ADSL2 valt om het half uur uit

Pagina: 1
Acties:

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03-2025
Hallo Tweakers,

Hier in het bedrijf maken wij gebruik van XS4ALL Only (8mbit). Waar wij nu vooral last van hebben is dat de ADSL verbinding er om het half uur uit ligt. De modem reconnect dan weer wel, maar het is erg vervelend als je met remote desktop weer telkens opnieuw moet verbinden of dat je weer opnieuw kan beginnen met downloaden van bestanden. De modem geeft deze waardes aan:

Downstream Rate: 7530 Kbps
Upstream Rate: 1023 Kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 9 db

Volgens mij is de downstream margin veels te laag.

Het is een Linksys AM200 ADSL2 modem. Verwisselen van de modem hielp ook niet, hiervoor was er een Speedtouch modem, maar deze had toen de tijd hetzelfde euvel.

Ik denk zelf dat de kabel niet goed is die vanuit de begaande grond omhoog loopt naar de eerste verdieping. Ze hebben hiervoor een netwerk kabel gebruikt waar ze alleen twee aders van gebruiken. Mijn idee is om de modem op de begaande grond te zetten en dan de bestaande netwerkkabel te gebruiken voor het aansluiten op het netwerk naar de eerste verdieping.

Iemand misschien een idee wat het probleem anders nog kan zijn?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:30

SpamLame

niks

Aangeraden wordt om de splitter en modem zo dicht mogelijk bij de IS/RA te plaatsen.
Het netwerktouwtje naar boven ligt er al, wellicht de stekkers opnieuw knijpen.
Probeer het even om te zien of je margins betere waardes krijgen, zo niet dan ligt het waarschijnlijk aan het stuk tot aan de centrale.