[Vmware 6.5] creëren van een VM van een harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik heb een pc waarvan het moederbord het heeft begeven, en het is te oud om een nieuw te kopen. Ik kan de bestanden wel allemaal van de schijf halen.
Maar is het ook mogelijk om deze volledige schijf om te zetten naar een virtual machine?
Ik heb de harde schijf aangesloten via USB maar vind nergens direct een optie om dit te doen.
(anders ben ik namelijk ook al mijn outlook email adressen en dergelijke kwijt.)

Dank bij voorbaat.

Verwijderd

duarf schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:48:
Ik heb een pc waarvan het moederbord het heeft begeven, en het is te oud om een nieuw te kopen. Ik kan de bestanden wel allemaal van de schijf halen.
Maar is het ook mogelijk om deze volledige schijf om te zetten naar een virtual machine?
Daarvoor heb je een aparte tool van VMWare volgens mij (VMotion?)

Edit: P2V denk ik...:

http://www.vmware.com/sup...oc/p2v_intro.html#1021173
Ik heb de harde schijf aangesloten via USB maar vind nergens direct een optie om dit te doen.
(anders ben ik namelijk ook al mijn outlook email adressen en dergelijke kwijt.)
Outlook email adressen en dergelijke is gewoon een bestand, staat ergens onder D&S/jou account. Kan je toch gewoon van de schijf afhalen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2009 16:57 ]

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:31
Outlook email adressen en dergelijke is gewoon een bestand, staat ergens onder D&S/jou account. Kan je toch gewoon van de schijf afhalen?
klopt inderdaad
xp of vista dan geef ik je de juiste locatie

• duarf
xp,

die p2v is sptijig genoeg niet zo te downloaden als trial, anders was dit de ideale oplossing om zeker te zijn dat ik niets vergeet.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
http://www.vmware.com/products/converter/

VMware Converter - Free! Doet ook P2V :)

We are shaping the future

• Ghostface9000
Berichten back-up:
C:\ Documents and Settings \ USER NAME \ Local Settings \ Application Data \ Identities \ {HEEL LANG NUMMER TUSSEN ACCOLADES} \ Microsoft \ Outlook Express
Hier staan alle mappen als inkomend, verzonden, verwijderd postvak in.
Let op of de datum recent is.
Maak van het hele nummer een back-up

Adressen back-up:

C:\Documents and Settings\USER NAME\Application Data\Microsoft\Address Book
Hierin staan 1 of 2 bestanden, vaak met je geregistreerde naam, en extensie .wab
van deze hele map adresbook een back-up maken.

Als je outlook express nu wilt repareren omdat er fouten inzitten, kun je met een gerust hart dat lange nummer deleten. Ook kun je de wab bestanden deleten.
Ook kun je je account gegevens verwijderen, NADAT JE ALLE GEGEVENS HEBT OVERGESCHREVEN.
Let op dat je dat NIET in je back-up map doet !!!
Wanneer hierna outlook express wordt geopend, lijkt het net of het zojuist is geïnstalleerd. De welkomst mail van microsoft staat er weer. Deze kun je deleten.

Als Windows / outlook express weer draait,
kopieer je de folder met de back-up van je mails op zijn originele plaats terug.
LET OP: klik rechts op de folder nadat je hem weer op schijf hebt gezet, klik eigenschappen en haal "alleen lezen" eraf!
Ook op submappen als daarom gevraagd wordt.
Dit gebeurd soms na kopiëren van de mappen.
Doe je dit niet, dan is je back-up nog niet bruikbaar.

Mails importeren:
Ga in outlook express naar bestand / importeren.
Selecteer berichten.
Selecteer O.E. 6 ( of 5)
Klik op “hoofd-identiteit” (of de naam van de identiteit)
Klik volgende, en vervolgens “bladeren”.
Klik de juiste folder aan, waar je back-up (lang nummer enzo) in staat.
Volgende en ok. Je emails worden geïmporteerd.

