Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:55
Wij hosten op het werk onze websites bij netrouting.eu. Vanmorgen probeerde ik één van onze websites te bekijken, maar die reageert niet meer, krijg telkens een time-out.
Na verder kijken en zoeken blijkt dat er veel meer websites die in dat datacenter (ik ken meer mensen die daar hosten) platliggen en niet te bereiken zijn. De website van netrouting zelf is ook niet te bereiken.

Weet iemand wat er aan de hand is, of kan iemand me meer vertellen. Telefonisch zijn ze onbereikbaar, de website ook en dus ook het ticketsysteem.

Ik weet niet of 'k dit topic zo aan mag maken, maar anders moeten jullie hem maar verwijderen.

edit: Ik weet niet hoe het precies zit, maar hier op het werk hebben we internet van KPN. Zouden er mensen zo vriendelijk willen zijn naar http://www.hypotheek-bv.nl/ te gaan en aan willen geven of zij hem wel kunnen bereiken. (daarbij liefst ook internetprovider) We willen nu zelf mogelijke oorzaken gaan zoeken/ uitsluiten. Een onbereikbare website is namelijk wel erg slechte reclame, ondanks dat we er niets aan kunnen doen.

[ Voor 25% gewijzigd door jbdeiman op 02-06-2009 12:37 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

http://www.downforeveryoneorjustme.com/netrouting.eu

Seems down idd.
Weet je toevallig of dat datacenter in beheer is van Netrouting zelf of van een andere partij? want in dat laatste geval zou je even kunnen navragen aan die andere partij. Misschien zijn daar problemen met het netwerk oid?

edit:
ff een tracert gedaan op netrouting.eu
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Tracing route to netrouting.eu [194.110.67.7]
over a maximum of 30 hops:
[..]knip[..]
  5    20 ms    12 ms    22 ms  213.51.156.126
  6    12 ms    12 ms    13 ms  jointtransit.grafix.nl [217.170.10.156]
  7    24 ms    16 ms    13 ms  rtr-1.ams-tc2.grafix.nl [217.67.247.1]
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.

Loopt naar het netwerk van Grafix.nl, wat een bedrijf lijkt te zijn dat o.a. rackspace verhuurt.
Misschien dat die tent de servers host? Kan je daar even navragen.

edit2:
hypotheek-bv.nl even geprobeerd vanaf m'n Ziggo account. Geen respons.
http://www.downforeveryoneorjustme.com/hypotheek-bv.nl zegt hetzelfde

[ Voor 60% gewijzigd door McKaamos op 02-06-2009 12:41 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• jbdeiman
@McKaamos
Bedankt, dat is nuttige informatie voor ons!
Ik kende die URL nog niet, opgeslagen in favorieten want hij is wel heel handig. Ik kom er net via die site achter dat kpn.nl ook plat ligt, maar kpn.com moet het wel doen, en die is voor mij ook niet te bereiken.

Het lijkt op netwerkproblemen, maar van welke aard en op welke locatie wil ik wel graag zien te achterhalen, zodat we stappen kunnen ondernemen.

Edit:
Oké, dat is helemaal super McKaamos, nu kunnen we contact opnemen met die Grafix, ik weet niet of we daar iets mee kunnen, maar we kunnen dat allicht proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door jbdeiman op 02-06-2009 12:44 . Reden: Zag net tracertbericht ]

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:51
Vanaf Solcon gaat het hier ook fout (bij router Grafix).

Zie ook:
http://www.webhostingtalk...result&qtid=273877&r=3934

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Graag gedaan, hoop dat je daar verder mee komt :)

Edit:
Het lijkt er iig op dat het in dat datacenter moet zijn.
Volgens m'n trace kom je daar het netwerk wel in maar lijkt een subnet/VLAN plat te liggen waar netrouting.eu's server zit.

[ Voor 66% gewijzigd door McKaamos op 02-06-2009 12:46 ]

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 23:58
Als medewerker van GrafiX kan ik vertellen dat dit probleem bij Netrouting zelf lijkt te liggen. Zoals op de tracert te zien is gaat het op onze Juniper M20 goed, maar vanaf daar gaat het verder op het Netrouting netwerk waar het (selectief) fout lijkt te gaan. Zelf zijn wij al in contact met Savvas van Netrouting om dit z.s.m. op te lossen.

• jbdeiman
@EDIT
Super dit,'k had nog niet vaker dit soort dingen gepost hier op tweakers, maar wat een snelle en nuttige reacties. Ik beheer de server slechts deels, 'k heb toegang en zorg dat de websites erop draaien, verder hoef ik daar niet veel aan te doen, dat doet netrouting. Dus mijn kennis op dat gebied is nog niet zo groot aanwezig, maar ik probeer het wel zo veel mogelijk te leren.

