programma tegengekomen dat het nodig had.

En als laatste de GCC 2.96.x. Je moet blijven bedenken dat Mandrake een RH-clone is. En zeker met programma's willen die versies nogal parallel lopen. Dus check als eerste even de GCC-versie. Ik heb een vaag vermoeden :P

<edit> En jij bent vast en zeker een brave tweaker die elke keer netjes een bug report maakt. BETA-software is NIET nodig voor de Mandrake-gebruiker </edit>

Verwijderd

Voor de mensen die Mandrake 8 beta willen uitproberen:

Applicability: Linux-Mandrake 8.0 BETA 1 **
** WARNING This BETA has the potential to mis-recognize the drive geometry on systems with VIA Apollo Pro or KT133 Chipsets and WD drives greater than 8.4Gb in size. This leads to massive and unrecoverable data corruption. Do NOT install or attempt to test with these systems. It relates to a recently discovered kernel bug which may be fixed in kernel 2.4.2. We expect to have the fix in place for BETA 2 (Traktopel).

<edit>tiepvaud</edit>

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
ik wacht wel op de gewone versie :)

Verwijderd

Ik gebruik al een tijdje Mandrake Cooker, dus wat nu 8.0-beta is. Dit geupgrade vanaf 7.1, naar een Cooker versie van na 7.2. Toen brak er dus behoorlijk wat.
Intussen draai ik glibc 2.2.2, gcc 2.96 en kernel 2.4.2, en dat gaat lekker. Op mijn desktop intussen een uptime van 32 dagen, en al tijden geen vastloper gehad.

Tja, een beta is bedoeld om stuk te zijn, en daarna te maken. Als je dat ziet zitten is het een optie. Als je alleen stable wilt moet je dus geen beta draaien.
Maar tegen de tijd dat 8.0 uitkomt (april/mei) zal glibc 2.2 wel standaard zijn, zijn we ergens bij kernel 2.4.5 en is misschien gcc 3.0 wel uit.
Lijkt me een goed idee als ze daar nu al vanuit gaan. Beter dan op het laatste moment nog even te upgraden.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik heb m zo net ff geinstalleerd en ik had iig problemen met de grafische install (mn usb-muis en toetsenbord werkte beide niet>had ik ook al in met rh 7.1 beta, dus het zal wel aan mijn pc liggen),
Toen heb ik maar ff textinstall gedaan, maar na het installeren bleek dat X volledig niet aan de praat te krijgen was...X stond er gewoon niet volledig op, terwijl ik het in de installatie gewoon geinstalleerd had, verder werkt het allemaal prima, ik kon iig de kernel recompilen en daarna weer normaal booten..

Nu nog ff X goed installeren..

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Medetweakers, believe it or not...maaruh dit is mijn eerste post die ik ooit in Linux (mandrake 8.0) heb gedaan ;)

Ik stond er versteld van dat ik al meteen het internet op kon...

Als Linux-newB is dit gaaaaf om te zien.
Ennuh het ziet er :9~ uit moet ik zeggen...een aanrader dus :)

Sommige dingen snap ik nog wel maar voor de rest snap ik er de balle niet van...:)
En nu maar weer zien hoe ik in windows kom :P

Verwijderd

Ik post dit net ook met Mandrake 8 beta1 en ik moet zeggen dat het allemaal errug lekker werkt en mooi uit ziet!
Pagina: 1