Mijn stekkerblok(ken) en ik - Cable management needed....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Vandaag ben ik weer even aan het spinnenwebben geweest maar ik krijg er maar geen stuctuur in. Zijn er ervaringsdeskundige die me kunnen vertellen hoe ik mn voedingen netjes kan plaatsen / opbossen / enz...

De huidige situatie:

- Een 6 voudig stekkerblok met adapters voor modem/router/enz
- Een 6 voudig stekkerblok met adapters aangesloten op bovenstaand
- Een 3 voudig stekkerblok met adapter van telefoon en tijdklok voor verlichting

- Een 6 voudig stekkerblok met adapters voor de verlichting en een stekker schakelaar

De fotos:

Afbeeldingslocatie: http://files.raqxs.nl/Stekkerblok/CIMG3753_small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://files.raqxs.nl/Stekkerblok/CIMG3754_small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://files.raqxs.nl/Stekkerblok/CIMG3755_small.JPG

Het plan:

Ik wil proberen om dit zooitje op te ruimen. Maar het lukt nog niet ik zoek eerst een oplossing voor al mn adapters omdat die dingen er altijd voor zorgen dat je niet alle gaten van de stekkerdoos kan gebruiken. Ik zoek dus een groot ruim opgezet stekkerblok. Een 2e stekkerblok is nodig voor alle verlichting die ik met een klik wil uit schakelen.

Als we eenmaal een stekkerblok gevonden hebben moeten we op zoek naar een goot waar alle bekabeling in past. Alles ligt nu los langs de muur onder de radiator door en onder een vloermatje zodat we onze nek niet breken. Maar ook dit kan beter... Ik kan alleen niet met een goot langs de muur omdat ik beide richtingen op langs een deur opening moet.

Een oplossing voor de aansluiting van de verlichting:

Afbeeldingslocatie: http://files.raqxs.nl/Stekkerblok/PC100A.jpg

Deze kan namelijk onder mn tv meubel liggen. Toch bereikbaar en niet in het zicht..

Inmiddels via de tips deze 2 ook nog gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://files.raqxs.nl/Stekkerblok/610732_LB_00_FB_EPS.jpg
Afbeeldingslocatie: http://files.raqxs.nl/Stekkerblok/620750_LB_00_FB_EPS.jpg

Waarschijnlijk kunnen de adapters dan wel naast elkaar!? Maar de 6 voudige is 46cm lang en de 12 voudige
is 95cm lang!

Iemand nog meer tips en ideen voor een goeie oplossing ?

[ Voor 10% gewijzigd door raymonvdm op 01-06-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 15:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

tering hee, gebruik je dat allemaal ? kun je echt niet een ding missen :P en verder heb ik zelf niet veel ideeën die je kunt gebruiken.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
BGB4rn schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:11:
tering hee, gebruik je dat allemaal ? kun je echt niet een ding missen :P en verder heb ik zelf niet veel ideeën die je kunt gebruiken.
Euhm ja ik gebruik eigenlijk alles wel..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137316

Bouw anders zelf eens stekkerdoos.. Is ook een optie en niet zo moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-06 23:37
Elektra goot geen idee met inbouw dozen?

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 15:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

raymonvdm schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:13:
[...]

Euhm ja ik gebruik eigenlijk alles wel..... :X
oeps, iets wat je misschien ook kunt doen is de stekkerbalken efficiënter vol steken, volgens mij is het zo dat als je een paar adapters er andersom in doet dat het dan beter past.

@ hierboven,

lijkt me juist nog rommeliger.

[ Voor 7% gewijzigd door BGB4rn op 01-06-2009 21:15 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-07 10:35
Minder apparaten aansluiten ;) De oplossing bij het oorzaak van het probleem zoeken, niet bij het probleem.

MVG, Frank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymonvdm
Wat is nu het voordeel van minder apparaten aansluiten ? Ik gebruik ze allemaal namelijk voor hun eigen functie. Deze plek is ook gelijk mn ISRA en Patchkast ineen.

