Toon posts:

Upgrade 100->133MHz RAM nuttig?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vorig jaar heb ik een Duron 650 Mhz met een MSI K7T plankje gekocht (had daarvoor een Celeron 333 Mhz). Ik heb mijn 64 Mb 100 MHz RAM overgezet en op advies van de leverancier Informatique er nog 64 Mb 100 MHz bijgekocht.
Dit draait prima maar overklokken heeft geen zin, omdat de PC al bij 105 (MHz ?) compleet plat gaat, maar dit terzijde.

Ik vraag me nu af of het met die lage geheugen prijzen :9~ nuttig is om het 100 MHz
RAM te vervangen door 133 MHz RAM. Zet dit zoden aan de dijk? :P

Verwijderd

Je zou hem wel wat hoger kunnen clocken,maar ik heb absoltuut geen ervaring met een Celeron ,je kan beter effe wachten totdat er een echte Celeron freak langs komt >:)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
zou goed kunnen, als het geheugen de bottleneck is...

je zou kunnen proberen er 1 reepje uit te halen en kijken offie verder komt en dan ander reepje proberen.

is sterk dat ze allebei precies niet verder komen dan 105mhz. als je met eentje verder komt weet je zeker dat dat de bottleneck is.

*update* uhm HaRdGaMeRs hij heeft een duron hier hoor |:(

Verwijderd

Topicstarter
OOPS!
Was ik maar niet begonnen over het overklokken of de Celeron. :'(
Sorry.

De vraag is:
Heeft het nut om bij een Duron 650 MHz de
RAM van 100 MHz naar 133 MHz te upgraden?

Verwijderd

NEE,dit heeft geen zin! Omdat de je processor maar met 100Mhz sdram overweg kan.
Maar als je wil overklokken,kan een hoge kloksnelheid wel te goede komen en als je later wil Upgraden naar een T-bird met 133Mhz (2x) Sdram in combie met een aan moederbord heeft wel zin.Maar het valt nog te bezien hoelang het duurt dat DDR-ram volledig zijn in trede doet en sdram nog de prullenbak verwijst.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja

Want PC 133 kan je op cas 2 laten lopen (als je je fsb op 100mhz houd tenminste)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Ehhhhh, wat is cas2 :?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:11

heuveltje

KoelkastFilosoof

nee niet echt
als je nu al op 105 MHZ zit zal het niet meer zo ver oplopen, met 110 MHZ hebben de meest kt133 mobo's het wel gehad :(

dan ben je dus fl 125 kwijt voor in het beste geval 30MHZ verbetering

ik denk dat als je er gewoon 133 mhz bijzet je een beter resultaat krijgt

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

staat een mooie beschrijving van op www.hardwareinfo.net
en die chipcet van je mobo kan eem hogere fsb niet aan, dat is algemeen bekend bij de VIAchipset (laatst wel een verbeterde variant van ge komen...)

Verwijderd

Waarom ga je niet multiplier-overclocken?

Verwijderd

Nuttig, ik denk het niet.

Heb mijn 196mb PC100@116 vervangen door 256 PC133@150 at cas2 loopt stabiel trouwens, ben in 3Dmark van 5388 naar 5497 gegaan. De memory bench in Sandra is wel flink toegenomen.

En het scheelt ook geen }:O helaas :'(
Pagina: 1