Toon posts:

[MacBook] MacBook + drinken, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Op school is over mijn macbook drinken heen gekomen. Het is niet veel, maar wat is het beste om nu te doen?

Ik heb hem meteen op de kop gehouden (een tijdje) en de accu verwijderd. De accu is er nu nog steeds uit en heb hem nu net in de zon gezet.

Drinken is op het toetsenbord links boven gekomen. Wat gaat daar het eerste kapot? (LATE 2008 versie)

Kan iemand me tips geven.

Mvg,

Rene Bosch

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10-2025
Als het echt nat is, zoveel mogelijk losmaken, zolang mogelijk laten drogen, niet aanzetten, geen batterij erin. Na een aantal dagen weer proberen, dat is het beste wat je kan doen, altijd.

Als hij daarna niet meer aanwil is meestal ergens iets aan het moederboard kapot, maar goed dat kan je nooit zeggen, daarvoor zou je hem moeten laten testen etcetera.

Ik heb het probleem al met 3 verschillende laptops gehad, iedere keer heeft het geholpen, alleen de toetsen zijn nogal plakkerig :'(.

[ Voor 44% gewijzigd door Samopsa op 02-06-2009 14:27 ]

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat het wel belangrijk is dat we weten om welk drinken het gaat. Met bronwater moet je immers heel anders omgaan dan met Red Bull.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
Gaat om bitterlemon..

Wel los maken dus?

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:57
Wat voor een drankje is er in gevallen? Bij koffie en cola kan je laptop vanbinnen opvreten. Het beste is de laptop open te maken om te drogen.

Als de bovengenoemde vloeistoffen erin zittten kun die het beste met water afspoelen en voorzichtig het water met een niet statische doek droog maken.

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:51

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 22:42
Inderdaad wat is er over gevallen? Als het iets anders dan Water geweest is zou ik de boel uit elkaar schroeven en alle energiebronnen (accu, batterijen) verwijderen. En dan de plaats waar het drinken gekomen is afspoelen met gedemineraliseerd water. Daarna een paar dagen laten drogen en weer in elkaar zetten.

Overspoelen met water klinkt misschien eng maar je wilt niet weten wat suiker met een printplaat doet...
Op die manier heb ik ook meerdere toetsenborden van de ondergang gered.

Maar belangrijk is dat je alle overige onderdelen verwijderd en dat er geen spanning meer op staat (ook niet van een klein cmos batterijtje).

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
Bitterlemon (zoals hierboven ook vermeld).

Ik heb me macbook nu tot zover los:
http://s1.guide-images.ifixit.com/igi/qFsHP2uMXoMCagVy.large

Maar ik heb geen schroevendraaier om die kleine schroefjes los te maken! De schroefjes van de behuizing wouden nog wel met een mes, maar die van het moederbord zitten te vast.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 22:42
Even naar de Hema ofzo. Die hebben volgens mij wel zo'n Horloge Schroevendraaier setje voor een paar euro.
Daar moet het wel mee lukken.

Je moet sowiezo nog een fles Demi Water kopen (tenzij je dat thuis hebt liggen) dus dan kun je gelijk ff om zo'n schroevendraaier setje...

Wees trouwens voorzichtig met die kabels en vooral de aansluitingen daarvan. Die aansluitingen zijn redelijk kwetsbaar, dus maak ze voorzichtig los en oefen niet teveel kracht uit.

(Dat van bitterlemon was ik overheen gelezen, maar daar zit genoeg suiker in om je printplaat te vernielen op den duur.)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er bij mij echt niet in om nu water over me macbook heen te gooien.. Dat ga ik denk ik ook echt niet doen..

Ik zie trouwens binnen in ook niks geen drinken zitten tot nu toe..

Weet iemand of ik me macbook ergen professioneel kan laten schoonmaken? Liefst in de buurt van Enschede.

• BoschR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-02 15:05
Sorry voor de dubbelpost, maar hij kan ook meteen op slot..

Oke erg eigenwijs en onderverstandig waarschijnlijk, maar dit bericht komt dus gewoon weer vanaf me MacBook....

Heb wel nog de "1" toest los gemaakt, maar zat niks vochtigs..

Het was ook erg weinig en ik was er HEEL snel bij. Dat is denk ik mijn redding geweest.. :)

Mensen bedankt!! (Andere berichten waren onder mn broertjes account)

[ Voor 6% gewijzigd door BoschR op 02-06-2009 18:04 ]

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 09:10

pposthoorn

Constructeur

Ik raad je toch aan om hem af te spoelen. Ik heb al van veel mensen gehoord dat ze iets over hun macbook hebben gegooid, paar dagen gewacht, deed hij het weer prima. 2 weken later gaat hij opeens uit en kom nooit meer back to life.

Zoals hierboven beschreven gaat de suiker op den duur je logic board aantasten, een soort roesten. Dit kan na 3 dagen zijn maar ook na 3 maanden. Demi water gaat goed, je kan volgens mij ook wasbenzine gebruiken, dat verdampt ook snel zodat hij binnen paar minuten weer droog is.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Ik zou oppassen met wasbenzine, dat is toch vrij agressief :o

Hier stond achterhaalde informatie…

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hoi peterb89, welkom op GoT. Je bent gelukkig/helaas niet de enige die wel eens wat te drinken over zijn laptop laat vallen, dus er zijn al meerdere topics op GoT geweest over dit onderwerp. Zie hier mijn search results. In de resultaten is aardig wat te vinden over wat je moet doen bij allerlei drankschade (bier, wijn, water, etc). Misschien heb je daar iets aan :)

Launching containers into space

Pagina: 1