Ik heb nergens de optie om het elders te plaatsen. Doe ik dit wel dan lopen de kabels op dezelfde manier maar in tegengestelde richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb ook 6 van die dozen liggen :P

ik gebruik van die "klik-aan klik-uit" dingen (3 merkee door elkaar) kun je alles gewoon verstoppen
http://www.klikaanklikuit.nl/

één stekkerdoos heeft dat zelfs ingebouwd
bij de praxis koop je een setje van 3 voor 15 euro.

PoE ? laat me raden je hebt een oude ap van werk gekaapt ?

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 01-06-2009 21:23 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:17
Ook lekker veilig zo, stekkerblok op stekkerblok :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeloeloe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:34
Je zou zoiets kunnen gebruiken:
http://www.conrad.be/goto.php?artikel=620750

Die heeft de stopcontacten wat verder uit elkaar liggen, wat je dus weer een stekkerdoos en wanorde scheelt

[ Voor 14% gewijzigd door Hoeloeloe op 01-06-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-07 18:04

BHQ

Kijk eens naar de grotere Belkin stekkerbakken. Die hebben de aansluitingen tegenover elkaar zitten en ook lompe adapters passen er zonder problemen in :)

Dit spul dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/belkin-6cd_superior-f9s620_350_ffffff_75.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door BHQ op 01-06-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De oplossingen lijken mij vrij simpel:

1) Gebruik de kortst mogelijke kabels.
2) Bind lange kabels in bundels.
3) Verspreid de contactdozen over meerdere locaties zodat je niet alle troep in hetzelfde hoekje hebt.

Afgezien daarvan kun je weinig doen zolang je zoveel adapters en kabels in zo'n kleine ruimte propt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
fish schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:20:
ik heb ook 6 van die dozen liggen :P

ik gebruik van die "klik-aan klik-uit" dingen (3 merkee door elkaar) kun je alles gewoon verstoppen
http://www.klikaanklikuit.nl/

één stekkerdoos heeft dat zelfs ingebouwd
bij de praxis koop je een setje van 3 voor 15 euro.

PoE ? laat me raden je hebt een oude ap van werk gekaapt ?
@PoE

Neen, Ik heb via MP een aironet PoE injector gekocht en die gebruik ik voor mn Voip Toestel.. Die klik aan klik uit is wel leuk maar dan ga ik liever voor X10 met mediacenter interface (6)

P.S. In mn koophuis komt een datacenter vloer, kan ik tenminsten alles kwijt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is het niet wat om adapters te combineren? Een adapter levert meestal toch te veel vermogen voor het apparaat dat erop aangesloten wordt, dus kun je er één voor twee apparaten gebruiken. Knip de kabels eraf en schroef ze in een kroonsteentje aan elkaar... Natuurlijk alleen bij dezelfde voltages :)

Ik ken het probleem verder wel, ik kom ook al zo aan de tien stekkers:
  • Laptop
  • TV
  • Xbox 360
  • Receiver
  • Externe harddisk
  • Switch
  • Access Point
  • Docking station voor m'n muis
  • Adapter van m'n telefoon
  • Downloadpc'tje
Behalve dat heb ik nog een stekkerblok met drie aansluitingen voor als er wat vrienden met hun laptops langskomen, en m'n batterijoplader... En dan heb ik nog maar net m'n tien vierkante meter grote studentenkamertje bekabeld :P

[ Voor 56% gewijzigd door CodeCaster op 01-06-2009 21:57 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Overigens heb ik niet alle stekkerblokken genoemd

Links in de kamer: (lampjes stekker blok)

- Lampje (ikea wit ding)
- Lampje (ikea dioder in de servieskast)
- Lampje ( bamboe takjes met kerstverlichting)

