Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DTS & DD probleem met film streaming ps3

Pagina: 1
Acties:

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:27
Beste Tweakers,

Ik ben deze week bezig geweest alles thuis te instaleren na nieuwe aanschaf dolby surround set, nieuwe plasma tv, en ps3

Nou wou ik dus ook al mijn films die op mijn harde schijf staan gaan draadloos gaan streamen naar beneden (waar de ps3 staat) om zo al mijn films beneden te kunnen kijken.
echter kwam ik er achter dat met Blue-ray films en HD films met DTS en/of DD het geluid niet word meegenomen ik krijg dus gewoon dolby prologic ll geluid.

Hoe zit het in elkaar.

- ik heb windows 7 en heb een media server opgezet via WMP
- dolby surround set aan de ps3 is logitech z-5500
- ps3 en mijn pc zien elkaar gewoon (films bekijken via streaming gaat dus ook gewoon goed)
- op de ps3 staat audio ingesteld op optisch out (alles aangevinkt)
- laatste firmware van de ps3 gedownload (update datum 01-06-2009)
- als ik een nomale dvd afspeel met DD of DTS dan pakt die dat wel gewoon en ook met spellen (het is dus alleen met streaming)

Nou moet ik wel zeggen dat als ik het op mijn computer afspeel boven dat hij in WMP ook de DTS niet pakt
Ik heb daar dezelfde Dolby surround set staan. dit komt ook mede omdat ik de s/pdif functie niet kan vinden om
aan te vinken in de nieuwe WMP van windows 7
Kan het probleem daar liggen dat ik misschien codecs of iets mis op mijn computer en dat hij het daardoor ook
niet pakt op mijn ps3 of heeft dit er niks mee te maken?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, Ik heb al gezocht naar het een en ander
op internet maar tot op heden alleen maar mensen gevonden met soorgelijke problemen i.p.v. oplossingen

Mocht er meer info nodig zijn van het een of ander om achter het probleem te komen dan hoor ik dat graag

Groet Ivo

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:48

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wellicht dat er iets met het transcoden niet goed gaat. Waarom gebruik je niet het veel handigere PS 3 Mediaserver en/of TVersity?

Die hebben een stuk meer codecs en programmatuur onder de motorkap dan het (imo) brakke WMP. Daarbij is het altijd handig packs als CCCP te installen just to be sure :)

[ Voor 48% gewijzigd door Notna op 02-06-2009 13:56 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Wachten...
Notna schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:54:
Wellicht dat er iets met het transcoden niet goed gaat. Waarom gebruik je niet het veel handigere PS 3 Mediaserver en/of TVersity?

Die hebben een stuk meer codecs en programmatuur onder de motorkap dan het (imo) brakke WMP. Daarbij is het altijd handig packs als CCCP te installen just to be sure :)
Nou ja ik wil het wel gaan gebruiken maar ik ben natuurlijk wel op zoek naar het echte probleem hiervan,
En zoals ik ook al aangaf "ligt het wel aan WMP" (codec probleem) of is het een probleem vanuit de PS3 zelf? Ik weet namelijk niet of die media server (WMP) ook perse alles moet ondersteunen aan codecs enz aangezien men ps3 het afspeelt.
Dit wil ik dus graag eerst weten voordat ik het een en ander ga instaleren op men pc, aangezien alles verder echt prima werkt.

• Notna

Notna

Where are you?®

Het lijk mij echt wel een codec probleem. Heb zelf PS 3 Mediaserver en totaal geen gezeik ermee (zeker niet met CCCP) Heb het ook geprobeerd met WMP, maar daar krijg je te vaak corrupted file of zoals jij nu ervaart geen geluid (of verkeerd iig)

Ow en 'allemaal dingen installeren' valt ook wel mee. Vooral mediaserver is een rete licht progje :)
Huh, waarom is dit een SPV probleem? Het heeft toch meer te maken met hoe zijn codecs en gebruikte programma's omgaan met de files dan dat het met de PS 3 te maken heeft?

[ Voor 48% gewijzigd door Notna op 02-06-2009 15:10 ]

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

And I'm the only one and I walk alone.

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tversity _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Works like a charm.

