Geen Verbinding Met "Internet"

Pagina: 1
Acties:

• DamageInc.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-02 23:35
OK, zoals sommige misschien wel weten is m'n vorige SpeedTouch op zeg maar.
Ik heb uiteindelijk toch maar de nieuwe met draadloos opgehangen, de vorige wilde echt niet meer.

Ik heb dan maar het installatie-pakket (van KPN Het Net) gevolgd, splitter omgewisseld etc.
Dan kom je dus bij de installatie met de CD.
Maar daar kwam ik niet doorheen, op het moment dat het programma verbinding
met "internet" of KPN wil maken, staat er dat het niet lukt.
Ik denk dat de modem (SpeedTouch TG787v) hetzelfde aangeeft in z'n eigen software.
Namelijk, als je zo'n connectie-test uitvoert zeg maar, dat op het eind het 'Intenet'-gedeelte faalt.

Hoe dan ook, het lampje voor 'Internet' op de modem zelf brandt wel.
Daarnaast kan ik ook wel gewoon op internet.
Hoewel, het lijkt er op dat als ik meerdere "downloads" tegelijk aan heb,
zoals iets downloaden met een programma en browsen, dat het langzamer gaat dan met de vorige modem.

Het zal niet vreemd zijn dat ik natuurlijk dat zogenaamde "Internet"-gedeelte verdenk.
Weet iemand hoe ik dat aan het werk kan krijgen?

Misschien houden dan ook de modem/router-crashes op.
Want in de laatste 2-4 dagen is die al 2-3 keer automatisch ge-reset.
Toevallig de eerste keer voor m'n neus, anders had ik het niet eens zo snel in de gaten.
Afgeleid van mijn vorige "topic" is het inderdaad mogelijk om softwarematig het WLAN en alles aan te passen.
Maar als dat steeds herstelt van die reset, kan ik iedere dag of twee aan de gang blijven.

Als het "internet-probleem" daar niets mee te maken heeft,
is de schok met het uitpakken misschien toch te veel geweest. :D

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-03 15:50
Ik heb gister ook zo'n 787 aangesloten en die deed het meteen. Ik had die cd helemaal niet nodig. Maar ik raad je aan om het eens met een ander modem te proberen.

• DamageInc.
WiertOmta schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:36:
Ik heb gister ook zo'n 787 aangesloten en die deed het meteen. Ik had die cd helemaal niet nodig. Maar ik raad je aan om het eens met een ander modem te proberen.
Hm, wil je eens in je modem gaan, dan in dat menu links op 'Broadband Connection' klikken.
Of het Nederlandse equivalent natuurlijk...
Dan staat er onderaan als een soort link met een pijltje erbij 'Check connectivity to the Internet'.
Dan de volgende pagina je service kiezen in de lijst, bij mij staat er maar 1, dan op de knop ernaast klikken.
En dan krijg je dus resultaten, waar bij mij de laatste, genaamd 'Internet' en de subtitel 'Connectivity to Gateway', rode kruizen bij hebben staan.

Want bij mij werkt ie nu ook wel, maar blijkbaar toch niet helemaal correct.

• Taartvarken
  • Laatst online: 04-03 15:50
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/55ldug.jpg
een screenshot voor u, k snapte niet helemaal wat je nou wou weten

• DamageInc.
Ja precies, als ik die test doe dan staat er bij de laatste in de lijst, genaamd 'Internet', een rood kruis.
Bij 'Connectivity to Gateway' staat er ook een kruis en de laatste twee regels staan er niet eens.
Zal wel zijn omdat de test daar faalt.

Wacht eens even, die laatste twee gaan over de DNS Servers...
Ik heb die nummers wel handmatig ergens ingevuld.
Maar ik wet even niet meer of ik deze connectie-test ervoor ook had gedaan.
Ik zat die DNS-instellingen nog eens nakijken...
Aan de andere kant... hij haalt die testen nog niet eens, dus dat is niet duidelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door DamageInc. op 02-06-2009 23:51 ]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

Bij internet van KPN kan het kloppen dat je de gateway niet kunt bereiken. Dit is bij al die aansluitingen zo ;)

blub

• DamageInc.
Foamy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 07:49:
Bij internet van KPN kan het kloppen dat je de gateway niet kunt bereiken. Dit is bij al die aansluitingen zo ;)
En dat maakt niets uit dan?

Je zou zeggen van wel als je niet door de installatie-CD heen kan komen.
Dan zegt het installatie-programma ook nog dat je met KPN contact op moet nemen.

• DamageInc.
Nja, de boel functioneert maar bagger hoor...
De modem is ondertussen al weer zo'n 2-3 keer gereset, ik blijf aan de gang.
En bijv. deze pagina laden als ik iets aan het downloaden ben duurt 1-2 minuten.
Terwijl dat met de jaren oudere modem geen probleem was.
Zelfs niet toen er nog een lagere download-snelheid was bij KPN...