Allemaal afzonderlijk te schakelen of alles in een keer met het stekker blok. We gebruiken ze niet allemaal te gelijk, het is maar net waar we zin in hebben 8)

Midden in de kamer:

- Spotjes aan beide zeide van het tv meubel ( voeding van links en van rechts, van de lampjes stekkerblokken)

Stekker blok met:

- TV
- Mediacenter
- Download doos
- Xbox
- Reciever

Rechts in de kamer:

- Speedtouch 546 (ADSL modem)
- Speedtouch 780 (voip)
- 3 Com Gigabit Switch
- Mikrotik Routerboard RB192
- HP AP-420 accesspoint
- Cisco Aironet Injector
- Koltec Mini Guard (om die ettertjes van me aan deze kant van de schutting te houden)
- Digitale Fotolijstje
- Siemens Gigaset

En nog een 2e stekkerblok met lampjes

Een hoop stekker dus, maar vooral rechts is het een zootje. Links en in het midden heb ik bijna geen adapters dus dat past mooi in 2 stekkerdozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:07

Ibex

^^ met stom.

Wat ook kan helpen is het anders uitlijnen van apparaten die bijvoorbeelt ethernetkabels gebruiken, zodat ze met de stekkertjes naar elkaar zitten. Je kan dan 1m patchkabels inkorten tot mini-kabeltjes van 4 cm. Ook kan het dan helpen om alle stroomkabels de ene kant te laten oplopen, en ethernetkabels de andere kant.

Een dikke kabelgoot waar je overbodige kabel kan instoppen kan ook een en ander properder maken.

Afbeeldingslocatie: http://photobook.plesetsk.be/midi/200906022218498ce7310f224171acf85d8a44576699e7.jpg

Owja, en we zitten in EL. Als je bijvoorbeeld 10 adapterblokken hebt van 12 V en xx A, kan je misschien beter een degelijke(re) 12V kopen die een paar amperes aankan, waarop je netjes de nodige kabeltjes aansluit die je dan op hun buurt aan de verschillende apparaten koppelt.

[ Voor 18% gewijzigd door Ibex op 02-06-2009 22:23 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Daar waar het kan gebruik ik al op maat geknepen UTP. Het opnieuw indelen van de routerplank is wel een idee op zich. Gelijk een andere maat, er moet tenslotte nog meer op de muur (POE adapter)

Ik heb dat 19" geval in iedergeval besteld voor de verlichting. Eens kijken wat dat doet met de kabel bossen.

Misschien is een 2e gbit switch ook nog een idee, die kan dan in de slaapkamer voor de pc en printers (2 kamer apartement)

[ Voor 17% gewijzigd door raymonvdm op 02-06-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 21:08
Ibex schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:19:
Owja, en we zitten in EL. Als je bijvoorbeeld 10 adapterblokken hebt van 12 V en xx A, kan je misschien beter een degelijke(re) 12V kopen die een paar amperes aankan, waarop je netjes de nodige kabeltjes aansluit die je dan op hun buurt aan de verschillende apparaten koppelt.
Daarom ben ik dus ook voorstander van één laagspanningsnet in nieuwbouwhuizen en een standaard voor alle apparatuur die hierop aangesloten moet worden (bijv. allemaal 12 volt, etc).

