[iTunes] special chars in bestandsnaam

Pagina: 1
Acties:

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:13

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ik heb problemen met *piep* iTunes. Deze wil geen bestanden lezen met tekens als ë, ü, ï, é etc
Ik gebruik Winamp om een playlist te exporteren en deze importeer ik in iTunes. De rest gaat wel goed.
Hoe kan ik zorgen dat bestanden met speciale tekens in de bestandsnaam ook in iTunes terecht komen?
Bestanden renamen is geen optie, tenzij dit allemaal met een poep en een scheet kan

//edit
iTunes herkent geen FLAC bestanden? :s

[ Voor 29% gewijzigd door HaTe op 04-06-2009 02:50 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Zitten de vreemde tekens in de bestandsnaam of in de ID3 tags? Als ze in de ID3-tags zitten is het waarschijnlijk op te lossen door de ID3-tags te "upgraden" naam 2.4.

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Nee, echt in de bestandsnaam, wat ik al zei

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waarom importeer je de playlist in iTunes, en sleep je niet gewoon de nummers die je in iTunes wilt hebben naar iTunes toe of laat je de map inlezen waarin de desbetreffende bestanden staan.

Het kan ook gewoon zijn dat het playlistbestand de boel in een bepaald formaat exporteert wat Winamp perfect snapt met de letters met trema's en accenten maar iTunes geen kaas van kan maken waardoor ze niet worden ingelezen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Wiethoofd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 13:31:
Waarom importeer je de playlist in iTunes, en sleep je niet gewoon de nummers die je in iTunes wilt hebben naar iTunes toe of laat je de map inlezen waarin de desbetreffende bestanden staan.

Het kan ook gewoon zijn dat het playlistbestand de boel in een bepaald formaat exporteert wat Winamp perfect snapt met de letters met trema's en accenten maar iTunes geen kaas van kan maken waardoor ze niet worden ingelezen.
Omdat ik dan weer helemaal overnieuw moet beginnen met uitzoeken, testen wat de beste qualiteit heeft van nummer, dubbelen filteren etc etc
Ik gebruik nu eenmaal Winamp voor muziek afspelen en iTunes om het op de iPod te zetten.
Ik heb al verschillende coderingen geprobeerd van het m3u bestand en pls bestand (utf-8, ansi, ucs-2) ook in Apple indeling, Unix indeling en Windows indeling. Maar het maakt allemaal niet veel uit.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[iTunes] special chars in bestandsnaamM3U playlist

Dit dekt de lading beter geloof ik :) De bestandsnaam is het probleem niet, het is de playlist waar-ie over struikelt.

[ Voor 29% gewijzigd door Dreamvoid op 01-06-2009 13:51 ]

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ja misschien, maar WMP importeert het wel helemaal goed...

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb hetzelfde qua afspelen en iPod volzetten, alleen heb ik een aparte map op m'n schijf gemaakt waarin in ik de muziek plaats die ik op m'n Touch wil hebben en sleep die dan in iTunes en die zet het dan op m'n Touch, misschien even werk met het uitzoeken van de nummers die je wilt hebben, maar je zit dan niet te kloten met trema's etc. in bestandsnamen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Wtf man.. Ik heb heel de afspeellijst geexporteerd naar bestanden in 1 map. Hier zaten ALLE nummers in (1060).
Nu importeer ik die map weer in iTunes en er blijven er maar 1036 over... Weird..
Ben er nog niet achter welke niet mee zijn gekomen

Dit is trouwens het zelfde aantal als wanneer ik de playlist naar Unicode exporteer (M3U8). Dus dan zou dat makkelijker zijn..

//edit
Ik ben er achter
Nummers die de zelfde naam hebben worden ook niet getoond -__- Ze zitten gewoon in verschillende mappen (albums) en sommige nummer kunnen inderdaad wel eens de zelfde naam hebben, maar dan toch net iets anders zijn waardoor ik het toch in mijn playlist wil hebben...

iTunes is echt hopeloos.. Wie kan mij helpen om bestanden met de zelfde naam in iTunes te krijgen?

[ Voor 54% gewijzigd door HaTe op 01-06-2009 17:00 ]

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 20:49
HaTe schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:47:
iTunes is echt hopeloos.. Wie kan mij helpen om bestanden met de zelfde naam in iTunes te krijgen?
Sinds een jaar of 2 ben ik overgestapt op iTunes en ik wil niets anders meer. :P
Het sleutelwoord is goed taggen. Ik heb verschillende cd's waar wel eens dubbele nummers op staan, maar zolang de albumnaam of artiestnaam anders is plaatst hij ze mooi in het juiste mapje.

Know Thyself

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Als er iemand hier is die alles goed getagged heeft ben ik het wel.
Albumnaam is niet altijd verschillend. Ik heb nummers die het zelfde heten en op het zelfde album zitten ;) Artiestnaam is dan natuurlijk ook het zelfde.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
playlist bestand inlezen in een text-editor en dan een "search/replace all" uitvoeren op deze tekens. Opslaan en inlezen in iTunes?

offtopic:
Het is beter om dit soort tekens te voorkomen in playlists... dat heeft mijn voorkeur...

[ Voor 30% gewijzigd door steffex op 02-06-2009 12:33 ]

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Het gaat nu niet meer om de speciale tekens. Dit is opgelost.
Het gaat er nu om dat nummers met de zelfde artiest, titel en album weg worden gelaten. Ze zitten toch echt in een andere map!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 20:49
HaTe schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:45:
Het gaat nu niet meer om de speciale tekens. Dit is opgelost.
Het gaat er nu om dat nummers met de zelfde artiest, titel en album weg worden gelaten. Ze zitten toch echt in een andere map!
Ik laat iTunes zelf de mapstructuur regelen en een nummer van dezelfde artiest en album zit dan ook in dezelfde map. Ik kan me geen situatie bedenken dat je dezelfde artiest, album en nummer wilt opslaan in verschillende mappen. 8)7 Volgens mij is de enige oplossing hiervoor één van de nummers hernoemen met -kopie erachter oid...

Know Thyself

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Hmm, ja je hebt gelijk... :s
En ze staan er nu opeens wel in (verkeerd gekeken), maar mis er nog steeds een boel..
Ik probeer nog het een en ander..

Gevonden! iTunes herkent geen flac bestanden? :s Wat is dat nou?

[ Voor 18% gewijzigd door HaTe op 04-06-2009 02:50 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Als het geen problemen voor je geeft met mp3 spelers of andere software zou ik het met een tooltje omzetten naar Apple Lossless (eventueel door eerst om te zetten naar WAV). iTunes is moeilijk wat afwijkende audioformaten betreft :X

Hier stond achterhaalde informatie…

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

HaTe schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 02:41:
Hmm, ja je hebt gelijk... :s
En ze staan er nu opeens wel in (verkeerd gekeken), maar mis er nog steeds een boel..
Ik probeer nog het een en ander..

Gevonden! iTunes herkent geen flac bestanden? :s Wat is dat nou?
iTunes ondersteunt inderdaad geen FLAC. Waarschijnlijk omdat ze een eigen lossless formaat hebben, ALAC.
Pagina: 1