Toon posts:

Boxen gaan veel zachter op iPod dan PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt het al. Als ik mijn boxen aansluit op mijn PC dan komt er een best wel hard geluid uit. Als ik deze met zon 2-in-1 kabeltje aansluit op mijn iPod, is het geluid ineens 2x zo zacht. Ik dacht zelf dat dit kwam doordat mijn geluidskaart een kleine versterker heeft, maar ik zou verwachten dat er in mijn boxensetje ook wel een versterker zit? Hoe zou ik dit probleem kunnen oplossen?

Bij voorbaat dank!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:56
Een Ipod geeft een zeer zacht signaal door in vergelijking met je PC. Dit is volkomen normaal heb ik hier ook met mijn Ipod Touch op mijn Marantz SR7600, maar deze kan vast wat harder dan je speakersetje. Dus het ligt aan je Ipod, Je kunt je Ipod beter aan je PC aansluiten als je het volume harder wil hebben, maar daar was je zelf ook vast achter.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wilde mijn boxen meenemen op vakantie, maar ik baal een beetje dat het geluid zo veel zachter is. Is er geen dingetje waarmee je het signaal kan versterken van de iPod? Een soort miniversterkertje ofzo :o?

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:54:
Ja ik wilde mijn boxen meenemen op vakantie, maar ik baal een beetje dat het geluid zo veel zachter is. Is er geen dingetje waarmee je het signaal kan versterken van de iPod? Een soort miniversterkertje ofzo :o?
Zet er een hoofdtelefoonversterker tussen, die kan wel wat extra mW's naar je actieve speakersetje pompen.

Verwijderd

Topicstarter
bulldoze schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:51:
[...]
Zet er een hoofdtelefoonversterker tussen, die kan wel wat extra mW's naar je actieve speakersetje pompen.
Nice! ga meteen even kijken bij de dixons ofzo vandaag!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Je PC soundcard stuurt over het algemeen speakers aan, een Ipod over het algemeen van die mini oordopjes, om niet meteen je hersenen te koptelefoon op te blazen en hersenen te smelten zal de output van de Ipod wat zachter zijn ja.

Kijk anders ook naar speakertjes die op het lichtnet of batterijen kunnen werken, een losse hoofdtelefoonversterker is vast niet goedkoop en gaat waarschijnlijk niet meer vermogen opleveren dan actieve speakertjes gaan doen.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:06:
[...]

Nice! ga meteen even kijken bij de dixons ofzo vandaag!
Geen idee voor wanneer jij die moet hebben, maar je kan beter op het internet kijken. Ze zijn trouwens ook niet zo goedkoop in de winkels :X Maar op iNet wel.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sluit je de speakers aan op netstroom? Zoja, dan zijn ze actief en zit er een versterker in. Zonee, dan zijn ze passief en zit er geen versterker in. Even kort door de bocht omschreven want er zullen vast uitzonderingen zijn...

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 10:25

MrDry

Desperados!

Cartman! schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:35:
Sluit je de speakers aan op netstroom? Zoja, dan zijn ze actief en zit er een versterker in. Zonee, dan zijn ze passief en zit er geen versterker in. Even kort door de bocht omschreven want er zullen vast uitzonderingen zijn...
kan ook op batterijen / accu's ed. Kortom: als je er spanning op moet zetten dan zijn ze versterkt....

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Google maar even op "Cmoy". Een hele eenvoudige versterker die je vast en zeker door een fanatiekeling in elkaar gesoldeerd een kan kopen.

Verwijderd

Geen idee welke generatie / type Ipod je hebt, maar ik heb ooit een 3e generatie van 30gb gehad.

Ik vond het geluid eerst ook zacht. Eerst had ik die Geluidscontrole eraf gehaald.
Dat scheelde al iets.

Verder was er toen ook software waarmee je het volume van een Ipod kon verhogen, zonder vervorming.
Wellicht weet iemand daar de naam nog van... en anders ff googlen. Ik kwam net al vanalles tegen.

En dat was voor hetzelfde doel dus aan een versterker hangen omdat hij anders te zacht ging.
Als je gewoon luistert met een koptelefoon ging ie hard genoeg.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 09:02
Op Ipods zit een volume lock op. Vroeger ten tijde van de eerste Ipod mini kon je deze unlocken, waardoor de output stukken harder was. Ik durf niet te zeggen of dit momenteel nog mogelijk is, maar je zou het op een google opdrachtje kunnen wagen.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 22:25

Indoubt

Always be indoubt until sure

De eerder genoemd Cmoy versterker is een HEADphone amplifier. Voor luidsprekers kun je beter een T-amp nemen op batterijen. Vanwege de hoge efficiente versterker gaan je batterijen lang mee. (Of een zonnecel)
Pagina: 1