Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Clonen van een HD om clone te kunnen recoveren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een harddisk welke ik hier heb clonen zodat ik later van de clone recoveries kan halen welke op de source hebben gestaan.

Het is bekend dat tools als Ghost en dergelijke dit niet doen, deze kopieren alleen de actuele data en niet alle data welke op de schijf moet staan volgens iedere sector.

Ik vraag me af of DD in linux dit wel doet, iets waar ik opzich wel op vertrouw maar aan de andere kant vrraag ik me af of je geen hele speciale software nodig hebt om dergelijke data over te pompen....

Heeft iemand hier ervaring mee ?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:41

DataGhost

iPL dev

dd doet dit maar ik zou ddrescue gebruiken. Deze probeert ook nog (na het lezen van de hele zut) een paar keer de eventuele onleesbare sectoren te lezen. De syntax is wel anders dan die van dd, maar dat heb je snel genoeg uitgevogeld. Gewoon ddrescue /dev/hdX /dev/hdY zal in de meeste gevallen volstaan.

edit:
Oja, en je krijgt een voortgangsindicator erbij :+

[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 02-06-2009 08:21 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ghost kan dit ook hoor, bij niet ondersteunde bestandssystemen is dit zelfs de enige manier van clonen. Maar eventueel zou je ook kunnen zoeken naar 'forensic' clone tools, deze zijn juist bedoeld om alle data mee te pakken.