Ik heb sinds 3 maanden ongeveer een nieuwe laptop, ik heb er XP 64-bit met SP2 op staan. Nu wordt hij ineens onnodig traag. Bijvoorbeeld filmpjes kijken op YouTube gaat vrij schokkerig. Op fullscreen is het nog erger. Verder heb ik geen gekke programma's openstaan. Ik gebruik Firefox en als ik een YouTube filmpje afspeel neemt hij ongeveer 40 cpu in beslag (ik weet niet of dit normaal is).
Verder gaat het openen van programma's en het wisselen tussen vensters traag. Als ik de computer in slaapstand zet en daarna weer opstart, wordt hij pas echt traag. Hij is ook echt traag als ik hem van de stroom afhaal. Geen idee hoe dat komt maar je het nergens instellen.
Wat ik verder op de achtergrond aan heb staan:
Eset Smart security 4
MSN Messenger 8.5
Advanced Systemcare 3
Objectdock
Verder draaien er geen gekke programma's op de achtergrond die veel cpu in beslag nemen.
Ik heb een vermoeden dat het iets met de drivers is. Als ik bij Advanced Systemcare de driverupdate doe, zegt hij dat ik "Intel INF Update Utility" moet updaten. Dat heb ik gedaan, maar hij blijft er staan als ik de update check doe. Bij de laptop heb ik een cd met drivers gekregen, en de videodriver deed het niet meen ik. Deze heb ik toen van de Nvidia site gedownload, maar het was een beta versie.
De laptop die ik gebruik is 15C27 Gaming van BTO (bto.eu)
Verder gaat het openen van programma's en het wisselen tussen vensters traag. Als ik de computer in slaapstand zet en daarna weer opstart, wordt hij pas echt traag. Hij is ook echt traag als ik hem van de stroom afhaal. Geen idee hoe dat komt maar je het nergens instellen.
Wat ik verder op de achtergrond aan heb staan:
Eset Smart security 4
MSN Messenger 8.5
Advanced Systemcare 3
Objectdock
Verder draaien er geen gekke programma's op de achtergrond die veel cpu in beslag nemen.
Ik heb een vermoeden dat het iets met de drivers is. Als ik bij Advanced Systemcare de driverupdate doe, zegt hij dat ik "Intel INF Update Utility" moet updaten. Dat heb ik gedaan, maar hij blijft er staan als ik de update check doe. Bij de laptop heb ik een cd met drivers gekregen, en de videodriver deed het niet meen ik. Deze heb ik toen van de Nvidia site gedownload, maar het was een beta versie.
De laptop die ik gebruik is 15C27 Gaming van BTO (bto.eu)
Iemand een idee waar het aan kan liggen?15,4 inch WSXGA+ Glare TFT (1680x1050)
NVIDIA 9600M GT 512 Mb, DirectX 10
Intel® Core™2 Duo T9500 2.60GHz - 6 Mb Cache (35 Watt)
Intel® Cantiga PM45 1066MHz FSB + ICH9M
2Gb DDR2-800MHz (slot 1)
2Gb DDR2-800MHz (slot 2)
320GB 7200 rpm (16Mb cache)
8x DVD+/-RW Dual Layer + DVD-RAM
Intel® WiFi Link 5100 Series , AGN , 300Mbps