Netgear router instellen tbv Exchange server

Pagina: 1
Acties:

• Joris Boot
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06-2009
Dag allemaal,

Ik zit echt met mijn handen in het haar en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik hoop overigens dat dit de juiste sectie is voor dit onderwerp.

Sinds kort heb ik een nieuwe baan met laptop "van de zaak". Hiermee kan ik via een VPN verbinding (Cisco systems VPN client 4.0.5 ( B )) mijn e-mail binnenhalen in Outlook. Echter, dit lukt niet als ik dit thuis doe. Ik weet inmiddels waar het probleem zit: in de router (werkt niet zowel bedraad als wireless). Als ik namelijk mijn router er tussenuit haal, kan ik wel gewoon mijn mail binnenhalen. Omdat e-mailen in de meterkast echter niet zo comfortabel is ;) :'( wil ik gewoon lekker via mijn router draadloos op de bank kunnen e-mailen.

Volgens mij moet ik slechts enkele instellingen in de router aanpassen. Het lukt me om via een browser in te loggen op mijn router, maar wat ik vervolgens moet instellen weet ik niet. Ik vermoed bepaalde poortnummers, maar dat lukt niet omdat de router aangeeft dat dit een conflict oplevert met andere "services"(?).

Anyway, kunnen jullie me helpen?
1. Welke gegevens moet ik waar opzoeken om mijn router in te stellen.
2. Hoe stel ik mijn router vervolgens in?

specificaties gebruikte hardware en software:
- Router: Netgear Wireless Router WPN824 v2, WEP beveiligingsprotocol ingesteld
- VPN client: Cisco systems VPN client 4.0.5 ( B )
- Outlook 2002 SP3
Als je meer info wil, laat maar weten.

Ow, overigens kunnen zowel de ICT afdeling van mijn werkgever als de helpdesk van mij ISP me niet helpen. Althans, met hun kom ik er niet uit.

Alvast harstikke bedankt!!!!!

groeten,

Joris Boot

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Joris Boot schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:40:

Volgens mij moet ik slechts enkele instellingen in de router aanpassen. Het lukt me om via een browser in te loggen op mijn router, maar wat ik vervolgens moet instellen weet ik niet. Ik vermoed bepaalde poortnummers, maar dat lukt niet omdat de router aangeeft dat dit een conflict oplevert met andere "services"(?).
Nope, jij bent geen (mail)server maar een client en daarom hoef je geen poorten in te stellen.

Ik denk dat je VPN client geen verbinding kan maken met het (bedrijfs)netwerk aan de andere kant.
dat kan gebeuren als je bijvoorbeeld thuis in dezelfde IP reeks zit als dat er voor de VPN wordt gebruikt op het werk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Joris Boot
Bedankt voor je snelle reactie, maar volgens mij ligt het echt niet aan de VPN verbinding. Ik krijg met de Cisco client namelijk altijd verbinding (ook via router)
en,
zoals gezegd, zonder router er tussen (laptop rechtstreeks op kabelmodem) kan ik wel gewoon verbinding maken met de exchange server,

Of snap ik het nou weer niet?

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03 09:12
Als je nou is je laptop insteld op de router dat alles doorgestuurd wordt daar naartoe. En dan kijkt of alles werkt. Dan weet je als dat wel goed gaat dat er poorten open moeten in je router richting je laptop. Dan is het enkel nog een kwestie van de juiste poorten open zetten. En ik denk dat het poorten zijn voor je cisco VPN client.

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
eRRoR.InSiDe schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:02:
Als je nou is je laptop insteld op de router dat alles doorgestuurd wordt daar naartoe. En dan kijkt of alles werkt. Dan weet je als dat wel goed gaat dat er poorten open moeten in je router richting je laptop. Dan is het enkel nog een kwestie van de juiste poorten open zetten. En ik denk dat het poorten zijn voor je cisco VPN client.
Al een firmware update uitgevoerd ? of mischien toch eens contact opnemen met Netgear?

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:09

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Joris Boot schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:04:
Bedankt voor je snelle reactie, maar volgens mij ligt het echt niet aan de VPN verbinding. Ik krijg met de Cisco client namelijk altijd verbinding (ook via router)
en,
zoals gezegd, zonder router er tussen (laptop rechtstreeks op kabelmodem) kan ik wel gewoon verbinding maken met de exchange server,

Of snap ik het nou weer niet?
Wat Alt-92 bedoelt is dat op jouw werk waarschijnlijk dezelfde ip-reeks in gebruik is als dat de Netgear uitdeelt aan jouw thuisnetwerk. Bijv. 192.168.100.x
Sluit je rechtstreeks op het modem aan, dan werkt het.
Via de router niet, omdat die denkt dat het niet via internet / vpn moet, maar gewoon intern aanwezig is. De oplossing is simpel. Configureer in de Netgear de DHCP instellingen naar iets dat totaal niet lijkt op de reeks van je werk. Bijv. 192.168.201.x

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Aangezien je eigenlijk niets aan de server kan aanpassen (jij bent de beheerder niet) en je het dus moet zoeken in je netwerkapparatuur (geen software), gooi ik je topic naar Netwerken :)

Windows Servers en Server-software >> Netwerken

• BigRick
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01-2022
Bel even NETGEAR support 020-7219080. Die hebben mij laatst goed geholpen.

• Joris Boot
He BigRick, omdat het maar wat aankloten blijft met allerlei instellingen en het nog steeds niet lukt, zal ik ze inderdaad eens bellen. Ik had niet gedacht dat ze een goeie helpdesk zouden hebben.
Pagina: 1