[screen] Kan ik tty1 koppelen aan screen?

Pagina: 1
Acties:

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Om een aantal systemen te kunnen imagen, word er op de desbetreffende locaties linux gestart via een PXE boot. Ik gebruik hiervoor plop linux, deze is nml. lekker klein en doet precies wat ik wil, nml. partimage.

Dit image proces werkt naar behoren, echter lijkt het mer erg gaaf als ik op de remote locaties tijdens het imagen zou kunnen meekijken en evt. ingrijpen etc.

Nu kwam ik na enig zoeken uit op het programma screen. Deze heb ik gecompileerd en werkt ook perfect onder plop linux. Alleen tijdens het starten zou ik het mooi vinden om niet een nieuwe sessie over te nemen, maar de "standaard" sessie die al aangemaakt is tty1. Is het mogelijk om deze aan screen vast te koppelen, dat ik deze overneem? Of zijn hier andere manieren voor?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Heb je zelf gezocht?
Het programma dat je zoekt heet niet geheel toevallig ttysnoop

Waarom start je partimage overigens niet gewoon meteen in screen?

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Ik heb zelf inderdaad gezocht, maar misschien uiteindelijk wel blind gestaart op screen.

Echter ttysnoop klinkt precies wat ik zoek, ik ga er mee aan de slag.

Ik heb ondertussen wat andere scriptjes gemaakt en ik kan een systeem van afstand in een soort van maintenance mode zetten. Dit script kan ik wel in screen opstarten, maar dan word het beeld vertekend. Voor dat ik het script ging herbouwen, wilde ik weten of er alternatieven waren :)

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!