Van iemand kreeg ik een Access-bestand (lijst.mdb), en een beveiligingsbestand (beveiliging.mdw). Deze persoon gebruikte eerst Office 97, maar heeft de computer weggedaan en een nieuwe gekocht, inclusief Office 2007. Nu krijgt hij z'n Access-bestand niet meer werkende, terwijl hij er wel van afhankelijk is, en veel tijd in heeft gestoken.
Ik had nog ergens Office 97 liggen, maar die herkende de bestanden niet, dat is al vreemd. Office 2007 kan het bestand openen, net als Office 2000. Van Access heb ik weinig kaas gegeten, maar na het openen van het bestand lijst.mdb en het wegklikken van een "You don't have permission to run [naam query]" kan de verschillende tables doorwandelen. Als ik de aangemaakte queries of reports aanklik, krijg ik weer:
In de krochten van het internet vond ik een programma die Access-wachtwoorden kan verwijderen. Als ik het wachtwoord verwijder, een willekeurige workgroup join (dat moest volgens dat programma) en dan het bestand open, zegt hij:
Nu kan ik hem helemaal niet meer openen, terwijl dat eerst nog wel kon...
(heb wel backups hoor
).
Wat kan ik nog proberen? Kan ik hier nog iets mee? Iemand ervaring of ideeën?
Ik had nog ergens Office 97 liggen, maar die herkende de bestanden niet, dat is al vreemd. Office 2007 kan het bestand openen, net als Office 2000. Van Access heb ik weinig kaas gegeten, maar na het openen van het bestand lijst.mdb en het wegklikken van een "You don't have permission to run [naam query]" kan de verschillende tables doorwandelen. Als ik de aangemaakte queries of reports aanklik, krijg ik weer:
Je kan een workgroup joinen met Access 2000 (bij 2007 nog niet uitgeprobeerd hoe dat kan), waarbij je Access dan het beveiligingsbestand voert. Dit heb ik gedaan. Als ik nu het bestand lijst.mdb open, krijg ik een logon-scherm, waar mijn username van Windows al ingevoerd staat, en hij een wachtwoord vraagt. Als ik echter mijn wachtwoord invoer, zegt hij:"You don't have permission to run [naam query]"
Welke inlognaam/wachtwoord wil hij hier hebben? Die van mij? Een specifieke inlognaam en wachtwoord voor het bestand? De inloggegevens van de pc waarop het bestand ooit is aangemaakt? Of gaat er sowieso iets fout?incorrect username or password
In de krochten van het internet vond ik een programma die Access-wachtwoorden kan verwijderen. Als ik het wachtwoord verwijder, een willekeurige workgroup join (dat moest volgens dat programma) en dan het bestand open, zegt hij:
Password required: Enter database password
Wat kan ik nog proberen? Kan ik hier nog iets mee? Iemand ervaring of ideeën?
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.