Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC sluit zich altijd af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is toch iets geks met mijn PC aan de hand.
Ik heb hem nu eventjes in het oog gehouden de dagen nadat hij is uitgevallen.
Iedere dag om 8.30 u valt hij uit ( KNOP AAN/UIT flikkert en ik kan niks meer doen, buiten hem uitzetten en terug opzetten)

Wat kan ik dan om dit op te lossen

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 13:28
Heb je al op virussen gescand?

Trouwens is het wel handig als je iets meer informatie geeft, zoals je hardware specificaties en je OS (Windows XP/Vista/7).

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Een beetje meer info zou handig zijn. Wat voor hardware heb je?

en wat bedoel je met uitvallen? je zegt dat hij om 8.30 uur uitvalt en dat je hem dan moet uitzetten om het op te lossen. ergens klopt er iets niet in die zin volgens mij ;)

Heb je niet toevallig een virusscan of een andere dagelijkse taak ingepland?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Excuses,
Windows XP, Er gebeurd een automatische virusdetectie Via Mcafee 8.7.

Probleem heeft zich plots gesteld

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:43
Als de knop aan/uit flikkert, betekend dat de pc op stand-by staat. Wel is het raar dat hij daar niet goed meer uit komt.

Verwijderd

Topicstarter
Uitvallen: Wanneer ik bvb. aan het werken ben en ik ben even weg staat hij uit als ik terug kom. Standby lichtje staat aan doch ik krijg geen enkel commando gegeven bvb ctrl alt del gaat niet moet hem terug aanzetten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat kan ik dan om dit op te lossen
Gaan zoeken waar het probleem zit, en meer informatie geven ;)

Te beginnen met wat voor type (relevante) hardware je hebt, welk OS en welke (relevante) applicaties actief zijn.

edit:
Ik ben spuit11 vwb het OS :P

Natuurlijk wil je ook de 'Hangen..'-FAQ die in Processors, Moederborden & Geheugen staat doornemen & gebruiken. Maar omdat het op een specifiek tijdstip is, zijn er wat dingen die je (eerst) wilt checken:

• Softwarematig: zijn er tools actief die het afsluiten kunnen doen? Staat er iets in je Task Scheduler? Verschijnt er iets in de event log?

• Staat er iets in je BIOS?

• Gebeurt er iets anders rond die tijd, zoals zware apparaten die aan- of uit gaan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft in de event log wel bij microsoft fax initialisatie afsluiten

en bij security een waarschuwing DHCP
Pagina: 1