maarja, ik droom maar rustig verder :z

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10
CodeCaster schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:52:
Is het niet wat om adapters te combineren? Een adapter levert meestal toch te veel vermogen voor het apparaat dat erop aangesloten wordt, dus kun je er één voor twee apparaten gebruiken. Knip de kabels eraf en schroef ze in een kroonsteentje aan elkaar... Natuurlijk alleen bij dezelfde voltages :)
Dan is het maar de vraag of zo'n adapter dat trekt.
Ik had zelf altijd een switch die op 12V werkte. Toen ik een casemod ging bouwen met daarin een embedded bordje en een 65W voeding voor mijn router heb ik de switch ook meteen in dat kistje geintegreerd. Molex zat er zomaar opgesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kabelgoot (klein) waar je gewoon 1.5mm2 of zelfs 2.5mm2 afhankelijk van het aantal toestellen en het vermogen van de toestellen (1.5mm2 kan makkelijk 10A aan) Daar zelf connectors op solderen en aan de ene kant één (zoals hoger al beschreven) 12V xA adapter en op elke aftakking een kort stukje kabel naar het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 21:08
kluyze schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:53:
Kabelgoot (klein) waar je gewoon 1.5mm2 of zelfs 2.5mm2 afhankelijk van het aantal toestellen en het vermogen van de toestellen (1.5mm2 kan makkelijk 10A aan) Daar zelf connectors op solderden en aan de ene kant één (zoals hoger al beschreven) 12V xA adapter en op elke aftakking een kort stukje kabel naar het apparaat.
En op het moment dat het apparaat stuk gaat je garantie kwijt bent omdat je het product (of in dit geval de adapter) niet meer in originele staat hebt om op te sturen ('Worst Case' scenario 8))

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zeg toch niet dat je de originele adapter moet gebruiken. Je koopt een universele adapter, of je bouwt zelf ene die genoeg vermogen kan leveren. En de kabels/plugs die koop je ook gewoon bij de elektronica boer om de hoek.

Edit; Ook handig is dan misschien meerdere spanningen in de goot, 12V, 9V en 5V bv dan kan je de meeste apparaten wel van de juiste prik voorzien.

[ Voor 25% gewijzigd door kluyze op 04-06-2009 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Voorlopig heb ik gisteren mn 8 voudige schakeldoos aangesloten. Alle verlichting dingetjes worden daar nu aangehangen.

Nu nog even stekkerblokken bestellen. Ik ga niet in adapters knippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

raymonvdm schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:41:
[...]

P.S. In mn koophuis komt een datacenter vloer, kan ik tenminsten alles kwijt :-)
Zoals ik het hier in huis heb staat de modem/router/server in de stoppenkast, zodat er overal in huis gestreamed kan worden. Server word op afstand bediend. In de slaapkamers en woonkmaer video/audio streamers draadloos in verbinding met de server.

Veel kabelgoten in de muur gefreesd bij de TV en op diverse lichtplekken waar geen stroom ligt, allemaal bedienbaar met Jung spullen op afstandsbediening. Verder gerbuik gemaakt van hoge plinten om kabels in weg te werken en rekening gehouden met de meubels, zodat een enkele stekkerblok onder de TV kast toereikend is om achterop of er onder in te schroeven zodat je niets ziet.

En als je extra electriciteits punten nodig hebt, gelijk in de muur laten frezen, heb ik in de keuken gedaan waar het allemaal minimalistisch was. Dat is het grote voordeel als je in een gestripte woning komt, goed bedenken hoe je alles wil inrichten en/of gaat gebruiken en dan even de beton frees boorder langs laten komen. buizen/kabelgoten in de muur netjes wegwerken, daarna weer netjes dichtsmeren en voila, je ziet in je hele huis geen draad of stekker meer zitten :)

Dus dat datacenter vloer begrijp ik niet helemaal, je hebt tegenwoordig voldoende aan 1 server met uitbreidings mogelijkheden, er hoeft alleen maar data geswapped te worden dus je hebt ook geen zware cpu nodig om alles in huis op meerdere plekken te streamen/opslaan, zolang het maar een gigabit netwerkje heeft

Postcode 1111, je mag gerust een keer een bakkie komen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is bij mij ook zo'n zootje, zowel achter mijn tv als achter mijn computer. Ik gooi het gewoon ergens achter dat het uit het zicht ligt, ik zou niet weten hoe je het netter moet krijgen (tie wraps zullen wel iets helpen, maar dan is het nog steeds een zooi kabels). Kijken of je alles echt nodig hebt is denk ik de oplossing (ja, je denkt dat je alles echt nodig hebt, maar wanneer heb je het allemaal voor het laatst gebruikt ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:08

mace

Sapere Aude

Met gaatjesbord en tie-wraps kom je al een heel eind. :)

