OK, zoals sommige misschien wel weten is m'n vorige SpeedTouch op zeg maar.
Ik heb uiteindelijk toch maar de nieuwe met draadloos opgehangen, de vorige wilde echt niet meer.
Ik heb dan maar het installatie-pakket (van KPN Het Net) gevolgd, splitter omgewisseld etc.
Dan kom je dus bij de installatie met de CD.
Maar daar kwam ik niet doorheen, op het moment dat het programma verbinding
met "internet" of KPN wil maken, staat er dat het niet lukt.
Ik denk dat de modem (SpeedTouch TG787v) hetzelfde aangeeft in z'n eigen software.
Namelijk, als je zo'n connectie-test uitvoert zeg maar, dat op het eind het 'Intenet'-gedeelte faalt.
Hoe dan ook, het lampje voor 'Internet' op de modem zelf brandt wel.
Daarnaast kan ik ook wel gewoon op internet.
Hoewel, het lijkt er op dat als ik meerdere "downloads" tegelijk aan heb,
zoals iets downloaden met een programma en browsen, dat het langzamer gaat dan met de vorige modem.
Het zal niet vreemd zijn dat ik natuurlijk dat zogenaamde "Internet"-gedeelte verdenk.
Weet iemand hoe ik dat aan het werk kan krijgen?
Misschien houden dan ook de modem/router-crashes op.
Want in de laatste 2-4 dagen is die al 2-3 keer automatisch ge-reset.
Toevallig de eerste keer voor m'n neus, anders had ik het niet eens zo snel in de gaten.
Afgeleid van mijn vorige "topic" is het inderdaad mogelijk om softwarematig het WLAN en alles aan te passen.
Maar als dat steeds herstelt van die reset, kan ik iedere dag of twee aan de gang blijven.
Als het "internet-probleem" daar niets mee te maken heeft,
is de schok met het uitpakken misschien toch te veel geweest.
Ik heb uiteindelijk toch maar de nieuwe met draadloos opgehangen, de vorige wilde echt niet meer.
Ik heb dan maar het installatie-pakket (van KPN Het Net) gevolgd, splitter omgewisseld etc.
Dan kom je dus bij de installatie met de CD.
Maar daar kwam ik niet doorheen, op het moment dat het programma verbinding
met "internet" of KPN wil maken, staat er dat het niet lukt.
Ik denk dat de modem (SpeedTouch TG787v) hetzelfde aangeeft in z'n eigen software.
Namelijk, als je zo'n connectie-test uitvoert zeg maar, dat op het eind het 'Intenet'-gedeelte faalt.
Hoe dan ook, het lampje voor 'Internet' op de modem zelf brandt wel.
Daarnaast kan ik ook wel gewoon op internet.
Hoewel, het lijkt er op dat als ik meerdere "downloads" tegelijk aan heb,
zoals iets downloaden met een programma en browsen, dat het langzamer gaat dan met de vorige modem.
Het zal niet vreemd zijn dat ik natuurlijk dat zogenaamde "Internet"-gedeelte verdenk.
Weet iemand hoe ik dat aan het werk kan krijgen?
Misschien houden dan ook de modem/router-crashes op.
Want in de laatste 2-4 dagen is die al 2-3 keer automatisch ge-reset.
Toevallig de eerste keer voor m'n neus, anders had ik het niet eens zo snel in de gaten.
Afgeleid van mijn vorige "topic" is het inderdaad mogelijk om softwarematig het WLAN en alles aan te passen.
Maar als dat steeds herstelt van die reset, kan ik iedere dag of twee aan de gang blijven.
Als het "internet-probleem" daar niets mee te maken heeft,
is de schok met het uitpakken misschien toch te veel geweest.