Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben op dit moment ongeveer 3 weken in het bezit van een MSI EX620 laptop met Windows Vista - Home Premium. Een heel fijn apparaat, alleen nu is het al meerdere malen voor gekomen dat als ik normaal af sluit en bepaalde tijd daarna weer op wil starten dat ik de melding "Windows Update configureren: Fase 3 van 3, 0%" krijg. Hier wacht ik dus op tot de 100% bereikt is, aangezien ik denk dat de updates geconfigureerd moeten worden. Nu is het echter zo dat nadat dit is gebeurd en de laptop geheel opgestart is, dat ik verschillende dingen helemaal niet meer kan doen.
  • Geen eigenschappen van het beeldscherm kan benaderen;
  • Geen Windows Update meer kan uitvoeren;
  • Geen eigenschappen van Deze Computer kan benaderen;
  • Geen iconen kan sorteren (het vervolgmenu is niet zichtbaar);
Een systeemherstel is geen optie, dit heb ik al meerdere malen geprobeerd, omdat deze problemen dan wederom zullen terugkeren.

Mijn vraag is dus: Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even SP2 handmatig downloaden? Wellicht dat het dan allemaal weer als een zonnetje draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 18:13:
Even SP2 handmatig downloaden? Wellicht dat het dan allemaal weer als een zonnetje draait...
Ik heb alle updates gedownload tot nu toe. Geen idee of ik momenteel SP2 heb geinstalleerd, waar zou ik dat (ondanks mijn ristricties) ergens kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 18:13:
Tot op heden kan ik alleen maar een EN-versie vinden terwijl ik een NL-versie van Windows Vista Home Premium heb. Zou het daarmee echt opgelost moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie configuratiescherm -> systeem.

Anders even hier downloaden:

nieuws: Microsoft publiceert SP2 voor Vista en Windows Server 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Service Pack 2 NL is tot op heden nog spoorloos.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepeneesje
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-05 23:33
Eddy, heb je al een "schone"/niet meegeleverde versie van Windows Vista geprobeerd te installeren?

[ Voor 4% gewijzigd door poepeneesje op 01-06-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
poepeneesje schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:28:
Eddy, heb je al een "schone"/niet meegeleverde versie van Windows Vista geprobeerd te installeren?
Hee Huy.. nee, niet geprobeerd. Alleen de meegeleverde versie. Dit zou toch ook gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepeneesje
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-05 23:33
Meestal wel ja, probeer gewoon ergens een niet meegeleverde versie te lenen/downloaden en installeer deze met je Windows Vista Home sleutel. Zou gewoon moeten werken, wellicht dat het aan de meegeleverde versie van Windows ligt, als dat ook niet werkt kan het zijn dat er drivers/software geüpdatet worden waarmee jou laptop vaag gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
poepeneesje schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:17:
Meestal wel ja, probeer gewoon ergens een niet meegeleverde versie te lenen/downloaden en installeer deze met je Windows Vista Home sleutel. Zou gewoon moeten werken, wellicht dat het aan de meegeleverde versie van Windows ligt, als dat ook niet werkt kan het zijn dat er drivers/software geüpdatet worden waarmee jou laptop vaag gaat doen.
Het zou toch gekkewerk zijn als ik de bijgeleverde platformsoftware niet fatsoenlijk kan laten draaien? Morgen ga ik even bellen naar de leverancier, kijken wat hun zeggen.

Ondertussen.... graag meer info als je iets weet!! Ik probeer zsm te reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Move naar Windows Clients

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

Ben je hier nog verder mee gekomen ? Heb hetzelfde probleem, maar dan met een MSI GX620

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Weet je wat ik (in beide gevallen) niet terug zie komen?

Wat jullie hebben gedaan om te kijken welke update het probleem veroorzaakt
Stel je WU in zodat je zelf moet aangeven wat er geinstalleerd moet worden en probeer stuk voor stuk de updates te installeren?
Het kan zo zijn dat er één met een specifieke driver op je laptop een conflict op levert?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

alt-92 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:23:
Stel je WU in zodat je zelf moet aangeven wat er geinstalleerd moet worden en probeer stuk voor stuk de updates te installeren?
TS:
Geen Windows Update meer kan uitvoeren;
?

Maar er zal inderdaad vast ergens gelogd worden (eventlog?? -> "uitvoeren -> "eventvwr") ) welke update het over gaat.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

Uiteindelijk Office updates geinstalleerd en alles opgelost! :)

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, Ik ben sinds een week of 6 in bezit van een EX 630 en heb het zelfde probleem gehad dat er na windows update een aantal schermen niet meer waren te benaderen,ook tot wel 5x toe de fabrieks recovery uitgevoerd en gerecoverd met de gebrande recover dvd's, ik denk dus ook dat MSI problemen heeft met de bijgeleverde platformsoftware , ik heb de c schijf geformateerd en schone setup uitgevoerd met een Vista home premium dvd,alle drivers opnieuw geinstalleerd met de bijgeleverde cd en het probleem is geheel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:57:
....ook tot wel 5x toe de fabrieks recovery uitgevoerd en ....
Wellicht had je het probleem kunnen vinden ipv een reinstall te doen. wel effe je betst doen .

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1