Heeft een Soundblaster Audigy SE nog wel nut?

Pagina: 1
Acties:

• JimmyWoo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2025

JimmyWoo

sambalbij?

Topicstarter
Beste Tweakers,

Afgelopen zaterdag heb ik alle onderdelen voor mijn nieuwe pc ontvangen. Basis-specs:
- AMD Black Edition Phenom II X3 720
- Gigabyte GA-MA790X-UD4
- Kingston HyperX - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB )
- Sapphire RADEON HD 4870 - 512 MB GDDR5
- Seagate Barracuda 7200.10 - 250GB

Ik heb uit mijn vorige pc nog een Creative Soundblaster Audigy SE klaar liggen, nu vroeg ik mij af: Zal het überhaupt nut hebben om deze toe te voegen aan het nieuwe systeem? De pc wordt voornamelijk gebruikt voor games, dus het doel is om geluidsweergave te verbeteren (en meer fps te halen).

Graag jullie input.

Met vriendelijke groet,

JW

[ Voor 2% gewijzigd door JimmyWoo op 02-06-2009 10:29 . Reden: Doelstelling aangepast ]

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Wat is er mis met zelf wat uitzoeken? als je nou dat ding even in je computer doet, kijkt wat voor FPS je haalt, en dan de kaart er weer uit en kijken wat voor FPS je dan haalt. Je hebt alles immers al klaar liggen zeg je zelf.

(misschien andersom, om zeker te zijn dat je geen last krijgt van drivers oid)

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:44
Meer FPS krijg je niet want deze geluidskaart emuleert alles en gebruikt dus de processor om EAX effecten te produceren. Je zn, maar aan de andereult dus waarschijnlijk niet meer FPS krijge kant heb je wel een triplecore, dus proceskracht genoeg. Ik zou die geluidskaart gewoon toevoegen vanwege de EAX effecten. Je FPS zullen vrijwel niet worden aangetast. Als het je zo om FPS te doen is kun je beter je processor overclocken/unlocken en je videokaart overclocken.

Edit: WTH, sinds wanneer schrijf ik zo slecht :?

[ Voor 5% gewijzigd door Joep op 02-06-2009 10:08 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 11:09
Over het algemeen is het wel zo dat wanneer je een losse kaart gebruikt voor je audio/lan en je schakelt de onboard componenten uit op je moederbord je minder cpu utilization hebt. Maar ik denk dat je dit kan verwaarlozen.

De kwaliteit daarintegen tussen een onboard realtek prutgeluidje en een Audigy SE zul je zelf moeten ondervinden door het simpelweg te testen. Ik had vroeger ook altijd Creative kaarten in mijn PC en mijn beleving was dat dit de geluidskwaliteit ten goede kwam. De reden waarom ik het nu niet meer heb is denk ik meer luiheid en gebrek aan euro's voor iets wat al onboard zit op een mobo.

discogs

Verwijderd

Ik denk dat het uitmaakt wat voor boxen je er aan hangt. Er zijn zat computerboxen waar je het verschil tussen een audigy SE en een onboard soundcard niet hoort.

• JimmyWoo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2025

JimmyWoo

sambalbij?

Topicstarter
TrekDude101 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:07:
Wat is er mis met zelf wat uitzoeken? als je nou dat ding even in je computer doet, kijkt wat voor FPS je haalt, en dan de kaart er weer uit en kijken wat voor FPS je dan haalt. Je hebt alles immers al klaar liggen zeg je zelf.

(misschien andersom, om zeker te zijn dat je geen last krijgt van drivers oid)
100% gelijk. Klein probleempje is dat het nieuwe systeem nog niet in elkaar zit (lang verhaal, heeft met TNT te maken), en ik m'n oude pc graag op Marktplaats/Speurder wil zetten.
Ben nu dus even aan het uitzoeken of ik hem met of zonder Soundblaster kaart ga verkopen.

@ andere posts: FPS verhaal is duidelijk, zal niet veel uithalen. Maar ik speel vrij veel Counterstrike, dus een goede geluidsweergave is best belangrijk. M.a.w., denk dat ik de Soundblaster kaart maar erbij prik. :)

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:36
Ik zou even wachten met verkopen, dan zit je ook niet zonder systeem.

Wanneer je het nieuwe systeem inelkaar hebt zitten kan je het testen. Er zit namelijk nog best veel verschil in onboard. Zo las ik van de week nog een review van verschillende moederborden in de hardware.info. Er waren onboard chips met een s/n van 80,6 en van 94. Nu zecht dat niet alles, maar om het verschil even aan te geven.
Pagina: 1