Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista crashes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden weer is vista geinstaleerd (64-bit). Ik heb hiervoor windows XP gebruikt en alles verliep soepel geen crashes enzo totdat ik Win vista instaleerde. Een bestand genaamd "win32k.sys" veroorzaakt steeds een bluescreen. ik krijg het constant als ik bevoorbeeld bezig met me werk ben of als ik zelfs idle ben. Het is ook irritant als ik iets aan het instaleren ben enzo en dat het systeem opeens crasht.

ik heb meerdere keren vista geinstaleerd en kreeg steeds het zelfde probleem waardoor ik steeds moet downgraden naar XP. Dit probleem had ik niet toen ik vista voor het eerst instaleerde en een 2e keer (dan heb ik het over een jaartje of 2 jaar terug).

Hoop dat er antwoorden zijn.

Pentium 4 - 3.00 GHz
3 GB RAM
160 HDD
512 MB Videokaart (ATI Radeon 2400)

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57

beany

Meeheheheheh

Bij dit soort problemen ga ik altijd eerst uitsluiten dat er niks met het geheugen aan de hand is. Dus:

- Een memtest draaien
- Geheugen modules eruit halen(1 voor 1) om te kijken of er 1 bankje tussen zit wat rot is.

succes!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Termike
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 14:23
Misschien een corrupte file op je CD/DVD? Probeer het anders even met een andere versie van vista.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT!

win32k.sys is een bestand waar je zegmaar niet zonder kunt :P

Welke foutmelding is het precies, dus ook: welke STOP-melding krijg je? Hoewel het meer is gericht op XP, wil je Windows XP en 2000 BSOD guide even doorlopen. Ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter wil je doornemen (het kan ook hardware zijn, zoals beany ook al zegt).

Daarnaast zal je natuurlijk al [google=vista win32k.sys] en idem op GoT hebt bekeken, zou je even kort kunnen aangeven welke opties niet werkten? Dat scheelt ons weer overbodige tips geven en scheelt jou tijd :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)