Ati Radeon driver update probleem.

Pagina: 1
Acties:

• smallie1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-01-2022
Hallo allemaal,

ik heb thuis een laptop die een tijdje geleden gecrashed is. Niks ernstigs, gewoon even alles opnieuw installeren. Het enige probleem wat ik tegenkom is met mijn videokaart. Het is een radeon X1600. Als ik in DXdiag kijk, zegt hij dat mijn drivers van 02-11-2006 zijn.

Omdat een spel (beyond good and evil) dat mijn vriendin probeert te spelen me zegt dat mijn drivers verouderd zijn, dacht ik dus even nieuwe te installeren. Ik probeer de nieuwste te installeren, maar naar het opnieuw opstarten, staat er nog steeds 02-11-2006. Ook na het eerst verwijderen van de oude drivers en dan opnieuw installeren van de nieuwe, geeft hij dezelfde datum. Ik heb daarna ook nog eens oudere drivers uit 2007 tot 2009 geprobeerd, maar dit mocht ook niet baten. En ik weet zeker dat ik voor de crash nieuwere drivers had.

Ik heb al een mailtje naar de fabrikant gestuurd, maar daar heb ik nog steeds niks van gehoord. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt.

Verwijderd

probeer de oude drivers eens te deïnstaleren met bijv driversweeper in veilige modus.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 15:05

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Waar haal jij je drivers vandaan? Je moet ze hier vandaan plukken, mocht je dit niet hebben gedaan:

http://support.amd.com/us...e=GPU%20Download%20Detail

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Nieuwste ATI drivers werken zowieso niet. (Supporten niet lager dan 3xxx sersie) Laatste drivers die ik hier (X1300) geinstalleerd krijg zijn de 8.7 drivers. Voor laptop heb je btw ook nog een speciale driver modder, kom alleen ff niet op de naam.

[ Voor 36% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-06-2009 15:34 ]

• smallie1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-01-2022
Ok, na ongeveer 2 uur bezig te zijn geweest, is het me eindelijk gelukt om drivers uit 2009 te installeren. De site die Splinter Cell zei, bleek geen drivers te hebben voor deze videokaart op een vista laptop. Heb toen maar oude drivers verwijderd en met criver sweeper erover heen gegaan. Toen de nieuwe drivers geinstalleerd , maar toen wist dxdiag niet eens waar hij mee te maken had. Toen bedacht ik me om naar de asus site(het is een asus laptop) te gaan. Driver gedownload, maar die was van 2007. Heb toen nog een hele poos lopen zoeken en eindelijk een torrent (??) bestand met versie 9.1 gevonden. Deze gedownload en geinstalleerd en loopt nu goed. Alleen zegt beyond good and evil nog steeds dat drivers niet geupdated zijn, maar op iets lagere resolutie geen geflicker meer. Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties en goede push in de juiste richting.