Ik heb een Dell XPS M1530 laptop. Het mooie aan dat apparaat is dat er 2x een vrij mini-PCIe slot inzit. Nu zou ik heel graag een SSD in zo'n slot willen plaatsen om mijn besturings-systemen vanaf te booten. Mijn normale harddisk kan dan dedicated opslag doen.
mini-PCIe SSD's zijn in NL slecht verkrijgbaar, maar in de UK en USA kan je ze gelukkig al bestellen. Bijvoorbeeld op:MemoryC
Er zijn echter 2 dingen die mij tegenhouden.
1) Er wordt specifiekover de EEEPC van Asus gesproken.
2) Verder loopt er op notebookreview.com een topic over de xps laptops icm SSD's en hier zijn er tegenstrijdige berichten met betrekking tot het werken van mini-PCIe SSD's in de XPS.
Nu vraag ik me af:
- Werken die kaartjes alleen in de EEEpc?
- Zo ja, waarom? De eeepc is tenslotten niet echte bijzonder wat betreft hardware/
- Zo nee, welke garantie heb ik dat het in mijn laptop werkt?
- Als de SSD al herkent wordt, kan ik er dan ook van booten?
mini-PCIe SSD's zijn in NL slecht verkrijgbaar, maar in de UK en USA kan je ze gelukkig al bestellen. Bijvoorbeeld op:MemoryC
Er zijn echter 2 dingen die mij tegenhouden.
1) Er wordt specifiekover de EEEPC van Asus gesproken.
2) Verder loopt er op notebookreview.com een topic over de xps laptops icm SSD's en hier zijn er tegenstrijdige berichten met betrekking tot het werken van mini-PCIe SSD's in de XPS.
Nu vraag ik me af:
- Werken die kaartjes alleen in de EEEpc?
- Zo ja, waarom? De eeepc is tenslotten niet echte bijzonder wat betreft hardware/
- Zo nee, welke garantie heb ik dat het in mijn laptop werkt?
- Als de SSD al herkent wordt, kan ik er dan ook van booten?
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64