"Slechte" ontvangst Belkin router

Pagina: 1
Acties:

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:43

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Hoi alleen al een tijdje (ruim een jaar) maakt ik gebruik van een Belkin N1 Wirelss Modem/Router (F5D8631-4).
Al vanaf het begin het ik het idee dat de ontvangst van deze router zeer slecht is. Eerst had ik de modem in de meterkast geplaatst direct naast het IsRa punt, maar helaas boven amper tot geen bereik. Dus nu maar de modem/router boven aangesloten direct op de telefoonaansluiting. Niet ideaal (van IsRa naar dat aansluitpunt is ongeveer 3 meter) maar het kon niet anders.

We hebben maar een erg kleine bovenwoning met beneden de meterkast en dan de trap naar boven naar de rest van de woning. Het is dus niet zo dat alles meters overbrugt moet worden.

Volgens Belkin moet een verbinding tot 300Mps mogelijk zijn, maar ik zit eerder op 150Mps in de woonkamer waar de Belkin staat en 135Mps in de slaapkamer. Op beide laptops maken we gebruik van het N netwerk, wat volgens mij ook voor beter en krachtiger signaal zou moeten zorgen.
In de laptop van mijn vriendin zit nota bene een Wireless N express card van Belkin. In mijn laptop zit een 300Mbps draadloze netwerk module (Ralink 802.11 b/g/n).

Is het bereik van die Belkin modems inderdaad zo beroerd? Doe ik zelf iets fout?

De recensies op kieskeurig waren wel positief maar misschien toch een miskoop geweest. Ook valt met regelmaat de internetverbinding helemaal weg voor een minuut. Compuserve weigert support te geven omdat we niet hun modem gebruiken.

Ik heb wat screenshots gemaakt met de hoop dat jullie daar misschien wat aan hebben.

Iemand enig idee wat het beroerde bereik van veroorzaken? Of welke modem/router ik beter zou kunnen gebruiken? Dacht zelf altijd dat Belkin wel ok was, maar begin er een beetje aan te twijfelen.

Dank voor de hulp alvast,
Bart.

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/3526/belkin01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/2866/belkin02.jpg

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:48
Na mijn weten is het in de theorie mogelijk om 300Mbit te halen. Helaas gaat dit in de praktijk niet op.

Dit stukje vond ik op internet:
Wat is het bereik van een draadloze verbinding? - »«
Bij WiFi worden gegevens verzonden en ontvangen middels antennes. Het haalbare bereik wordt in eerste instantie bepaald door de onderlinge afstand en hoogte van de antennes, de kwaliteit van apparatuur en de omgeving (muren, bronnen van ruis, etc.). Wettelijk gelden beperkingen voor de sterkte (vermogen) van het uitgezonden signaal. Een afstand van ca. 35 meter is in veel gevallen mogelijk, maar uiteindelijk zal in de praktijk moeten blijken wat in uw specifieke omgeving mogelijk is.
Zo slecht is 150Mbit volgens mij nog niet. Ik hoor het natuurlijk graag of iemand daar anders over denkt

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Ondersteunen de wireless adapters 40 MhZ? Alleen als adapters 20 en MhZ ondersteunen is 300 Mbit mogelijk.

Voor een betere ontvangst kun je ook eens wat andere kanalene gebruiken cq kanalene gebruiken die andere AP's in de omgeving niet gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door Edgarz op 01-06-2009 20:08 ]

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-03 15:48
Installer inSSIDder van Metageek eens.Kijk welke kananalen er vrij zijn en experimenteer daarmee. Maar dan nog vind ik snelheden van 150/135 niet slecht.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Edgarz schreef op maandag 01 juni 2009 @ 20:07:
Ondersteunen de wireless adapters 40 MhZ? Alleen als adapters 20 en MhZ ondersteunen is 300 Mbit mogelijk.

Voor een betere ontvangst kun je ook eens wat andere kanalene gebruiken cq kanalene gebruiken die andere AP's in de omgeving niet gebruiken.
Volgens mij is het precies andersom. de 20 Mhz is voor het b-protocol (en g?) de 40Mhz is juist voor N-protocol.
jjbstolk schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:17:
Installer inSSIDder van Metageek eens.Kijk welke kananalen er vrij zijn en experimenteer daarmee. Maar dan nog vind ik snelheden van 150/135 niet slecht.
Die zal ik eens proberen.

Op zich is de snelheid niet het probleem. Wat wel een probleem is, is dat ik het modem niet direct naast het ISRA punt kan installeren omdat ik dan in de rest van het huis geen bereik meer heb. Terwijl het N netwerk toch juist erom bekend zou staan zo'n groot bereik te hebben en ook makkelijk door muren heen moet kunnen.
Ik woon in een kleine bovenwoning met alleen de meterkast, met daarin het ISRA-punt, beneden. Het is dus ook niet zo dat het eerst door weet ik hoeveel muren en verdiepingen moet om bij de laptop te komen. Maar toch geen bereik.
Waarom wil ik hem zo graag direct naast het ISRA punt, omdat nu mijn internetverbinding een aantal maal per dag weg valt en ik wil kijken of dit verbeterd als het modem direct op het ISRA punt wordt aangesloten.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Volgens mij heb ik precies dezelfde router en ik ervaar het ook zo... Hij valt simpelweg een beetje tegen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Als dat zo is, dan is dus de vraag, wat is wel een goede betaalbare modem/router die wel goed bereik heeft ook al is hij weg gewerkt in de meterkast.

Pagina: 1