• Wachten...
Notna schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:06:
Het lijk mij echt wel een codec probleem. Heb zelf PS 3 Mediaserver en totaal geen gezeik ermee (zeker niet met CCCP) Heb het ook geprobeerd met WMP, maar daar krijg je te vaak corrupted file of zoals jij nu ervaart geen geluid (of verkeerd iig)

Ow en 'allemaal dingen installeren' valt ook wel mee. Vooral mediaserver is een rete licht progje :)
Ik ben even verder gaan kijken en lezen na aanleiding van de reacties,
Ik lees dus op veel verschillende forums (buitenland) van mensen die ps3 media server hebben geprobeerd
hun waren hier zeer over te spreken.
En ik kom er dus achter na het lezen van deze forums dat het toch waarschijnlijk toch een codec probleem op mijn pc (WMP) is.

Hier even wat info over ps3 media server:

-Ready to launch and play. No codec packs to install. No folder configuration and pre-parsing or this kind of annoying thing. All your folders are directly browsed by the PS3, there's an automatic refresh also.
-Real-time video transcoding of MKV/FLV/OGM/AVI, etc.
-Direct streaming of DTS / DTS-HD core to the receiver
-Remux H264/MPEG2 video and all audio tracks to AC3/DTS/LPCM in real time with tsMuxer when H264 is PS3/Level4.1 compliant
-Full seeking support when transcoding
-DVD ISOs images / VIDEO_TS Folder transcoder
-OGG/FLAC/MPC/APE audio transcoding
-Thumbnail generation for Videos
-You can choose with a virtual folder system your audio/subtitle language on the PS3!
-Simple streaming of formats PS3 natively supports: MP3/JPG/PNG/GIF/TIFF, all kind of videos (AVI, MP4, TS, M2TS, MPEG)
-Display camera RAWs thumbnails (Canon / Nikon, etc.)
-ZIP/RAR files as browsable folders
-Support for pictures based feeds, such as Flickr and Picasaweb
-Internet TV / Web Radio support with VLC, MEncoder or MPlayer
-Podcasts audio/ Video feeds support
-Basic Xbox360 support
-FLAC 96kHz/24bits/5.1 support
-Windows Only: DVR-MS remuxer and AviSynth alternative transcoder support

Ik ga dit dus vanavond even instaleren en proberen in de hoop van het probleem af te zijn.
Ik laat het vanavond even weten hoe het allemaal verlopen is, tot nu toe bedankt voor de reacties

• Wachten...
Beste Tweakers,

Nou ik heb gisteren alles uitgeprobeerd en ben er even mee bezig geweest,
Het koste mij circa 10 min. om alles werkend te krijgen.

- IK heb ps3 media server geinstaleerd
- ik heb toen mijn ps3 aangezet en hij ps3 media server herkende hem gelijk
- toen even de harde schijf aangewezen waar mijn films stonden.
- film aangezet op mijn ps3 en pakte alles, gewoon dts geluid, prima streaming

Dus bij deze is heel mijn probleem weg het enige wat ik nu nog heb is dat mijn 1080p streaming niet helemaal
zonder haperingen verloopt
ik heb verder een goede computer daar zal het probleem niet liggen.

even snel paar specificaties:

- 4gb werkgeheugen
- Q6600 cpu
- ati firegl v3350 vga
- asus p5ke-wifi motherboard

Nou las ik wel iets over Avisynth met CoreAVC maar is hier nog iemand bekent mee of deze programmas het probleem
van haperingen kunnen verhelpen?

Maar even nogmaals voor de duidelijkheid PS3 media server heeft mijn geluidsprobelemen verholpen (SUPER PROGRAMMA)

• Notna

Notna

Where are you?®

Streamen van 1080p content is erg netwerk intensief. Als je wireless verbonden bent met je PS 3, dan wil soms je netwerk wel eens roet in het eten gooien. Probeer eens een cabled netwerk en kijk of de problemen weg zijn.

Daarbij kan je ook even spelen met je buffer instellingen enz. PS 3 media server heeft een shitload aan opties :)

Verwijderd

Ik heb gebruikte ps3mediaserver al een tijdje en werkte prima.
Nu heb ik een NAS server gekocht Qnap 219P en daar zit twonkey op.
Deze werkt ok , maar kan geen mkv afspelen. en ook niet de vob bestanden in zijn geheel.

Weet iemand of het ook (al) mogelijk is om de ps3mediaserver. te kunnen installeren op de NAS?
Pagina: 1