Beste tweakers,
Voor stage ben ik bezig met een Linux server. De server is nu in een Vmware Virtual machine gebouwd en voltooid, en mag nu uitgerold worden naar een 'echt' systeem. Voor dat echte systeem is een IDE naar Compactflash adapter met 4GB CompactFlash beschikbaar gesteld.
Nu heb ik een Ghost gemaakt van de Vmware machine en deze ghost op de echte hardwareset gezet. Nu weet ik dat bijvoorbeeld een moederbord verwisselen niks uit moet maken met Linux.
Maar nu stuit ik toch op een probleem. Ik krijg bij het opstarten op de 'echte' machine een Kernel Panic:
De grub-config ziet er als volgt uit:
Na een middag gegoogled te hebben, zou ik in de GRUB bootloader het Label ROOT moeten vervangen door /dev/hda1/ (via een rescue-cd uitgezocht welke device-id de compactflash-kaart heeft) Na de aanpassingen ziet mijn grub.conf er als volgt uit:
Als ik met de aangepaste grub.conf probeer te starten, krijg ik ook een kernel-panic, deze is wel anders dan de vorige kernel-panic:
Wat ik ook heb geprobeerd:
- Nieuwe image gemaakt met Ghost en image teruggeschreven
- FSCK uitgevoerd in VMware, daarna image aangemaakt
- Image gemaakt met Clonezilla en image op de compactflash teruggeschreven
- Heb gegoogled naar de foutmelding, en kom tegen dat ik EXT3 niet als module in moet laden, maar het moet includen in de kernel. Maar hoe moet ik dit aanpakken? / Waar moet ik beginnen?
Bedankt!
Charles
Voor stage ben ik bezig met een Linux server. De server is nu in een Vmware Virtual machine gebouwd en voltooid, en mag nu uitgerold worden naar een 'echt' systeem. Voor dat echte systeem is een IDE naar Compactflash adapter met 4GB CompactFlash beschikbaar gesteld.
Nu heb ik een Ghost gemaakt van de Vmware machine en deze ghost op de echte hardwareset gezet. Nu weet ik dat bijvoorbeeld een moederbord verwisselen niks uit moet maken met Linux.
Maar nu stuit ik toch op een probleem. Ik krijg bij het opstarten op de 'echte' machine een Kernel Panic:
Loading jbd.ko module Loading ext3.ko module Loading scsi_wait_scan.ko module Creating root device mkrootdev: label root not found Mounting root filesystem mount: error 2 mounting ext3 Switching to new root ERROR opening /dev/console!!!!: 2 Kernel panic - not syncing: Attemped to kill init!
De grub-config ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
| root (hd0,0) kernel /boot/vmlinuz-2.6.29.3-0.3.smp.gcc3.4.x86.i686 ro root=LABEL=root clock=pit vga=0x031a initrd /boot/initrd-2.6.29.3-0.3.smp.gcc3.4.x86.i686.img |
Na een middag gegoogled te hebben, zou ik in de GRUB bootloader het Label ROOT moeten vervangen door /dev/hda1/ (via een rescue-cd uitgezocht welke device-id de compactflash-kaart heeft) Na de aanpassingen ziet mijn grub.conf er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
| root (hd0,0) kernel /boot/vmlinuz-2.6.29.3-0.3.smp.gcc3.4.x86.i686 ro root=/dev/hda1 clock=pit vga=0x031a initrd /boot/initrd-2.6.29.3-0.3.smp.gcc3.4.x86.i686.img |
Als ik met de aangepaste grub.conf probeer te starten, krijg ik ook een kernel-panic, deze is wel anders dan de vorige kernel-panic:
Loading jbd.ko module Loading ext3.ko module Loading scsi_wait_scan.ko module Creating root device Mounting root filesystem mount: error 6 mounting ext3 Switching to new root ERROR opening /dev/console!!!!: 2 error dup2'ing fd of 0 to 0 error dup2'ing fd of 0 to 1 error dup2'ing fd of 0 to 2 unmounting old /proc unmounting old /sys switchroot: mount failed: 22 Kernel panic - not syncing: Attemped to kill init!
Wat ik ook heb geprobeerd:
- Nieuwe image gemaakt met Ghost en image teruggeschreven
- FSCK uitgevoerd in VMware, daarna image aangemaakt
- Image gemaakt met Clonezilla en image op de compactflash teruggeschreven
- Heb gegoogled naar de foutmelding, en kom tegen dat ik EXT3 niet als module in moet laden, maar het moet includen in de kernel. Maar hoe moet ik dit aanpakken? / Waar moet ik beginnen?
Bedankt!
Charles