Verstandig om te upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:53
Beste Tweakers,

Ik zit met een klein probleempje. Ik beschik nu over het volgende systeem:

Behuizing: Thermaltake Armor VA8000BWS (BigTower)
Voeding: Thermaltake Toughpower 750 Watt, 20+24 Pins
Moederbord: A8N32-SLI Deluxe
Processor: AMD 4600+ X2
Geheugen: 2x 1GB Geil DDR1 Overlock modules (welk type weet ik zo even niet meer)
Videokaart: AMD 4870 1GB Sapphire
Geluidskaart: X-Fi Gamer

Nu zit ik met het feit dat eigenlijk mijn videokaart overkill is tegen over de rest, tevens is dit spul alweer 2/3 jaar oud en heeft zijn tijd wel gehad naar mijn mening.

Nu wil ik gaan upgrade naar een core i7 systeem, maar mijn vraag is is dit verstandig?
Rade jullie mij aan om dat te doen? Of zeggen jullie wachten tot core i5? Want als het moet kan ik er nog wel maandje of 2 mee doordraaien.

En zal het nog mogelijk zijn om mijn moederbord + processor + geheugen te kunnen verkopen?

Ik hoor graag jullie bevindingen hierover!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of je moet upgradne of niet ligt er natuurlijk aan of je systeem nog voldoet aan de eisen die je er aan stelt. Wachten kun je altijd nog wel, want na de i5 komt de volgende generatie cpu's er weer aan.
Als je systeem nu niet meer aan je eisen voldoet dan kun je upgrade, anders zou ik wachten. In de toekomst kijken kan niemand (en als iemand het kan, laat het me weten :P), dus hier is weinig zinnigs over te zeggen.

Voor een indicatie van wat je oude hardware nog op levert kun je hier eens kijken/posten; Het nieuwe 'hoeveel is dit nog waard' topic - deel 2

Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat je deze keuze toch echt zelf moet maken. Verder is [UG] Upgrade Guide topicoverzicht misschien ook nog interessant.

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 02-06-2009 11:49 ]

Dit topic is gesloten.