Verwijderd

Op wat voor snelheid is je modem getraint?
Edit: en wat voor snelheid heb je qua abonnement?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 13:28 ]

• DamageInc.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:28:
Op wat voor snelheid is je modem getraint?
Edit: en wat voor snelheid heb je qua abonnement?
Ehm, geen idee, zit geen boekje bij, en ik heb het verder ook niet meer opgezocht in de PDF-handleiding.
Maar ik denk toch wel een aantal tientallen MB/s.
Als mijn oude modem al iets van 40MB/s was, is deze misschien wel wat sneller.
Trouwens, ik heb ze beide van KPN gekregen, die moeten toch zorgen dat ik de goede snelheid kan behalen.

Die snelheid, van het abonnement dan, is een aantal maanden terug van 4 naar 8 MB gegaan.
Dat klopt, ookal krijg ik bij bijv. SpeedTest.net meestal rond de 6MB download,
andere downloads zoals bijv. met Torrents ofzo, halen wel rond de 8.
MAAR, zodra ik tegelijk een webpagina open of wat dan ook, gaat alles gewoon op de rem zeg maar.
Dit was zeker niet zo met de vorige modem, toen bleef alles wel door lopen,
zonder eigenlijke of heel erg merkbare vertragingen, de snelheid werd gewoon verdeeld ofzo.
Het bleef dus gewoon soepel, nu is het gewoon van "lege pagina, wacht maar een tijdje".
Alsof je twee spellen tegelijk probeert te gebruiken,
terwijl ze eigenlijk zo soepel als Kladblok en Paint tegelijk moeten werken.

Verwijderd

Nou, ik denk niet dat het tientallen MB/s zijn zijn aangezien je er maximaal 2.5 krijgt bij een 20Mbit abonnement. Je hebt zelf een 8Mbit abonnement zeg je dus dat is maximaal 1MB en niet tientallen MB's
In de informatiepagina's van je modem kan je vast wel iets vinden over de down- en upstream.

• DamageInc.
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:31:
Nou, ik denk niet dat het tientallen MB/s zijn zijn aangezien je er maximaal 2.5 krijgt bij een 20Mbit abonnement. Je hebt zelf een 8Mbit abonnement zeg je dus dat is maximaal 1MB en niet tientallen MB's
In de informatiepagina's van je modem kan je vast wel iets vinden over de down- en upstream.
Hoezo, wat bedoel je dan met "getraint"?
Ik nam aan hoe veel de modem aan kan.
Zoals je op veel modems in de winkel enzo wel 40-50MB/s ziet staan.
Dan bedoel ik niet hoe snel mijn verbinding is, maar wat de modem zelf dus zou kunnen.

Ik heb wel een kleine update:

Ik heb net de installatie-CD nog eens geprobeerd, en die komt er nu wel succesvol doorheen.
Maar ik heb nog steeds dezelfde snelheids- en verbindings-problemen, van sinds deze modem in gebruik is.
De firewall gewoon helemaal uitschakelen helpt ook niets, dus dat is niet het probleem.
Anders had ik die opnieuw gedownload en geinstalleerd, maar dat zal dus niets uithalen.

Erg vermoeiend deze gevallen altijd.
Beide KPN en een collega zeiden dat ik gewoon de modem moest omwisselen en "even de CD moet gebruiken".
Het schiet anders niet echt op...
Misschien was die schok toch niet goed gevallen, durf te wedden dat alsnog een andere nieuwe modem het wel goed doet.
Nja, vreemd... vermoeiend...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-03 22:50
DamageInc. schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:11:
[...]

Hoezo, wat bedoel je dan met "getraint"?
Ik nam aan hoe veel de modem aan kan.
Zoals je op veel modems in de winkel enzo wel 40-50MB/s ziet staan.
Dan bedoel ik niet hoe snel mijn verbinding is, maar wat de modem zelf dus zou kunnen.
Hij bedoelt met "getraind": je modem maakt verbinding en over die verbinding kun je gegevens opvragen, zoals de snelheid. Dit is erg belangrijk bij dit soort problemen. Het is niet interessant wat de modem aan zou kunnen omdat dat algemene informatie is.
Het vermoeden is namelijk dat je modem niet goed ingetraind is.

• CaPuT
  • Laatst online: 04-03 16:32
KPN is al een tijdje bezig om hun ATM netwerk om te bouwen naar een All IP netwerk.
Dit zorgt er helaas voor dat een zooitje modems het niet meer lekker doen.

Neem is een kijkje op de volgende pagina:
http://www.zyxelsupport.nl/z225.html
Wanneer je je problemen herkent in deze omschrijving, ticket aanmaken bij je ISP met de melding dat je een nieuw modem hebt die het niet goed doet op hun All IP netwerk en dat je een oplossing wil. (en dan niet die lame oplossing die KPN al hun wholesalers geeft: 'de klant dient apparatuur te hebben waarbij de MTU aan te passen is'
Pagina: 1