Toon posts:

geheugen - vergelijking Corsair en OCZ

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende geheugens vergeleken:

OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK
Corsair Dominator TR3X6G1600C8D

Er is alleen een groot verschil in prijs; is er ook nog een kwaliteitsverhouding of zie ik iets over het hoofd?

Groet,
Sophie

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-05 14:04
Zo tezien is het ook een cas verschil, de corsair heeft een cl8 de ocz een cl6, bij cas is het zo dat hoe lager hoe sneller.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Qua specificaties zijn deze nagenoeg gelijk. De Corsairs zijn voorzien van wat beter koelelementen voor zover ik kan zien en op het Core2 platform wilde het soms wel eens niet zo goed vlotten tussen Gigabyte moederborden met Intel chipsets en OCZ geheugen.

Misschien dat als je ze wilt gaan overklokken dat de Corsairs hier meerwaarde bieden vanwege het betere koelelement. Maar op stock is de snelheid, de latency en het voltage gelijk als ik de juiste productbrochures heb bekeken.
In dit geval zou ik dan ook voor OCZ gaan. En mocht er echt iets mis mee zijn dan kun je ze altijd nog ruilen bij de shop waar je ze hebt gekocht.
jagana schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:05:
Zo tezien is het ook een cas verschil, de corsair heeft een cl8 de ocz een cl6, bij cas is het zo dat hoe lager hoe sneller.
Waar zie jij dat CAS verschil dan?
Pricewatch link van de OCZ - Fabrikant
Pricewatch link van de Corsair - Fabrikant

Beiden zijn 1600 MHz DDR3 met 8-8-8-24 (CAS-TRCD-TRP-TRAS) timings.

[ Voor 39% gewijzigd door Ultraman op 01-06-2009 15:12 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ok dus als ik het goed begrijp, is die cas, naast de prijs, nog een reden om de OCZ te kiezen...

Verwijderd

Topicstarter
Ultraman schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:08[/message]:[/b]
Qua specificaties zijn deze nagenoeg gelijk. De Corsairs zijn voorzien van wat beter koelelementen voor zover ik kan zien en op het Core2 platform wilde het soms wel eens niet zo goed vlotten tussen Gigabyte moederborden met Intel chipsets en OCZ geheugen.

Ik ben van plan om voor een Asus Rampage II Extreme te gaan, maar dat levert toch (waarschijnlijk) geen problemen op?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:12:
Ultraman schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:08[/message]:[/b]
Ik ben van plan om voor een Asus Rampage II Extreme te gaan, maar dat levert toch (waarschijnlijk) geen problemen op?
Ik verwacht van niet. Een manier om er achter te komen is om het gewoon te proberen. Maar het zou gewoon prima moeten functioneren hoor :)

Als je zelf de laatste poster bent van de afgelopen 24 uur en je wilt wat toevoegen, zoals mij quoten en antwoorden, maak dan aub gebruik van de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop. Dat voorkomt onnodig kicken van je topic door je nieuwe post en is netter in het algemeen.

[ Voor 27% gewijzigd door Ultraman op 01-06-2009 15:16 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoi Sophie, allereerst welkom op GoT.
Welke je moet kopen is prima uit te zoeken aan de hand van de specs en natuurlijk de QVL van het bord (zeker als je voor Asus gaat is het belangrijk daar goed op te letten). Als er verder geen verschil inzit en ze staan beide op de QVL dan kun je gewoon de goedkoopste nemen. Verder worden er ook zat reviews geschreven over het geheugen en is het altijd handig te kijken welk geheugen is gebruikt met deze bordjes. Er zijn er genoeg gereviewd in ieder geval.

Dit topic gaat in elk geval dicht, omdat we op GoT verwachten dat je deze keuze zelf kan maken, maar met de info die je hier gekregen moet je een eind komen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.