Toon posts:

kan ik mac en ip van een ander toestel clonen?

Pagina: 1
Acties:
  • 741 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik het stellen?,...

ik ben niet zo thuis in technische termen...

Ik heb een netwerk waar een data limiet op zit.
1 toestel in dit netwerk is vrij van verbruik en zal niet aangerekend worden.

Kan ik op mijn pc/laptop het ip en mac van dit toestel clonen? zodanig dat het netwerk mijn pc/laptop ziet als deze 'vrije' gebruiker?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

kan, maar dan mogen ze niet tegelijk aanstaat ;) anders loopt de boel in de soep.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je kunt op je laptop inderdaad een mac naar keuze clonen en ip veranderen intern is natuurlijk al helmaal simpel. Je moet alleen wel weten waaraan apparaten binnen het netwerk bekend worden.

Overigens lijkt het mij niet de bedoeling om dergelijke beveiligingen te omzeilen...

En inderdaad moet je wel zorgen dat er geen twee apparaten met hetzelfde in je netwerk komen want dan gaat het fout...

[ Voor 17% gewijzigd door ik222 op 02-06-2009 13:13 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je het macadres cloned krijg je vanzelf het goede ip.

als reactie op je DM: "hoe?"

[google=change mac]

http://www.tech-faq.com/change-mac-address.shtml

Specifieker kan ik niet zijn als jij niet specifiere info geeft over de hardware.

[ Voor 62% gewijzigd door leuk_he op 02-06-2009 14:21 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die me eventueel wil uitleggen hoe ik het mac van de pc/laptop kan aanpassen?
draait op vista home premium..

mvg,

Alvast bedankt voor de reply,
Welke verdere info wil je?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 14:27 ]

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:22:
Iemand die me eventueel wil uitleggen hoe ik het mac van de pc/laptop kan aanpassen?
draait op vista home premium..

mvg,
Zie links boven je

Je kan ook googlen op "mac spoof"

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan zo simpel?

Verwijderd

Ligt er 'n beetje aan welke Nic je hebt.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Maar hoe kom je dan aan het MAC adres van de PC die je wil clonen?, Is hier geen handig tooltje voor want als je deze handelingen elke keer moet doen dat is nogal wat ;)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

crack_en_hack schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:00:
Maar hoe kom je dan aan het MAC adres van de PC die je wil clonen?,
Aangezien je er voor moet zorgen dat de PC die gekloned wordt en de doel pc niet tegelijk aan het netwerk hangen (levert allerlei heel vreemde storingen op) neem ik aan dat de ts volledig toegang heeft tot die PC.

effe daar "ipconfig /all" vanaf de cmd prompt intikken is genoeg om het mac adress te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.raymond.cc/images/ipconfig-mac-address.gif

Je kunt het ook van het netwerk af sniffen, maar dat is complexer.

(En beveiligingen omzeilen is GOT niet het goede platform voor. lees beleid anders nog effe door als je wilt hacken)

[ Voor 34% gewijzigd door leuk_he op 02-06-2009 15:12 . Reden: plaoatje ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
leuk_he schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:06:
neem ik aan dat de ts volledig toegang heeft tot die PC.
Ja ok maar soms kunnen dat soort dingen ook afgescherm zijn ook al heb je alle toegang/rechten.
Daarom zou een tooltje makkelijker zijn die het MAC adres voor je eruit tovert.
Helemaal mooi zou zijn als je het MAC adres kan invoeren en makkelijk zou kunnen switchen tussen de één en de ander.
leuk_he schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:06:
(En beveligen omzeilen is GOT niet het goede platform voor. lees beleid anders nog effe door als je wilt hacken)
crack_en_hack hacked niet ;) :N

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Topicstarter
Het toestel waar ik het over heb in het netwerk dat vrij gebruik heeft is geen pc of laptop.
Maar zie wel het mac in de router..

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat is het dan voor iets?

Je kunt evt de hele zaak toch gewoon achter een router zetten, daarvan het mac adres aanpassen en evt alle pakketten met dat mac adres laten rewriten (indien nodig)?

Verwijderd

Topicstarter
een decoder...

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:03

BCC

Inderdaad: koop een router, registreer het Mac adres van de router, be happy.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
Let wel op dat decoders (zoals de digibox van telenet) vaak van de modem een IP krijgen in een andere range (niet publiek), en die apparaten hebben helemaal geen toegang tot het internet, maar tot een intern netwerk.

De kans is dus groot dat het niet zal lukken wat je wil doen.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Jup, mac en ip overnemen van je digibox werkt niet ;) Wel je kan het wel overnemen, maar kan niet gratis/onbeperkt downloaden. Je digibox logt in bij telenet ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
waarom zou je via de digicorder willen downloaden? Ze hebben al problemn zat om die dingen goed werkend te krijgen.. Heb heel die zooi lang gelden op de stoep gezet, en een multytenne gehangen met full HD onmogelijk veel FTA zenders en een top pakket tvv om de vrouw en de kids blij te houden.

ben al bijna anderhalf jaar niet meer bij telenet. maar gebruikte vroeger wel eens de abonnement switch als ik bijna aan het einde zat... Weet niet of dat nu nog kan of niet..

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-03 15:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

De vraag op je antwoord is: Ja, dat kan..

Maar let er op dat beide systemen niet tegelijkertijd aan kunnen staan, want dan gaat het fout.

Verder is dit een vrij basic iets, en ik weet niet of het goed gaat werken. Bovendien zit het op het randje van wat wel en niet mag. Er zit natuurlijk niet voor niets een datalimiet op je eigen PC.

Uit zekerheid zet ik het topic op slot. Niet zozeer vanwege het feit dat het illegaal zou zijn, maar meer omdat het een behoorlijk basic topic is, die prima op te lossen zou zijn met wat creatief googlen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.