Toon posts:

Skype ipv telenet telefonie mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Hier thuis hebben we een telenet expresspack in combinatie met vaste telefonie. Dit kost ons ongeveer €58,82/maand.

Express Pack:
  • ExpressNet: €35,46
  • Telenet FreePhone 24: €17,78
  • Korting Gezinsbond: €1,03
  • Korting Express Pack (ExpressNet + Freephone 24): €6,88 (Dit was toen een actie)
  • Totaal Express Pack: €45,33
Vaste telefonie
  • Ken-je-beller: €3,28
  • Gratis Binnenland (vast, naar niet-Telenet): €0
  • Gratis Binnenland (vast, naar telenet): €0
  • Totaal Vaste telefonie: €3,28
Totaalprijs
  • Totaal Express Pack: €45,33
  • Totaal Vaste telefonie: €3,28
  • BTW: €10,21
  • Totaal: €58,82 (inc. BTW)
Technische vragen:
Nu willen we graag skype gaan gebruiken, voornamelijk omdat we hopen dat dit goedkoper is. Nu is mijn eerste vraag ofdat het mogelijk is om ons huidig nummer (03/383.XX.XX) te behouden? Zo ja, moeten we hier dan iets voor betalen aan telenet? Mijn tweede vraag is ofdat het mogelijk is om te bellen via een skype-telefoon zonder dat skype op de computer of gewoonweg de computer aanstaat? Zo ja, hoe werkt dit dan en welke telefoon is één van goede kwaliteit? Is het ook mogelijk om een ken-je-beller te hebben via een skype-telefoon?

Kostprijs vragen:
Ik zie dat het €4,54 (inc. BTW) kost om onbeperkt naar belgische nummers te bellen via skype. Dit is veel goedkoper dan wat wij betalen (zie boven). Bellen van vaste naar gsm's is niet nodig, want dat doen we sowieso al niet (veel te duur). The bottom line is eigenlijk of het al dan niet voordeliger is om alleen internet bij telenet te nemen en telefonie via skype te doen?

Alvast bedankt voor jullie interesse!
Groeten,

naf10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
up 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Je 03/... nummer behouden met skype kan niet, je kan wel een buitenlands nummer aankopen via skype-in waarop mensen je kunnen bellen.

Bellen met skype zonder pc aan kan wel, als je de juiste (dure) telefoon koopt daarvoor (tel op minimum 100 euro of zo). (ik ken zelf toch niet direct goedkopere alternatieven voor skype)

'ken je beller' via skype-telefoon kan wel degelijk, mits je gebeld wordt op je skype-in nummer, of dat mensen je bellen op je skype-account.

Deze antwoorden had je trouwens perfect zelf kunnen opzoeken op de site van skype...

Denk er wel aan dat er nog andere voip-aanbieders zijn behalve skype, elk met hun eigen sterktes (goedkopere telefoon kopen bv of tussenstukje mogelijk waarop je eender welke telefoon kan aansluiten etc etc)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Skype?

Skype is software, en als je een gewone telefoon aan wilt sluiten moet dat via een usb ding. Niet echt aan te raden of universeel.

SIP daartegen is een open standaard, en veel universeler. Genoeg merken met hardware op de markt hiervoor, je krijgt dan gewoon een kastje met een netwerkaansluiting en een telefoonpoortje. (zgn ATA). Hier kun je je bestaande telefoon op aansluiten.

Je nr kan je vermoedelijk gewoon verhuizen. Hier in NL is budgetphone bv zo'n partij. Je nr wordt dan verhuisd naar hun platform en daar maakt je ATA dan verbinding mee.

Ik gok dat er in Belgie ook wel zoiets vergelijkbaars zal zijn.

Kwa kosten is het idd goedkoper. Met bijvoorbeeld een Linksys ATA kun je meerdere uitgaande providers gebruiken. Je kan dan bv via Voipbuster bellen (kost je 10 eur per 4 maand, en is gratis naar vaste nrs bellen in veel landen), en ingaand gebruik je een provider waar je je nr naartoe kan migreren.

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 07-06-2009 19:56 ]