Toon posts:

hoe je bios te flashen???

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de asus k7m e om wat problemen op te lossen moet je de nieuwe bios instaleren. Maar ik weet niet hoe het moet kan iemand mij precies vertelen hoe het moet en waar ik de juiste file vandaan haal. want ik had van asus het flash.exe gehaald maar die doet niks of moet ik daar de extra bios inhoud nog bijhalen en zo ja hoe vul ik dat dan in.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
alvast bedankt
greetz butch

Verwijderd

Kijk op de website van je mamplank, daar staat het zeker........

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat je moet een bot floppy maken zonder autoecec.bat en nog iets maar hoe maak ik die en heeft iemand ervaring met het flashen van k7m en hoe heb je dat gedaan want het is mijn eerste keer en wil niet metteen me bios om zeep helpen.
greetz butch

Verwijderd

Formateer je diskette in verkenner kies "alleen systeembestanden kopieren" dan heb je een bootflop. zet hier ook je nieuwe bios op en er zal ook nog wel een utility bij moeten.
Opnieuw opstarten, met je flop en beginnen maar...
Tijdens het schrijven van je Bios NOOIT JE PC RESETTEN OF UITZETTEN

succes!

Verwijderd

Kan natuurlijk ook in DOS....

A. Create a Bootable Floppy (in DOS)

•With a non-formatted disk, type the following:

format a:/s

•If using a formatted disk, type:

sys a:

This procedure will ensure a clean boot when you are flashing the new BIOS.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks ik weet alweer een heel stuk meer. Wat gebeurt er eigenlijk als het fout gaat met je bios flashen is je mobo dan stuk en kan je hem weg gooien en moet je ee nieuwe kopen of kan je hem nog op een of ndere manier herstellen of naar de winkel gaan omdat er nog garantie op zit. En gaat het vaak fout???
greetz butch

Verwijderd

Ik heb een paar biossen geflashed en het is nog niet fout gegaan. Wel was ik vergeten om bij mijn fic sd11 'end' in te drukken met het afsluiten en bleef die hangen met opstarten. Na opnieuw opstarten met 'end' ingedrukt deed hij het weer goed. Garantie geven ze niet echt nee...
Als je de procedure goed uitvoert kan er denk ik weinig fout gaan.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:37

johnwoo

3S-GTE

Ik heb ook een Asus plankje (P2B weliswaar maar ik denk dat die hetzelde EPROMmetje gebruiken), en ik moest bij het flashen niet flash.exe gebruiken maar aflash.exe. Het kan natuurlijk zijn dat jouw plankje toch flash.exe nodig heeft, maar als flash.exe niets doet kan je aflash nog proberen.

Ik ken niemand persoonlijk die ooit een mislukt flash heeft gehad. Paar dingetjes: * zorg dat er niet met de netspanning wordt gerotzooid als je bezig bent. Als de stroom uitvalt ben je de sjaak. * Mocht het niet lukken probeer dan eerst of je flash opnieuw kunt draaien, niet gelijk je pc uitzetten of herstarten. * Als het misgaat moet je een nieuw chipje in je moederbord laten monteren, maar dat kost natuurlijk geld. (minder als het chipje gesocketed is, dan hoeft er niet gesoldeerd te worden)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

http://www.asus.com.tw/products/motherboard/bios_slota.html

Haal hier de flash utility en nieuwste (niet-beta) BIOS voor je K7M.

Maak een bootdiskette. " formateer diskette" copieersysteembestanden. "sys c: a:". copieer de flashutility en nieuwe BIOS naar de disktette. Start van deze diskette op en start de flash utility. Kopieer eerst je bestaande BIOS naar diskette; Dan kun je altijd terug met een BIOS die goed is. Flash daarna je BIOS met die je nu op diskette hebt staan. Volg verder gewoon de instructies.

Suc6
Pagina: 1