Beste mensen,
Ik maak gebruik van onderstaande code en zit al dagen te prutsen om het voor elkaar te krijgen maar het lukt niet.
Ik wil een gedeelte van een pagina doormiddel van Ajax/javascript/innerHtml laten refreshen. Op de webserver staat een htm file die ik doormiddel van een request wil ophalen en vervolgens in een div wil "duwen" doormiddel van een innerHTML, zie onderstaande code. De htm file die ik ophaal veranderd om de 5 minuten. Dit werkt perfect als ik de pagina voor de eerste maal open. Maar wanneer ik na 5 minuten de browser ververs wil de div niet refreshen en blijft dus hetzelfde. Wanneer ik op een ander tab blad van de IE een willekeurige pagina op ons domein open en terugschakel naar het tabblad waar ik op bezig was en een refresh doe wordt de div wel gerefreshed.
Heeft iemand enig idee? Iets met de cache, of het object wat niet overschreven kan worden of zo....
ps. Ik gebruik de F5 refresh van IE omdat ik nog een linkje moet inbouwen naar het stukje java om de div te refreshen, en wil straks inbouwen dat hij automatisch om de 5 minuten refresht.
Ik maak gebruik van onderstaande code en zit al dagen te prutsen om het voor elkaar te krijgen maar het lukt niet.
Ik wil een gedeelte van een pagina doormiddel van Ajax/javascript/innerHtml laten refreshen. Op de webserver staat een htm file die ik doormiddel van een request wil ophalen en vervolgens in een div wil "duwen" doormiddel van een innerHTML, zie onderstaande code. De htm file die ik ophaal veranderd om de 5 minuten. Dit werkt perfect als ik de pagina voor de eerste maal open. Maar wanneer ik na 5 minuten de browser ververs wil de div niet refreshen en blijft dus hetzelfde. Wanneer ik op een ander tab blad van de IE een willekeurige pagina op ons domein open en terugschakel naar het tabblad waar ik op bezig was en een refresh doe wordt de div wel gerefreshed.
Heeft iemand enig idee? Iets met de cache, of het object wat niet overschreven kan worden of zo....
ps. Ik gebruik de F5 refresh van IE omdat ik nog een linkje moet inbouwen naar het stukje java om de div te refreshen, en wil straks inbouwen dat hij automatisch om de 5 minuten refresht.
HTML: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
| <script language="javascript" type="text/javascript"> function maakXMLObj() { var objXml = false; try { // Firefox, Opera 8.0+, Safari objXml = new XMLHttpRequest(); } catch (e) { // Internet Explorer try { objXml = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP"); } catch (e) { try { objXml = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP"); } catch (e) { alert("Uh-ohw, je browser ondersteund geen AJAX!"); return false; } } } return objXml; } function openBestand(bestand) { objXml=null; var objXml = maakXMLObj(); objXml.open('GET', bestand, 'false'); objXml.send(null); return objXml.responseText; } function veranderObjectText(id, bestand) { var het_obj = document.getElementById(id); var text = openBestand(bestand); het_obj.innerHTML = text; } </script> </head> <body> <div id='playlistDiv'> Momentje playlist wordt geladen... </div> <script language="javascript" type="text/javascript"> veranderObjectText("playlistDiv","http://www.domein.nl/~playlist/playlist.htm"); </script> |