Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] NTLDR ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-11 13:46
Ik weet het, waarschijnlijk heb je deze topictitel al een keer of 20 voorbij zien komen, en ja, ik heb de vorige al doorgelezen. Ik zit echter nog met een ander probleem. Het probleem is bij een laptop, waarvan de CD/DVD speler kapot is. Ik heb wel een Windows XP CD, maar de CD speler van de laptop is kapot, dus ik kan er niks mee. In principe hoeft Windows niet eens op de laptop; ik wil alleen bij de bestanden kunnen, en deze eraf halen en op een externe schijf zetten (welke ik al in bezit heb), dus ik hoef echt alleen maar bij de bestanden te komen. Ik zie hier een paar mogelijkheden toe:

-Harde schijf uit de laptop halen, aansluiten op een andere PC, en bestanden eraf halen (is dit aan te raden?)
-CD speler repareren, maar ik zou niet weten hoe
-CD speler eruit halen, en een nieuwe erin doen, maar weet niet of dit verstandig is bij laptops, en het kost weer geld
-Op de een of andere manier de laptop USB bootable maken (USB boot staat niet bij bootmenu), ook hier zou ik niet weten hoe het moet
-Een network boot opzetten, maar heb hier geen ervaring mee, heb gegoogled maar kon niet echt duidelijke en simpele how-to's vinden voor mijn probleem, en ik weet niet eens of ik dan wel bij de bestanden kan

Als iemand mij kan vertellen hoe ik dit het beste kan oplossen, erg graag. :)

Dank!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
een usb stick bootable maken is simpeler dan je denkt. Dat het nog niet in je bootmenu staat, komt waarschijnlijk omdat je er nog niet zo'n ding in hebt hangen. Die optie kwam bij mij ook pas toen ik m er in had.
Hier download je Ubuntu (voor netbooks, maar werkt ook op normale pc's) http://www.ubuntu.com/getubuntu/download-netbook
Hier download je het programma dat Ubuntu op een stick zet: https://launchpad.net/win32-image-writer/+download

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
B.A.L. schreef op maandag 01 juni 2009 @ 19:56:
Ik weet het, waarschijnlijk heb je deze topictitel al een keer of 20 voorbij zien komen, en ja, ik heb de vorige al doorgelezen. Ik zit echter nog met een ander probleem. Het probleem is bij een laptop, waarvan de CD/DVD speler kapot is. Ik heb wel een Windows XP CD, maar de CD speler van de laptop is kapot, dus ik kan er niks mee. In principe hoeft Windows niet eens op de laptop; ik wil alleen bij de bestanden kunnen, en deze eraf halen en op een externe schijf zetten (welke ik al in bezit heb), dus ik hoef echt alleen maar bij de bestanden te komen. Ik zie hier een paar mogelijkheden toe:

-Harde schijf uit de laptop halen, aansluiten op een andere PC, en bestanden eraf halen (is dit aan te raden?)
Je hebt ook U-drives waarmee je via usb stick disken aan andere pc kunt koppelen.
Kijk maar eens hier naar AC Ryan UDrive

Op roep de garantie van je laptop in.

Network booten, Kan met RIS of met WDS in 2008. Windows 7 kun je ook vanaf USB stick installeren, je zou dat eens kunnen proberen. Niet tijdens de installatie je partities formatteren anders ben je alsnog alles kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 01-06-2009 23:53 ]

• B.A.L.
Thx voor de tips!

Heb een beetje met bootable USB's zitten kloten maar het wil nog niet helemaal lukken, maar ook met USB stick erin geeft de laptop geen USb boot weer, dus het lijkt erop dat dat gewoon niet gaat werken. Heb al geprobeerd om de harde schijf ergens anders op aan te sluiten, maar in mijn laptop kan niet want die heeft SATA, en op een oude PC kan niet want om de 1 of andere reden wil die IDE laptop schijf maar niet goed passen op die IDE band. Nu maar zoeken naar een oude laptop met IDE, tenzij iemand anders nog tips heeft.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
pricewatch: Merkloos 2.5" naar 3.5" IDE converter

Kost niet veel en dan kan je gewoon je laptop hd aansluiten op je pc.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Niet elke BIOS ondersteunt helaas USB boot, zeker als het een PC is die nog met XP geleverd werd, en van vóór 2006 is, is dat vaak het geval.

Ik weet niet hoe belangrijk het is, maar slim laptop optical drives zijn ook los te verkrijgen.

• B.A.L.
The Dolf schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 02:53:
pricewatch: Merkloos 2.5" naar 3.5" IDE converter

Kost niet veel en dan kan je gewoon je laptop hd aansluiten op je pc.
Ah, vandaar dat het niet lukte. Dat is wel handig! Ik ga daar eens naar kijken, thx! :)

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Pagina: 1