Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had mijn bakkie, in een kastje gezet. en ik hoorde aan de cooling dat het wat te warm werd.
Toen heb ik hem er weer uitgehaad maar nu geeft die nog steeds extreem hoge temperaturen aan in speedfan.

Temp 1: 28
Temp 2 :84 (vooral deze blijft extreem hoog, heb gehoord dat dit de case was.
Temp 3: 79
HD0 : 36

Ik vertrouw het niet helemaal, dus ik post het nog even. licht nu een extra coolertje naast.

de spanning is trouwens alsvolgt;

Vcor1: 1.36V
Vcor2: 2.51V

voor de rest lijkt alles normaal, behalve dat bij de - spanning er wijzing word afgevoerd.

maarja, kunnen jullie hier wat mee?

Al opengemaakt, en ventilator zit niet eens extreem onder stof ofzo.

• thiesggb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-04 07:04
misschien makkelijk als je verteld wat voor bakkie je hebt............ :)

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:45
Mischien kun je beter een ander programma gebruiken om de temperaturen uit te lezen speedfan is nou niet echt het beste programma.

Wellicht is HWmonitor wel een optie
download:
http://www.cpuid.com/hwmonitor.php

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:55

g0tanks

Moderator CSA
Het zou erg handig zijn om ook te posten wat voor een systeem je hebt en wat een temperatuur heeft van 84 graden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Topicstarter
Temp 3, die van 84 graden was het moederbord.

Inmiddels heeft alles weer de juiste temp, alleen is het moederbord nog aan de hoge kant.

Het betreft een Amd 3000+ computer

Verwijderd

Topicstarter
de temperaturen zijn nu

moederbord : 35
core :37
hd :26

maar het probleem is, zodra ik hem ga belasten, vliegt de moederbord omhoog met de temp, de processor blijft op goede temp.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-05 23:13
Hier zijn ook alle temps wat hoger dan normaal.. Heeft meer te maken met dat het hier ook gewoon 10 graden warmer is dan normaal vanwege het weer.

Overigens zijn de temperaturen die jij noemt wel heel hoog inderdaad. Hoe zit het met stof in je pc? Draaien alle fannetjes nog? Hoe is de airflow?

Verwijderd

Topicstarter
Zit nauwelijks stof in de pc, heb hem nog grondig gecontroleerd omdat hij te warm werd naar mijn idee.

alle fans draaien (2 stuks, 1 voeding, 1 mainbord)

meende dat de core vroeger rond de 20 hing, maarja.

met enige belasting flitst de core direct naar 48 graden - 51. (lichte belasting)
hd blijft mooi gelijk,
en het moederbord shiet direct naar de 70 graden, hoewel die als ik het programma minimaliseer terugzakt naar 31. TMPIN2 is dat, andere 2 sensoren op moederbord blijven ongeveer hangen.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 18:51
oke, 1: een AMD300+ computer???? Oke, wat is je moederbord, videokaart, chipset, geheugen. Hoe is je indeling in de kast, airflow, heb je je kabels weggewerkt? Hoe waren de temps eerst?
Is allemaal van invloed op wat een goede temperatuur is en wat niet.....

Dus ik mis hier nog wel wat info....
En daarnaast, hoe ga je de computer belasten, met wat? Kopieer aktie, of gebruik je een benchmark?

Er is zonder deze info niks zinnigs te zeggen over de al dan niet goede temperatuur.....

[ Voor 22% gewijzigd door R.E. op 01-06-2009 23:52 ]

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
er zit een gigabyte moeder bord in, socket 754 met max 4000mhz, zit nu 1536 mb geheugen in.

processor:amd athlon 64 fx 3000+

met videokaart onboard, en ati kaart. alleen ati is werkend. radeon 9250. moederbord heeft award bios v 2005
videokaart heeft trouwens 128mb ram.

indeling kast:

links hoek, voeding
onder voeding: moederbord
rechts hoek: dvd/speler/brander
rechts midden: cardreader
rechts onder: recht opstaand hd.

kabels zijn goed weg gewerkt, en de airflow is goed.

de temperatuur hing eerst rond de 23, later na een keer een goede schoonmaak had ik er te veel koelpasta op gedaan waardoor die te hoog werd. rond de 40. toen heb ik die verwijderd en nieuwe opgedaan.

vervolgens bleef de temperatuur rond de 20/25 granden hangen.

de belasting is uitgevoerd, door een lichte game. die voorheen goed draaide.
Pagina: 1