@McKaamos
ik hoop dat dit probleem snel is opgelost, alle data wat we gebruiken voor 't systeem wat ik nu aan het bouwen ben staat op die server. (niet de scripts/ code, maar de data... Die hebben we ook wel lokaal, maar nog niet lokaal opgeslagen in een database.) Werken schiet nu niet zo op.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

@m33p: Ahh interessant. Hebben ze daar eigen switches/routers hangen? Dan zou daar wel eens iets mis mee kunnen zijn?

Trouwens, even een tip voor jbdeiman:
Als je zelf controle hebt over de DNS settings van je domeinen, verlaag de TTL dan eens naar 3600s (1uur).
Stel dat je dergelijke problemen vaker mee maakt, dan kan je de A records veranderen naar het adres van een backupserver die je bij een andere hoster neerzet. Desnoods zet je er alleen een landingpage neer op een hostingaccount wat je zo goedkoop mogelijk kan krijgen.
Dan is er iig binnen het uur weer een pagina zichtbaar waarop je kan aangeven dat er netwerkproblemen oid zijn.

Verder kan ik alleen maar aanraden om te zorgen dat je van alles waar je mee werkt een lokale kopie hebt.
Zet desnoods een oud PCtje neer die elke nacht een cronjob uitvoert en alle informatie van de hoofdserver kopieert naar een lokale machine?
B.v. als je MySQL als DB gebruikt gewoon een connect doen naar de server en dan laten repliceren, of een PHP script wat een dump maakt.

[ Voor 23% gewijzigd door McKaamos op 02-06-2009 12:59 ]

• jbdeiman
[b][message=32033434,noline]
Verder kan ik alleen maar aanraden om te zorgen dat je van alles waar je mee werkt een lokale kopie hebt.
Zet desnoods een oud PCtje neer die elke nacht een cronjob uitvoert en alle informatie van de hoofdserver kopieert naar een lokale machine?
B.v. als je MySQL als DB gebruikt gewoon een connect doen naar de server en dan laten repliceren, of een PHP script wat een dump maakt.
Ik weet het, dat zou ik ook doen als de database niet een paar gyg. groot is. Er zit ook nogal wat data in. Ik heb wel een kopie van alle data in een zip op een externe server (lokaal hier) staan, maar daarop kan en mag ik géén webserver installeren.
De data zijn we sowieso niet kwijt. Wat je zegt is verder wel een goed idee, misschien kan ik daar dan wel wat mee.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

jbdeiman schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:04:
[...]

Ik weet het, dat zou ik ook doen als de database niet een paar gyg. groot is. Er zit ook nogal wat data in. Ik heb wel een kopie van alle data in een zip op een externe server (lokaal hier) staan, maar daarop kan en mag ik géén webserver installeren.
De data zijn we sowieso niet kwijt. Wat je zegt is verder wel een goed idee, misschien kan ik daar dan wel wat mee.
Sja, als het allemaal zo bedrijfskritisch is zou ik toch de moeite nemen om zsm een dump te maken en een oude P3 PC op te scharrelen ofzo en de dump daarop te installeren in een gelijksoortige database. Desnoods laat je die dan permanent connectie houden met de hoofdserver en elke bewerking dan realtime te repliceren.
Kost iets meer dataverkeer maar dan heb je altijd een up-to-date versie lokaal staan.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 23:58
McKaamos schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:56:
@m33p: Ahh interessant. Hebben ze daar eigen switches/routers hangen? Dan zou daar wel eens iets mis mee kunnen zijn?

[...]
McKaamos: Netrouting heeft inderdaad eigen apparatuur. Zoals vermeld is de precieze oorzaak nog niet helemaal duidelijk. Zelf hebben wij de complete verbinding aan onze kant nagelopen, deze functioneert naar behoren. Ergens aan de kant van Netrouting komt (op selectieve IP adressen/verbindingen) 90%+ packetloss voor. Helaas kan ik niet veel meer uit de doeken doen, voor meer informatie zul je zelf contact op moeten nemen met Netrouting.

• jbdeiman
Ik snap je punt en ik ga met mijn leidinggevende daarover in overleg. Het zou wel handig/ netjes zijn als de boel te allen tijde bereikbaar is. Overigens is het niet zo bedrijfskritisch als dat het klinkt, echter is er net een nieuwsbericht uitgegaan aan leden in de hypotheekbranche over de website. Beetje lullig dat die net nu plat moet liggen.

Er is ondertussen wel contact geweest, er is inderdaad een storing en ze hopen die vanmiddag opgelost te hebben.
Pagina: 1