Adressen importeren:
Ga in outlook express naar bestand / importeren.
Selecteer Adressenboek.
Blader nu naar de locatie waar je back-up staat.
Selecteer je (username).wab bestand.
Klik openen, en je adresboek wordt geïmporteerd.

hopelijk ben je hier iets mee good luck

• duarf
Ben hem nu aan het downloaden, maar ik heb schrik dat hij niet meer gaat kunnen dan workstation 6.5. Hiermee kan ik wel een virtual machine maken van mijn huidige pc, maar niet een apparte harde schijf.

Alvast bedankt voor de hulp. Ik zal laten weten hoe de convertor afloopt.

• Ghostface9000
waarom zo'n moeite doen ? of wil je nog andere dingen redden dan je emails en adressen

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:28

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Wat Ghostface9000 zegt als je de hardschijf gewoon nog kan benaderen in een andere pc kan alles gewoon ge-importeert worden.

Waarom zou je dan je oude pc in Vmware willen draaien?

Si vis pacem, para bellum

• Alex)
Je kunt met VMware Workstation toch een VM aanmaken, en de VM-HDD aan een physical disk toewijzen? Daar staat me iets van bij...

• duarf
Ghostface9000 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:16:
waarom zo'n moeite doen ? of wil je nog andere dingen redden dan je emails en adressen
Ik wil inderdaad ook andere dingen redden, want het duurt altijd even voor je door hebt wat je kwijt bent. En als ik hem als virtual machine heb dan raak ik zeker niks kwijt en is alles snel opgezocht.

• duarf
Alex) schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:21:
Je kunt met VMware Workstation toch een VM aanmaken, en de VM-HDD aan een physical disk toewijzen? Daar staat me iets van bij...
Ik had dat ook al gezien, maar heb schrik dat dan mishien heel de schijf werd leeggemaakt voor een nieuwe (lege) vm omgeving te maken.

(excuses voor dubbelpost)

[ Voor 5% gewijzigd door duarf op 01-06-2009 17:26 ]

• Alex)
Wat je kunt proberen is eerst een nieuwe lege VM maken, en daar die HDD dan later aan toevoegen.

Verwijderd

Hij heeft het over Outlook he ;)

Verwijderd

duarf schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:21:
Ik wil inderdaad ook andere dingen redden, want het duurt altijd even voor je door hebt wat je kwijt bent. En als ik hem als virtual machine heb dan raak ik zeker niks kwijt en is alles snel opgezocht.
Ik zou gewoon de schijf in een andere PC hangen en de directories door gaan spitten (en daarna deleten). Er zijn maar 3 belangrijke dirs:

- D&S
- PF
- win

De laatste zal niets persoonlijks in staan. In Program files staat nog wel eens wat (IM adressen bijv.), maar het meeste staat in D&S.

• duarf
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 18:08:
[...]

Ik zou gewoon de schijf in een andere PC hangen en de directories door gaan spitten (en daarna deleten). Er zijn maar 3 belangrijke dirs:

- D&S
- PF
- win

De laatste zal niets persoonlijks in staan. In Program files staat nog wel eens wat (IM adressen bijv.), maar het meeste staat in D&S.
Dat begrijp ik wel, heb ondertussen al van heel de schijf een backup gemaakt. Maar het zou gewoon handig zijn dat als ik iets wou zoeken op mijn "oude" pc, ik deze gewoon vlot kon opstarten snel klikken waar het stond in het programma. (Bijvoorbeeld het programma van de ledenlijst van de chiro, daar heb ik geen idee van waar dat dit alles opslaat.)
Ik heb ondertussen mijn harde schijf als HDD toegevoegd in een virtuele machine, maar dan kan ik nog niet booten, want tijdens het booten krijg ik een bleuscreen met de 0x0000007B fout. Na deze opgezocht te hebben bleek dit vooral te liggen aan het probleem dat vmware alleen scsi driver kan instaleren. Ma na alls te veranderen krijg ik nog steen een blue screen met dezelfde fout.

Iemand een idee?
Pagina: 1