Afbeeldingslocatie: http://hackadaycom.files.wordpress.com/2008/05/desk-hacking1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Dit is trouwens ook wel grappig om tussen je lichtnet en je PC te hebben:
http://www.hardware.info/...BackUPS_ES_700VA_BE700GR/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
mace schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:43:
Met gaatjesbord en tie-wraps kom je al een heel eind. :)

[afbeelding]
Hmm dat lijkt op mijn bord. Alleen ik draai er schroefjes in om alles op te hangen. Nu nog een goed passend stekkerblok en alles is al veel netter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
siknu schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:47:
Dit is trouwens ook wel grappig om tussen je lichtnet en je PC te hebben:
http://www.hardware.info/...BackUPS_ES_700VA_BE700GR/
Het rendament van een ups valt nogal tegen geloof ik. Verder is het wel een leuk idee dat ze tegenwoordig in een stekkerdoos zijn verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:49

krvabo

MATERIALISE!

Hoyden schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:21:
Ook lekker veilig zo, stekkerblok op stekkerblok :o
Stekkerblok op stekkerblok is an sich niets mis mee. Het ligt helemaal aan het vermogen wat je er doortrekt.
Ik heb hier ook 2 pc's, 2 monitoren, een versterker en een switch en AP op 1 contact zitten. Soms ook nog een elektrische verwarming, een ps2 en een klein tvtje. Zolang er verder weinig/niets op de groep zit kan dat geen kwaad.

Waar je echter wél voor moet oppassen zijn opgerolde kabels of kabels die om elkaar heen twisten. Als je veel vermogen trekt door een kabel wordt die warm, als je dat op een opgerolde kabel doet.. vlam + knetter + weg stroom.
Mythbusters hebben er ooit een segment over gedaan, maar kan het zo snel niet vinden op youtube.
Een opgerolde kabel is veel gevaarlijker dan veel contactdozen.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

Raymond,

Ik heb de oplossing!!!
Ik ga gewoon op je aanbod van laatst in en koop die 1.75m, 60Kg blondine van je!

Dan hoef je je niet meer druk te maken om de kabelmeuk, kun je het gewoon met pc spul volbouwen! Deal?

Of je neemt gewoon een fatsoenlijk stuk k40 en monteert er wat dozen op...maar ja, dat had ik je al voorgesteld!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karst70
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-02 14:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_6PTkKwIk3C85RE5x1jVx4oMew=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dcbYOcDyfkZ0AGh360AiHGL3.jpg?f=user_large

Waar kan ik deze kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Die is van Ehmann, je kunt ze bij Conrad, Amazon en nog wel wat winkels krijgen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karst70
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-02 14:33
FirePuma142 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:34:
[...]

Die is van Ehmann, je kunt ze bij Conrad, Amazon en nog wel wat winkels krijgen.
Dankjewel man, onderweg naar mijn voordeur…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 18:25
ik werk zelf graag met opbouwdozen en opbouwschakelaars. Voordeel is dat je de stekkerdozen ver weg kan inbouwen en de knoppen ergens anders uit het zicht kunt plaatsen.

https://www.gamma.nl/asso...uw-4-voudig-wit/p/B460432
https://www.gamma.nl/asso...tact-opbouw-wit/p/B460433
https://www.gamma.nl/asso...laar-opbouw-wit/p/B460425

edit> voor lichte gebruikersgroepen (max 2A = ~500W) is deze ook leuk
https://www.gamma.nl/asso...-drukschakelaar/p/B456251

en omdat je ze inwendig kan doorlussen (dus zonder stekker) scheelt dat al snel 3 stekkers

[ Voor 22% gewijzigd door Rrob op 13-07-2021 12:07 ]

Pagina: 1