[vista] PC start niet meer op naar crash sluimerstand

Pagina: 1
Acties:

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03:14

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik had gister avond mijn pc in sluimerstand gezet, zodat deze automatisch opstart via Citrus Alarm Clock om mij te wekken. Lui als ik ben had ik de wekker vanmorgen uitgezet en de pc weer in sluimerstand gezet. Toen ik weer in bed lag merkte ik dat de pc bleef draaien met het beeld op zwart.

Toen ik echt opstond om te kijken wat er nou was. kon ik de pc niet opstarten of afsluiten. naar een harde reset via de power knop van de kast wil de pc niets meer doen.

Ik ga er van uit de de pc een hibern.sys(of hoe het ook heet) heeft proberen aan te maken maar dit is mislukt. hierdoor is er waarschijnlijk een corrupte slaapstand ontstaan waaruit de pc dus niet kan ontwaken.

CMOS reset heeft niet geholpen.
2 uur stroom eraf ook niet.

Wat er nu steeds gebeurd is dat de fans gaan draaien en alles lijkt te posten. maar ik krijg geen beeld etc.

het topic van drfruit [Vista] Keert niet terug uit standby/slaapstand heeft mij ook niet verder geholpen.

Heeft iemand een idee hoe ik het kan oplossen.
Ik heb de pc namelijk nodig voor school.(virtual pc etc werkt niet echt op een p3).

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Verwijderd

Heb je SP2 erop staan? Wellicht dat dat helpt...

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-05 11:20
Geen beeld = geen POST (tenzij je videokaart het heeft begeven).

Verder:
een corrupte slaapstand ontstaan waaruit de pc dus niet kan ontwaken.
. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Voor zover ik weet wordt je RAM gedumpt naar je pc en weggeschreven als bestand. Dit wordt weer in het RAM gezet als de pc weer aangezet wordt.
Of je sessie wordt bewaard in je RAM geheugen en zodra je stekker eruit trekt is dat RAM geheugen weer leeg en zou je PC dus weer gewoon op moeten starten (met de melding dat je pc niet goed is afgesloten).

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
@grizzlybeer

er staat SP1 op en SP2 installeren is moeilijk als de pc niet meer opstart.

@Sigma2k8

2 uur de stroom van de pc zou het RAM moet legen maar dat heeft dus niet gewerkt.

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-05 11:20
QinX schreef op maandag 01 juni 2009 @ 19:05:
@Sigma2k8

2 uur de stroom van de pc zou het RAM moet legen maar dat heeft dus niet gewerkt.
1 seconde van de stroom zou je RAM moeten legen. Ik ben het dan ook niet eens met je constatering dat je PC niet meer uit slaapstand wil ontwaken maar ik denk dat er iets defect is.

Koppel je harddisk maar eens af en doe eens een kale boot. Als mijn inschatting juist is dan zal hij dan ook niet POST'en.

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Topicstarter
Boot schijf loskoppelen geeft hetzelfde problemen, dus totaal geen reactie.

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 20:14

MVG, Frank

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen beeld bij een normale bootup = hardware dus geen Windows.

>> PMG

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1