Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:03
Ik heb vorige week een nieuwe monitor gekocht. Een Samsung Syncmaster 2494HS.
Deze heb ik in eerste instantie met een DVI kabel op mijn Geforce 7950GT aangesloten en heb toen de resolutie op 1920x1080 gezet. Dit is ook de native van de monitor volgens mij.

Na een kleine week kreeg ik opeens geen beeld meer. De monitor zag geen input meer. Ik heb toen de computer opnieuw opgestart en toen kreeg de monintor weer wel input en had ik verder geen problemen. 2 Dagen later kreeg ik weer hetzelfde probleem. Geen input.

Hierop heb ik een VGA-kabel tevoorschijn gehaald met een DVI connector en deze tussen mijn videokaart en de monitor gedaan. Hierop had ik weer beeld. Maar.....

Ik ben nu niet meer in staat een resolutie van 1920x1080 te kiezen! Ik kan nog wel voor 1680x1050 of 1920x1200 gaan, maar hiermee krijg ik problemen tijdens het gamen.

Ik heb al verschillende DVI-kabels geprobeerd, geen succes. Mijn monitor op een andere pc met DVI, wel succes. Andere monitor op mijn pc met DVI, geen succes. Het lijkt wel alsof mijn videokaart niet met een DVI-kabel overweg kan... :?

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het VGA-DVI verloopje ervoor zorgt dat je die hogere resolutie niet meer haalt.

Verder wel een heel vreemd probleem van die input.. kan het misschien zijn dat in je bios eventueel on-board video als primair staat? Volgens mij zou het dan alsnog geen problemen moeten geven, maar verder zou ik het niet weten.

Misschien een wankel pinnetje in de aansluiting?
Dit zou je kunnen testen door aan te sluiten op de andere DVI poort, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je de Syncmaster als 1e of als 2e monitor? Ik heb namelijk precies het zelfde probleem met een Panasonic full hd tv als 2e monitor: hij ziet alleen input als hij aan staat terwijl de PC opgestart wordt. Ik heb een 7900GS en gebruik ook een DVI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:03
Ik heb hem als 1e en enige monitor.
Met aan of uit wanneer ik de pc opstart heb ik ook al zitten experimenteren. Het is zo vaag :S

Nu wil ik komende zomer toch oa mijn videokaart vervangen, we zullen dan eens kijken of het probleem nog optreedt.